Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 26.01.2017 року у справі №907/26/16 Постанова ВГСУ від 26.01.2017 року у справі №907/2...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 січня 2017 року Справа № 907/26/16 Колегія суддів Вищого господарського суду України у складі :

головуючого суддіХодаківської І.П.,суддівЯценко О.В., Бакуліної С.В.,

розглянувши касаційну скаргуФермерського господарства "Гетен-2014"на постанову від 27.10.2016 Львівського апеляційного господарського судуу справі№907/26/16 господарського суду Закарпатської областіза позовомЗаступника військового прокурора Ужгородського гарнізону в інтересах держави в особі 1. Адміністрації Державної прикордонної служби України , 2. Мукачівського прикордонного загонудо1. Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, 2. Фермерського господарства "Гетен-2014", 3. Берегівського районного управління юстиції Закарпатської областіпровизнання недійсним результатів земельних торгів та скасування протоколу проведення земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди на земельну ділянку від 17.09.2015 №1; визнання недійсним договору оренди земельної ділянки від 17.09.2015 №64/15; зобов'язання реєстраційну службу Берегівського районного управління юстиції Закарпатської області, м. Берегово скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно записи про реєстрацію права оренди земельної ділянки; зобов'язання фермерського господарства "Гетен-2014" (код 39275386, Закарпатська область, Берегівський район, с. Яноші, вул. Головна, 129) звільнити земельну ділянку

За участю представників сторін:

Від позивача -1- Пітков І.Л. - дов. від 29.12.16,

Від позивача -2 - Пітков І.Л. - дов. від 19.12.16,

Від відповідачів - не з'явились,

ГПУ - Грищенко М.А. - посв.

ВСТАНОВИЛА:

Заступник військового прокурора Ужгородського гарнізону звернувся з позовом в інтересах держави в особі Адміністрації Державної прикордонної служби України, м. Київ та Мукачівського прикордонного загону м. Мукачево про визнання недійсними результатів земельних торгів та скасування протоколу проведення земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди на земельну ділянку від 17.09.2015 №1; визнання недійсним договору оренди земельної ділянки від 17.09.2015 № 64/15, укладеного між Головним управлінням Держгеокадастру у Закарпатській області та фермерським господарством "Гетен-2014"; зобов'язання реєстраційної служби Берегівського районного управління юстиції Закарпатської області скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно записи про реєстрацію права оренди земельної ділянки кадастровий номер 2120480400:06:000:0006 площею 14,4576 га за фермерським господарством "Гетен-2014"; зобов'язання фермерського господарства "Гетен-2014" звільнити земельну ділянку кадастровий номер 2120480400:06:000:0006 площею 14,4576га в районі Берегівської сільської ради Берегівського району.

Рішенням від 25.05.2016 господарського суду Закарпатської області (суддя О.Ф. Ремецькі) позов задоволено. Визнано недійсними результати земельних торгів та скасовано протокол проведення земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди на земельну ділянку від 17.09.2015 №1; визнано недійсним договір оренди земельної ділянки від 17.09.2015 № 64/15, укладений між Головним управлінням Держгеокадастру у Закарпатській області та фермерським господарством "Гетен-2014"; зобов'язано реєстраційну службу Берегівського районного управління юстиції Закарпатської області, м. Берегово скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно записи про реєстрацію права оренди земельної ділянки кадастровий номер 2120480400:06:000:0006 площею 14,4576га за фермерським господарством "Гетен-2014"; зобов'язано фермерське господарство "Гетен-2014" звільнити земельну ділянку кадастровий номер 2120480400:06:000:0006 площею 14,4576 га в районі Батрадівської сільської ради Берегівського району; проведено розподіл судових витрат. Рішення суду мотивоване тим, що спірна земельна ділянка знаходиться в межах прикордонної смуги, а тому належить до земель оборони в силу законодавчого визначення цільового призначення земель, розташованих в межах прикордонної смуги. При цьому відсутність встановленої Земельним кодексом України документації по оформленню права користування вказаною земельною ділянкою не позбавляє її статусу земель оборони, а відтак, результати проведених земельних торгів та укладений на їх підставі спірний договір оренди суперечать нормам чинного законодавства.

Постановою від 27.10.2016 колегії суддів Львівського апеляційного господарського суду у складі: Матущака О.І., Скрипчук О.С., Хабіб М.І. рішення від 25.05.2016 господарського суду Закарпатської області залишено без змін.

Фермерське господарство "Гетен-2014" у касаційній скарзі просить рішення та постанову суду судів попередніх інстанцій скасувати, прийняти нове рішення, яким в позові відмовити. Скарга мотивована неправильним застосуванням та порушенням судами норм чинного законодавства, зокрема, ст. 77, 115 Земельного кодексу України, ч. 3 ст. 2 Закону України "Про використання земель оборони", ст.ст. 2, 20 Закону України "Про державну прикордонну службу України, ст. 267 Цивільного кодексу України.

Розглянувши матеріали справи та касаційної скарги, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, колегія суддів зазначає наступне.

Господарськими судами попередніх інстанцій встановлено, що згідно з п.1.3 Порядку закупівлі послуг з виконавця робіт із землеустрою, оцінки земель та визначення виконавця земельних торгів на конкурентних засадах, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.09.2012 № 579, наказом Головного управління Держземагентства у Закарпатській області від 29.10.2014 №89, створено конкурсну комісію у складі семи осіб.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 12.06.2015 №7 створено комісію Головного управління у Закарпатській області з конкурсного відбору виконавців робіт із землеустрою, оцінки земель та виконавця земельних торгів на конкурентних засадах та наказом Головного управління від 13.07.2015 № 22 внесено зміни до складу комісії.

На офіційному веб-сайті Держгеокадастру 07.11.2014 розміщено оголошення про проведення конкурсу з відбору виконавців земельних торгів.

18.12.2014 відбувся конкурс з відбору виконавця земельних торгів з продажу прав оренди шести земельних ділянок загальною площею 76,5139 га, розташованих за межами населеного пункту на території Берегівської сільської ради Берегівського району (протокол конкурсної комісії № 16, затверджений наказом Головного управління Держземагентства у Закарпатській області від 20.01.2015 №3 "Про затвердження протоколів конкурсної комісії").

Головним управлінням з переможцем конкурсу, виконавцем земельних торгів - приватним підприємством "Hавіта" (виконавець) укладено договір № 18 про підготовку лотів до продажу права оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення на земельних торгах від 06.02.2015, на підставі якого виконавцем надано послуги з виконання робіт із землеустрою: виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та виготовлення технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Відповідно до клопотання управління Держгеокадастру у Берегівському районі Закарпатської області наказом Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 31.07.2015 № 684-С/Г "Про затвердження проекту землеустрою" затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності право оренди, на яку підлягає продажу на земельних торгах у формі аукціону для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташованої за межами населеного пункту на території Берегівської сільської ради Берегівського району Закарпатської області площею 14,4576 га (кадастровий номер 2120480400:06:000:0006).

Згідно з пункту 2 зазначеного вище наказу, в.о. начальника управління Держгеокадастру у Берегівському районі Закарпатської області Шинкевич Е.Й. забезпечено державну реєстрацію права держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташовану за межами населеного пункту на території Берегівськоїсільської ради Берегівського району Закарпатської області.

Реєстраційною службою Берегівського районного управління юстиції Закарпатської області надано витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 11.08.2015, індексний номер витягу 42095616, номер запису про право власності 10759058, кадастровий номер 2120480400:06:000:0006, земельна ділянка площею 14,4576 га, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Після проведення державної землевпорядної експертизи технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, відповідно до ч.2 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель", рішенням 25 сесії - 6 скликання Берегівської районної ради від 20.03.2015 № 440 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної діпянки сільськогосподарського призначення державної власності площею 14,4576 га, кадастровий номер 2120480400:06:000:0006, на території Берегівської сільської ради, за межами населеного пункту" затверджено технічну документацію, рішенням 27 сесії 6 скликання Берегівської районної ради від 28.05.2015 № 461 "Про внесення змін до деяких рішень районної ради щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок" внесено зміни.

Відповідно до ч.3 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель", п. 2 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (із змінами), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213, Управлінням Держгеокадастру у Берегівському районі Закарпатської області від 11.06.2015 № 18-702-0.2-3171/2-15 видано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 14,4576 га, яка становить 358 813,05 грн.

З метою організації проведення земельних торгів з продажу прав оренди на 6 земельних ділянок загальною площею 79,5139 га на території Берегівської сільської ради Берегівського району керівником Головного управління (Больбан Н.М.) 07.08.2015 проведено нараду з в. о. начальника управління Держгегеокадастру у Берегівському районі (Шинкевич Е.И.), головою Берегівської сільської ради (Марков І.І.), за результатами якої запропоновано встановити стартовий розмір річної орендної плати за користування земельною ділянкою у розмірі 6 % від нормативної грошової оцінки (стартова ціна 6 лотів становить 118 тис. 083,51 грн. або 1 тис. 485,07 грн за 1 гектар).

В подальшому Головним управлінням видано наказ від 12.08.2015 № 785-СГ "Про проведення земельних торгів у формі аукціону". З виконавцем земельних торгів - приватним підприємством "Hавіта" укладено договір № 24 про проведення земельних торгів від 13.08.2015.

На офіційному веб-сайті Держгеокадастру 13.08.2015 оприлюднене оголошення про проведення земельних торгів із зазначенням всіх позицій відповідно до ч.4 ст. 137 Кодексу. Також оголошення містило фотографічні зображення земельних ділянок, копії документів та матеріалів по лотах.

Земельний аукціон відбувся 17.09.2015 у м. Берегове. В результаті проведення земельних торгів продано право оренди на шість земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею 79,5139 га, розташованих за межами населеного пункту на території Берегівської сільської ради Берегівського району, річний розмір орендної плати за користування земельними ділянками становить 118,68 тис. гривень. Зокрема, згідно протоколу № 1 проведення земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності від 17.09.2015 продано право оренди на земельну ділянку площею 14,4576 га, кадастровий номер 2120480400:06:000:0006, річний розмір орендної плати за користування земельною ділянкою становить 23636,42 гривень.

Безпосередньо в день проведення торгів між організатором земельних торгів - Головним управлінням Держгеокадастру у Закарпатській області та переможцем торгів - фермерським господарством "Гетен-2014" укладено договір оренди земельної ділянки № 64/15 від 17.09.2015 на земельну ділянку площею 14,4576 га, кадастровий номер 2120480400:06:000:0006.

21.12.2016 до військової прокуратури Ужгородського гарнізону звернувся Мукачівський прикордонний загін з приводу незаконної передачі в користування 6 земельних ділянок уздовж лінії державного кордону за межами населеного пункту на території Берегівської сільської ради Берегівського району Закарпатської області.

Звертаючись з позовом у даній справі, Заступник військового прокурора Ужгородського гарнізону посилався на порушення чинного законодавства при проведенні аукціону, укладенні договору оренди та відчуженні права оренди на спірну земельну ділянку, оскільки відчужена земельна ділянка належить до земель оборони.

Відповідно до ст.ст. 6, 10 Закону України "Про Державну прикордонну службу України" Державна прикордонна служба України є правоохоронним органом спеціального призначення, який виконує завдання щодо забезпечення недоторканості державного кордону та охорони суверенних прав України. Прикордонний загін є основною оперативно-службовою ланкою Державної прикордонної служби України, на яку покладаються охорона певної ділянки державного кордону самостійно чи у взаємодії з іншими органами охорони державного кордону та Морською охороною, забезпечення дотримання режиму державного кордону і прикордонного режиму, а також здійснення в установленому порядку прикордонного контролю і пропуску через державний кордон України та до тимчасово окупованої території і з неї осіб, транспортних засобів, вантажів.

З врахуванням наведеного, Мукачівський прикордонний загін є органом державної влади на місцях в системі Державної прикордонної служби України, який здійснює контроль за додержанням прикордонного режиму у прикордонній смузі та контрольованому прикордонному районі.

Частинами 1, 2 статті 22 Закону України "Про державний кордон України" передбачено, що з метою забезпечення на державному кордоні України належного порядку Кабінетом Міністрів України встановлюється прикордонна смуга, а також можуть установлюватися контрольовані прикордонні райони. Прикордонна смуга встановлюється безпосередньо вздовж державного кордону України на його сухопутних ділянках або вздовж берегів прикордонних річок, озер та інших водойм з урахуванням особливостей місцевості та умов, що визначаються Кабінетом Міністрів України.

Згідно пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України №1147 від 27.07.1998 "Про прикордонний режим" (з наступними змінами та доповненнями), з урахуванням особливостей місцевості та інших умов ширина прикордонної смуги може бути змінена обласними державними адміністраціями за поданням Адміністрації Державної прикордонної служби, але вона не може бути меншою від ширини смуги місцевості, що знаходиться в межах від лінії державного кордону до лінії прикордонних інженерних споруджень.

Відповідно до ст. 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Віднесення земель до тієї чи іншої категорії в силу приписів ч. 1 ст. 20 Земельного кодексу України здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Частиною 5 статті 20 Земельного кодексу України передбачено, що види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою. Земельні ділянки сільськогосподарського призначення використовуються їх власниками або користувачами виключно в межах вимог щодо користування землями певного виду використання, встановлених статтями 31, 33 - 37 цього Кодексу. Земельні ділянки, що належать до земель оборони, використовуються виключно згідно із Законом України "Про використання земель оборони".

Згідно з частинами 1-4 статті 77 Земельного кодексу України землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України. Землі оборони можуть перебувати лише в державній власності. Навколо військових та інших оборонних об'єктів у разі необхідності створюються захисні, охоронні та інші зони з особливими умовами користування. Порядок використання земель оборони встановлюється законом.

Відповідно до частини 1 статті 2 Закону України "Про використання земель оборони" військовим частинам для виконання покладених на них функцій та завдань земельні ділянки надаються у постійне користування відповідно до вимог Земельного кодексу України.

Статтею 115 Земельного кодексу України передбачено, що зони особливого режиму використання земель створюються навколо військових об'єктів Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України, для забезпечення функціонування цих об'єктів, збереження озброєння, військової техніки та іншого військового майна, охорони державного кордону України, а також захисту населення, господарських об'єктів і довкілля від впливу аварійних ситуацій, стихійних лих і пожеж, що можуть виникнути на цих об'єктах. Уздовж державного кордону України встановлюється прикордонна смуга, у межах якої діє особливий режим використання земель. Розмір та правовий режим прикордонної смуги встановлюються відповідно до закону.

Отже, при наданні земельної ділянки за відсутності проекту землеустрою зі встановлення прикордонної смуги необхідно виходити із її нормативних розмірів, встановлених ст.22 Закону України "Про державний кордон України" та п.1 постанови КМУ №1147 від 27.07.1998 "Про прикордонний режим".

Відповідно до приписів статті 3 Закону України "Про використання земель оборони" уздовж державного кордону України відповідно до закону встановлюється прикордонна смуга, в межах якої діє особливий режим використання земель. Землі в межах прикордонної смуги та інші землі, необхідні для облаштування та утримання інженерно-технічних споруд і огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій та інших об'єктів, надаються в постійне користування військовим частинам Державної прикордонної служби України. Навколо військових частин та оборонних об'єктів можуть створюватися зони з особливим режимом використання земель з метою забезпечення функціонування цих військових частин та об'єктів, збереження озброєння, військової техніки, іншого військового майна, охорони державного кордону України, захисту населення, господарських об'єктів і довкілля від впливу аварійних ситуацій, стихійних лих і пожеж, що можуть виникнути на цих об'єктах. Розмір та правовий режим зон з особливим режимом використання земель встановлюються відповідно до закону.

З врахуванням зазначеного вище колегія суддів погоджується з висновком судів попередніх інстанцій, що не створення окремого проекту землеустрою щодо встановлення прикордонної смуги не свідчить про її відсутність, оскільки розміри прикордонної смуги встановлені законом та фактичним розташуванням прикордонних інженерних споруд.

В ході розгляду справи за участю прокуратури було проведено огляд спірної земельної ділянки на місцевості та встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 2120480400:06:000:0006 розташована в бік державного кордону за контрольно-слідовою смугою, відстань від зовнішньої лівої межі до кордону становить близько 800 метрів.

За таких обставин судами попередніх інстанцій встановлено факт розташування спірної земельної ділянки в межах прикордонної смуги, що свідчить про належність вказаної ділянки до земель оборони в силу законодавчого визначення цільового призначення земель, розташованих в межах прикордонної смуги. При цьому відсутність встановленої Земельним кодексом України документації з оформлення права користування вказаною земельною ділянкою не позбавляє її статусу земель оборони.

З огляду на викладене, визначення категорії спірної земельної ділянки як землі сільськогосподарського призначення, є помилковим, таким, що не відповідає чинному законодавству та суперечить ст.20 Земельного кодексу України, відповідно до якої земельні ділянки, що належать до земель оборони, використовуються виключно згідно із Законом України "Про використання земель оборони".

Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З врахуванням зазначеного вище, встановленого судами факту приналежності спірної земельної ділянки до земель оборони, правомірним є висновок судів, що ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області без достатніх повноважень розпорядилося землею шляхом проведення торгів у формі аукціону з продажу права оренди на земельну ділянку, що є підставою для визнання недійсними результатів земельних торгів, оформлених протоколом №5 проведення земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення від 17.09.2015.

Статтею 203 ЦК України передбачено загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину, зокрема, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства.

Відповідно до статті 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання сторонами (стороною) на момент вчинення правочину вимог, встановлених статтею 203 ЦК України.

Згідно частини 2 статті 124 ЗК України, частини 2 статті 6 Закону України "Про оренду землі" у разі набуття права оренди землі на конкурсних засадах, підставою для укладення договору є результати аукціону.

З огляду на встановлений судами факт незаконності проведення земельних торгів з продажу права оренди на земельну ділянку площею 14,4576 га, кадастровий номер 2120480400:06:000:0006, визнанню недійсним підлягає і договір оренди земельної ділянки від 17.09.2015 №64/15, укладений за результатами таких торгів.

Згідно зі ст. 216 ЦК України у разі недійсності правочину кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування, а відтак, позовна вимога про зобов'язання ФГ "Гетен-2014" звільнити земельну ділянку кадастровий номер 2120480400:06:000:0006 площею 14,4576 га в районі Батрадівської сільської ради Берегівського району Закарпатської області обґрунтовано задоволена судами.

Також правомірно, судами попередніх інстанцій зобов'язано Берегівську районну державну адміністрацію Закарпатської області в особі сектору у справах державної реєстрації Берегівської РДА скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно записи про реєстрацію права оренди земельної ділянки кадастровий номер 2120480400:06:000:0006 площею 14,4576 га за фермерським господарством "Гетен - 2014", оскільки повноцінний захист інтересів держави в особі позивачів можливий шляхом визнання недійсними результатів земельних торгів в сукупності зі скасуванням держаної реєстрації права оренди земельної ділянки.

Посилання скаржника на пропуск позовної давності, є безпідставним, оскільки в силу приписів ч. 3 ст. 267 ЦК України позовна давність застосовується судом лише за заявою сторони в спорі, зробленою до винесення ним, рішення, тоді як таку заяву було подано лише в суд апеляційної інстанції.

Відповідно до приписів статті 1117 Господарського процесуального кодексу України, касаційна інстанція не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові господарського суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати нові докази або додатково перевіряти їх. Переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, касаційна інстанція на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

Колегія суддів вважає, що судом апеляційної інстанції вірно застосовані норми матеріального та процесуального права.

Доводи, викладені у касаційній скарзі не спростовують зазначених вище висновків та пов'язані з вирішенням питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, що виходить за межі повноважень суду касаційної інстанції.

З огляду на викладене, постанова апеляційної інстанції, якою залишено без змін рішення господарського суду першої інстанції, відповідає нормам чинного законодавства і має бути залишена без змін.

Ухвалою від 12.01.2017 Вищого господарського суду України Фермерське господарство "Гетен-2014" було зобов'язано доплатити судовий збір у встановленому порядку та розмірі з урахуванням Закону України "Про судовий збір в сумі 4897, 20 грн. Проте, вимоги ухвали суду до розгляду касаційної скарги скаржником виконано не було.

Керуючись, ст.ст. 111-5, 111-7, 111-9, 111-11 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів Вищого господарського суду України

ПОСТАНОВИЛА:

Касаційну скаргу Фермерського господарства "Гетен-2014" залишити без задоволення.

Постанову від 27.10.2016 Львівського апеляційного господарського суду у справі № 907/26/16 господарського суду Закарпатської області залишити без змін.

Стягнути з Фермерського господарства "Гетен-2014" в доход Державного бюджету 4897, 20 грн. (чотири тисячі вісімсот дев'яносто сім грн. 20 коп.) недоплаченого судового збору.

Доручити господарського суду Закарпатської області видати відповідний наказ.

Головуючий суддя І. Ходаківська

Судді О. Яценко

С. Бакуліна

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст