Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВСУ від 21.12.2016 року у справі №668/14960/15-п Постанова ВСУ від 21.12.2016 року у справі №668/14...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 грудня 2016 року м. Київ

Колегія суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України у складі:

головуючого Кривенди О.В.,

суддів: Волкова О.Ф., Гриціва М.І., Прокопенка О.Б., -

розглянувши в порядку письмового провадження справу про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КпАП),

в с т а н о в и л а:

Постановою Суворовського районного суду міста Херсона від 15 березня 2016 року провадження за адміністративними матеріалами відносно ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 124 КпАП <http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/an_982849/ed_2016_04_04/pravo1/KD0005.html?pravo=1>, закрито у зв'язку з відсутністю у його діях складу адміністративного правопорушення.

Постановою апеляційного суду Херсонської області від 29 квітня 2016 року цю постанову скасовано, а провадження у справі закрито у зв'язку із закінченням строків, передбачених статтею 38 КпАП <http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/an_983684/ed_2016_04_04/pravo1/KD0005.html?pravo=1>.

Вищий адміністративний суд України ухвалою від 13 травня 2016 року відмовив у відкритті касаційного провадження на підставі пункту 1 частини п'ятої статті 214 Кодексу адміністративного судочинства України <http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/an_1665/ed_2016_05_19/pravo1/T052747.html?pravo=1> (далі - КАС <http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/ed_2016_05_19/pravo1/T052747.html?pravo=1>), оскільки справа не підлягає касаційному розгляду в порядку адміністративного судочинства.

У заяві про перегляд цього судового рішення Верховним Судом України з підстави, передбаченої пунктом 2 частини першої статті 237 КАС, ОСОБА_1 зазначає про неоднакове застосування пункту 1 частини п'ятої статті 214 <http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/an_1665/ed_2016_05_19/pravo1/T052747.html?pravo=1>КАС <http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/ed_2016_05_19/pravo1/T052747.html?pravo=1>, на підтвердження чого додає копію ухвали Вищого адміністративного суду України від 19 грудня 2009 року. Просить скасувати судові рішення судів апеляційної і касаційної інстанцій та ухвалити нове рішення, яким провадження за адміністративними матеріалами відносно нього закрити у зв'язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Перевіривши наведені у заяві доводи, колегія суддів вважає, що заява ОСОБА_1 не підлягає задоволенню з таких підстав.

Оскаржуваною ухвалою Вищий адміністративний суд України відмовив у відкритті касаційного провадження, оскільки справа не підлягає касаційному розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Вищий адміністративний суд України виходив із того, що за приписами пункту 3 частини третьої статті 17 КАС <http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/an_1449/ed_2016_02_04/pravo1/T052747.html?pravo=1> юрисдикція адміністративних судів не поширюється на публічно-правові справи про накладення адміністративних стягнень.

Тоді як ухвалою Вищого адміністративного суду України від 19 грудня 2009 року відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою особи у справі про притягнення її до адміністративної відповідальності за статтею 124 КпАП.

Аналіз наведених рішень суду касаційної інстанції дає підстави вважати, що цей суд неоднаково застосував норми процесуального права при оскарженні судових рішень, ухвалених у справі про адміністративне правопорушення.

Вирішуючи питання про усунення розбіжностей у застосуванні норм процесуального права, колегія суддів виходить із такого.

Відповідно до статті 2 КАС завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

У статті 3 КАС поняття «адміністративне судочинство» визначено як діяльність адміністративних судів щодо розгляду і вирішення адміністративних справ у порядку, встановленому цим Кодексом.

Водночас, згідно зі статтею 221 КпАП справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 124 цього Кодексу, яка встановлює адміністративну відповідальність за порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна, розглядають судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів.

Постанова судді у таких справах відповідно до вимог статті 294 КАС може бути оскаржена до апеляційного суду, постанова якого набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Відповідно до пункту 1 частини п'ятої статті 214 <http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/an_1665/ed_2016_05_19/pravo1/T052747.html?pravo=1>КАС <http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/ed_2016_05_19/pravo1/T052747.html?pravo=1> суддя-доповідач відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі у випадках, якщо, зокрема, справа не підлягає касаційному розгляду у порядку адміністративного судочинства.

За таких обставин висновки Вищого адміністративного суду України про те, що рішення, ухвалене в порядку, встановленому КпАП, у справі про адміністративне правопорушення, передбачене статтею 124 КпАП, не підлягає касаційному розгляду у порядку адміністративного судочинства, є правильними.

Оскільки суд касаційної інстанції у справі, що розглядається, правильно застосував норми процесуального права, у задоволенні заяви ОСОБА_1 слід відмовити.

Керуючись пунктом 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 2 червня 2016 року № 1402-VIII «Про судоустрій і статус суддів», статтями 241, 242, 244 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України

п о с т а н о в и л а:

У задоволенні заяви ОСОБА_1 відмовити.

Постанова є остаточною і оскарженню не підлягає, крім випадку, встановленого пунктом 3 частини першої статті 237 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий О.В. Кривенда

Судді: О.Ф. Волков М.І. Гриців О.Б. Прокопенко

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст