Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 19.10.2016 року у справі №910/6342/16 Постанова ВГСУ від 19.10.2016 року у справі №910/6...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 жовтня 2016 року № 910/6342/16 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого Стратієнко Л.В.суддів Вовка І.В. Кондратової І.Д.за участі представників: позивача: відповідача: 3-ї особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Ройтер Г.С. Швед Я.О. не з'явивсярозглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Рекультивація"в особі Києво-Святошинської філії на рішення та постановуГосподарського суду міста Києва від 14 червня 2016 р. Київського апеляційного господарського суду від 09 серпня 2016 р.у справі№ 910/6342/16за позовомтовариства з обмеженою відповідальністю "Рекультивація"в особі Києво-Святошинської філіїдо 3-я особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача:комунального підприємства "Київський метрополітен" приватне акціонерне товариство "Київспецтранс"про скасування результатів державних допорогових закупівель та визнання договору недійснимВСТАНОВИВ:

У квітні 2016 р. позивач звернувся в суд з позовом до комунального підприємства "Київський метрополітен" про скасування результатів державних допорогових закупівель та визнання недійсним договору.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в оголошенні про проведення закупівлі за процедурою електронні торги зазначені дискримінаційні технічні вимоги на закупівлю послуг "Розміщення безпечних відходів"; ПрAT "Київспецтранс" також не відповідає жорстким дискримінаційним умовам, а тому відповідач повинен був відхилити пропозицію ПрAT "Київспецтранс"; відповідач підписав із третьою особою договір за результатами закупівлі 29.02.2016 р., тобто за 15 днів до оголошення офіційних результатів закупівлі; відповідачем порушені принципи здійснення державних допорогових закупівель за процедурою електронні торги, які визначені ст. 3 Закону України "Про здійснення державних закупівель".

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 08.04.2016р. залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ПрАТ "Київспецтранс".

Рішенням Господарського суду міста Києва від 14.06.2016 р. (суддя Турчин С.О.), залишеним без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 09.08.2016 р. (головуючий - Отрюх Б.В., судді - Михальська Ю.Б., Тищенко А.І.), в задоволенні позову відмовлено.

В касаційній скарзі позивач, посилаючись на неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати постановлені у справі судові рішення та постановити нове, яким позов задовольнити.

Заслухавши пояснення представників сторін, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши матеріали справи, суд вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено господарськими судами, 03.02.2016 р. між КП "Київський метрополітен" та ТОВ "Е-Тендер" укладено договір № 35-УПР-16 про використання системи електронних закупівель, відповідно до п. 1.1 якого, сторони уклали цей договір з метою врегулювання взаємовідносин між адміністратором та закупівельником щодо використання закупівельником електронного майданчика для придбання, шляхом застосування системи електронних закупівель, що здійснюються з використанням телекомунікаційних каналів зв'язку, товарів, робіт, послуг у разі, якщо вартість таких товарів, робіт, послуг не перевищує межі, встановленої Законами України "Про здійснення державних закупівель", та "Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності".

Згідно з пунктом 2.2 договору № 35-УПР-16, система електронних закупівель - програмний комплекс, розроблений для проведення пілотного проекту та призначений для автоматизації відбору постачальників товарів, визначених замовником шляхом проведення електронного реверсивного аукціону. Система складається з Центральної бази даних та електронних майданчиків, через які й здійснюється доступ до системи.

Відповідно до пункту 5.1 договору № 35-УПР-16, адміністратор забезпечує безперебійне функціонування та доступ до електронного майданчика відповідно до регламенту роботи електронного майданчика, який розміщений на веб-вузлі http://www.e-tender.biz.

КП "Київський метрополітен" 11.02.2016 р. на електронному майданчику http://www.e-tender.biz розміщено оголошення про проведення закупівлі за процедурою електронні торги на закупівлю "Розміщення безпечних відходів", код 38.21.2 за ДК 016:2010 (послуги у сфері поводження зі сміттям та відходами, код 90500000-2 за ДК 021 -2015) (промислові відходи IV класу небезпеки, тверді будівельні відходи).

Зі змісту зазначеного оголошення про проведення закупівлі за процедурою електронні торги вбачається, що:

- очікувана вартість предмета закупівлі: 181 733,58 грн. з ПДВ (151 444,65 грн. без ПДВ);

- місце та умови поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: полігон №5 та полігон №6 в м. Києві;

- дата та час закінчення подання запитів на отримання роз'яснень щодо закупівлі: 15.02.2016 о 10:00 год;

- дата та час початку подання пропозицій: 15.02.2016 о 10:00 год;

- дата та час закінчення подання пропозицій: 18.02.2016 о 18:00 год;

- дата та час проведення електронного реверсивного аукціону та його умови: з 11.02.2016 по 19.02.2016.

Згідно з технічними вимогами, що є додатком № 1 до оголошення про проведення закупівлі за процедурою електронні торги, вивіз безпечних відходів з підприємства замовника на полігони №5 та №6 (м. Київ) здійснюється транспортом замовника. Надання послуг передбачає наявність у замовника талонів на розміщення (приймання та захоронення) відходів, отриманих у приймальника. Один талон може бути номіналом 1м3 або 5 м3.

Протоколом № 273 від 10.03.2016 засідання комісії з проведення процедур закупівель встановлено, що пропозиція Києво-Святошинської філії ТОВ "Рекультивація" не відповідає технічним та якісним вимогам предмета закупівлі та вимогам, зазначеним в оголошенні про проведення процедури електронних торгів. Учасник запропонував місце розміщення відходів на полігоні в селі Горенка (в оголошенні зазначено місце розміщення відходів полігон №5 та полігон №6 (м. Київ)).

На засіданні комісії з проведення процедур закупівель 10.03.2016 прийнято рішення про відхилення пропозиції учасника процедури електронних торгів на закупівлю "Розміщення безпечних відходів", код 38.21.2 за ДК 016:2010, (послуги у сфері поводження зі сміттям та відходами, код 90500000-2 за ДК 021-2015) (промислові відходи IV класу небезпеки, будівельні відходи), Києво-Святошинської філії ТОВ "Рекультивація", як таку, що не відповідає вимогам замовника, зазначеним в оголошенні.

Протоколом № 337 від 15.03.2016 засідання комісії з проведення процедур закупівель встановлено, що пропозиція ПрAT "Київспецтранс" відповідає технічним та якісним вимогам предмета закупівлі та вимогам, зазначеним в оголошенні про проведення процедури електронних торгів, а тому вирішено визнати переможцем процедури електронних торгів пропозицію ПрАТ "Київспецтранс".

24.03.2016 р. між КП "Київський метрополітен" та ПрАТ "Київспецтранс" було підписано договір № П-16 610198/66.

Відповідно ч.1 статті 2 Закону України "Про здійснення державних закупівель", цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт та послуг за умови, що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1 мільйон 500 тисяч гривень.

Згідно з преамбулою Закону України "Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності" (чинному на момент виникнення спірних правовідносин), він встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності, визначених цим Законом.

Статтею 2 цього Закону передбачено, що його дія поширюється на суб'єктів, які є замовниками відповідно до статті 1 цього Закону та провадять діяльність у визначених цією нормою сферах, в тому числі забезпечення функціонування міського електричного транспорту та експлуатація його об'єктів для надання послуг з перевезення.

Замовники здійснюють закупівлі відповідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Замовники здійснюють закупівлі за рахунок бюджетних коштів, коштів юридичних осіб, які провадять діяльність у сферах, визначених цим Законом (далі - власні кошти).

Дія Закону України "Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності" поширюється на закупівлі замовниками товарів, робіт і послуг, які:

- повністю або частково здійснюються за рахунок бюджетних коштів за умови, що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - дорівнює або перевищує 1 мільйон 500 тисяч гривень;

- здійснюються за рахунок власних коштів за умови, що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.

Очікувана вартість предмета спірної закупівлі (181 733,58 грн. з ПДВ) є нижчою вартісних меж, визначених в частині 1 статті 2 Закону України "Про здійснення державних закупівель" та частині 3 статті 2 Закону України "Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності" (чинному на момент виникнення спірних правовідносин), а тому відповідач, при проведенні закупівлі "Розміщення безпечних відходів", код 38.21.2 за ДК 016:2010 та укладенні спірного договору не повинен був керуватися приписами зазначених законів, оскільки їх дія не поширюється на закупівлі, вартість яких є нижчою, ніж передбачена зазначеними вище законами.

20.05.2015р. Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 501-р від 20.05.2015 "Про реалізацію пілотного проекту щодо впровадження процедури електронних закупівель товарів", відповідно до якого вирішено погодитися з пропозицією Міністерства економічного розвитку і торгівлі стосовно реалізації пілотного проекту щодо впровадження процедури електронних закупівель товарів, вартість яких не перевищує суми, визначеної Законами України "Про здійснення державних закупівель" та "Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності".

Згідно з пунктом 2 розпорядження, учасники пілотного проекту проводять електронні закупівлі товарів з використанням автоматизованої інформаційної системи, яка забезпечує прозорість результатів закупівель та до складу якої входять центральна база даних, єдиний модуль аукціону та кілька електронних майданчиків (сайтів у Інтернеті), що взаємодіють з центральною базою даних через відкритий програмний інтерфейс (АРІ); замовники самостійно приймають рішення щодо участі в пілотному проекті.

Київською міською радою 23.07.2015 прийнято рішення № 764/1628 "Про затвердження Положення про впровадження та експлуатацію в місті Києві пілотного проекту "Система електронних закупівель" та затверджено Положення про впровадження та експлуатацію в місті Києві пілотного проекту "Система електронних закупівель", яке встановлює загальний порядок організації придбання товарів, робіт і послуг, очікувана вартість закупівлі яких не перевищує суму, визначену статтею 2 Закону України "Про здійснення державних закупівель", в рамках пілотного проекту "Система електронних закупівель".

Наказом начальника КП "Київський метрополітен" на виконання зазначеного вище рішення Київської міської ради № 764/1628,05.10.2016 затверджено Положення про організацію та порядок здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за кошти "Київський метрополітен".

Отже, господарські суди прийшли до правильного висновку про те, що при проведенні оскаржуваної процедури закупівлі відповідач повинен був керуватись Положенням про впровадження та експлуатацію в місті Києві пілотного проекту "Система електронних закупівель" та Положенням про організацію та порядок здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за кошти "Київський метрополітен".

Повідомлення про проведення закупівлі за процедурою електронні торги було розміщене на електронному майданчику http://www.e-tender.biz відповідно до Положення про організацію та порядок здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за кошти "Київський метрополітен" та з урахуванням договору № 35-УПР-16 про використання системи електронних закупівель.

Пунктом 5.1 Положення передбачено, що оголошення про проведення закупівлі за процедурою електронних торгів повинно містити: найменування змовника, код за ЄДРПОУ, місцезнаходження; очікувану вартість товару, роботи чи послуги; найменування предмета закупівлі та код відповідно до державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-2010, єдиного закупівельного словника CPV, Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013; кількість товарів, обсяг робіт, послуг; місце поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; умови оплати товарів, виконання робіт, надання послуг; технічні та/або якісні вимоги до предмета закупівлі; вимоги до кваліфікації учасників; дата та час закінчення подання запитів на уточнення та/або запитань щодо закупівель; дата та час початку подання пропозицій; дата та час закінчення подання пропозицій; крок аукціону 0,5 - 3% очікуваної вартості товару, виконання робіт, надання послуг; іншу необхідну інформацію.

Відповідно до пункту 7.14 Положення, пропозиції учасників електронних торгів відхиляються у випадку, якщо учасником не дотримано вимоги, зазначені в оголошенні та документації про проведення процедури електронних торгів.

Однією із вимог, які викладені в оголошенні про проведення закупівлі за процедурою електронні торги, є місце надання послуг: полігон № 5 та полігон № 6 ( м. Київ).

Зі змісту протоколу № 273 від 10.03.2016 р. засідання комісії з проведення процедур закупівель та протоколу наради при заступнику начальника метрополітену №18-ПРГ-16 від 22.02.2016 р. вбачається, що відповідачем правомірно відхилено пропозицію Києво-Святошинської філії Товариства з обмеженою відповідальністю "Рекультивація", оскільки позивачем запропоновано місце захоронення відходів - село Горенка, Києво-Святошинського району, що не відповідає вимогам, викладеним в оголошенні про проведення закупівлі за процедурою електронні торги.

Слід зазначити, що доводи касаційної скарги повторюють доводи апеляційної скарги, які були предметом дослідження у суді апеляційної інстанції і за наслідками перевірки яких апеляційний господарський суд прийшов до правильного висновку про те, що вимога відповідача про надання послуг з розміщення відходів саме на полігоні № 5 та № 6 у м. Києві, не є дискримінаційною, оскільки відповідач має право вільного вибору місця, де бажає отримувати послуги з розміщення відходів та вибирати найбільш економічно вигідну пропозицію з тих, що повністю відповідають всім вимогам, які викладені в оголошенні про проведення закупівлі за процедурою електронні торги

Щодо посилань позивача про те, що пропозиція ПрАТ "Київспецтранс" не відповідала вимогам, визначеним в оголошенні про проведення закупівлі за процедурою електронні торги, оскільки полігон № 5 знаходиться не в Києві, а в селі Підгірці Київської області, господарські суди, то вони спростовуються висновками господарських судів про те, що зі змісту оголошення не вбачається, що полігон № 5 має знаходитись саме у місті Києві, таку вимогу встановлено для полігону № 6.

Згідно з пунктом 7.24 Положення про організацію та порядок здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за кошти "Київський метрополітен", договір за результатом проведеної процедури електронних торгів укладається між замовником і переможцем не раніше, ніж через 3 робочих дні та не пізніше 20 робочих днів з моменту оприлюднення інформації про визначення переможця з урахуванням п. 7.28, а в разі скорочених закупівель, не раніше ніж 1 робочий день та не пізніше 5 робочих днів з моменту оприлюднення інформації про визначення переможця.

Також судами встановлено, що договір № 61019/66 від 24.03.2016 р., укладений між КП "Київський метрополітен" та ПрАТ "Київспецтранс", який є предметом спору у цій справі, завантажений в систему 24.03.2016р. о 15:23 год., а тому посилання позивача на завантаження спірного договору в систему 29.02.2016 не відповідають фактичним обставинам справи.

При цьому, господарськими судами електронний лист, наданий позивачем, визнаний неналежним доказом, який підтверджує викладені позивачем обставини, оскільки із вказаного листа неможливо встановити особу, яка надавала інформацію, її повноваження, достовірність зазначених нею даних та чи дійсно вказана особа є органом оскарження електронних закупівель.

За таких обставин місцевий господарський суд, з яким погодився і суд апеляційної інстанції, прийшов до правильного висновку про відсутність підстав для скасування результатів державних допорогових закупівель КП "Київський метрополітен" по закупівлі за процедурою електронні торги послуг "Розміщення безпечних відходів", код 38.21.2 за ДК 016:2010, (послуги у сфері поводження зі сміттям та відходами, код 90500000-2 за ДК 021-2015) (промислові відходи ІV класу небезпеки, тверді будівельні відходи) та визнання недійсним укладеного внаслідок їх проведення договору № 610198/66 укладеного між КП "Київський метрополітен" та ПрАТ "Київспецтранс" 24.03.2016 р.

Відповідно до ч.2 ст.1117 ГПК України касаційна інстанція не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові господарського суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати нові докази або додатково перевіряти докази.

Враховуючи вищевикладене, підстав для скасування постановлених у справі судових рішень не вбачається.

На підставі викладеного, керуючись статтями 1115, 1117, 1119- 11111 ГПК України, Вищий господарський суд України

ПОСТАНОВИВ:

касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Рекультивація" в особі Києво-Святошинської філії залишити без задоволення, а рішення Господарського суду міста Києва від 14 червня 2016 року та постанову Київського апеляційного господарського суду від 09 серпня 2016 року у справі за №910/6342/16 - без змін.

Головуючий, суддя Л. СтратієнкоСуддя І. ВовкСуддя І. Кондратова

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст