Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 11.10.2016 року у справі №922/2829/15 Постанова ВГСУ від 11.10.2016 року у справі №922/2...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 жовтня 2016 року Справа № 922/2829/15 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

Рогач Л.І. - головуючого, доповідача Алєєвої І.В., Дроботової Т.Б.розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Бонс"на постановуХарківського апеляційного господарського суду від 21.06.2016у справі№ 922/2829/15Господарського судуХарківської областіза позовомХарківської міської радидоТовариства з обмеженою відповідальністю "Бонс"провнесення змін до договору оренди,за участю представників: позивачане з'явивсявідповідачане з'явився

ВСТАНОВИВ:

07.05.2016 Харківська міська рада звернулась до господарського суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Бонс" про внесення змін до договору оренди землі від 27.04.2005 № 7597/05 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі у редакції позивача. Позов вмотивовано прийняттям міською радою рішення про затвердження нормативної грошової оцінки земель, та відповідно до якої визначається розмір орендної плати, приписами статей 13, 144 Конституції України, статей 651, 653, 654 Цивільного кодексу України, статей 15, 30 Закону України "Про оренду землі", статтями 5, 13, 15, 21 Закону України "Про оцінку земель".

Відповідач не виклав своєї позиції щодо заявленого позову в суді першої інстанції, в зв'язку з чим справа розглядалася за приписами статті 75 Господарського процесуального кодексу України за наявними у ній матеріалами.

Рішенням Господарського суду Харківської області від 30.06.2015 (суддя Лаврова Л.С.) позов задоволено повністю; внесено зміни до договору оренди землі від 27.04.2005, укладеного між Харківською міською радою, м. Харків та Товариством з обмеженою відповідальністю "БОНС" та який зареєстрований у Харківській регіональній філії ДП "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" за № 7597/05, шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі в запропонованій позивачем редакції.

Постановою Харківського апеляційного господарського суду від 21.06.2016 (судді: Барабашова С.В. - головуючий, Білецька А.М., Істоміна О.А.) рішення суду першої інстанції змінено, викладено його резолютивну частину в такій редакції: "Позовні вимоги задовольнити частково. Внести зміни до договору оренди землі від 27.04.2005, укладеного між Харківською міською радою, м. Харків та Товариством з обмеженою відповідальністю "БОНС" та який зареєстрований у Харківській регіональній філії ДП "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" за № 7597/05, шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі в наступній редакції:

ДОДАТКОВА УГОДА

до договору оренди землі від 27.04.2005, укладеного між Харківською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "БОНС" та який зареєстрований у Харківській регіональній філії ДП "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" за № 7597/05

"__" 20__ р.

Харківська міська рада Харківської області (Орендодавець) в особі міського голови Кернеса Геннадія Адольфовича з одного боку та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ БОНС" (Орендар) в особі керівника

з другого боку, домовились про нижченаведене:

І. Пункт 2 Договору доповнити наступним реченням:

"2. Кадастровий номер земельної ділянки 6310137500:08:002:0008."

Пункти 5 та 9 Договору оренди землі, зареєстрованого 27.04.2005 № 7597/05, змінити, виклавши в наступній редакції: "5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 434 від 17.10.2013 становить 4168144 грн. (чотири мільйони сто шістдесят вісім тисяч сто сорок чотири гривні)."

"9. Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 761/14 від 20.11.2013 на рік становить 4,8 % від її нормативної грошової оцінки і складає 200 070,91 грн. (двісті тисяч сімдесят гривень 91 копійка), або в місяць - 16 672,58 грн. (шістнадцять тисяч шістсот сімдесят дві гривні 58 копійок)."

II. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого " 27" квітня 2005 року за № 7597/05 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" і складена та підписана в трьох примірниках, один з яких залишається у органі, що провів їх державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.

ОРЕНДОДАВЕЦЬ Харківська міська рада Харківської області м. Харків, м-н Конституції, 7 код 04059243 В особі міського голови Г.А. Кернес / підпис/ ОРЕНДАР Товариство з обмеженою відповідальністю "БОНС" 61123, м. Харків, пр. Тракторобудівників, 89,кв.52 код 22661073 В особі керівника / підпис/ /ПІБ/ В іншій частині позову відмовити."; здійснено новий розподіл судових витрат, стягнуто витрати судового збору за розгляд позовної заяви та апеляційної скарги.

Не погоджуючись з висновками господарських судів попередніх інстанцій, відповідач подав до Вищого господарського суду України касаційну скаргу, в якій просить рішення та постанову в справі скасувати та припинити провадження у справі. Касаційну скаргу вмотивовано доводами про порушення судами норм матеріального та процесуального права, а саме: в порушення статей 627, 632, 652 Цивільного кодексу України суди не врахували, що чинним законодавством та умовами договору наведених у позові підстав для зобов'язання відповідача укласти додаткову угоду про зміну розміру орендної плати без його відповідного волевиявлення не передбачено; зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок не може ототожнюватися зі зміною розміру орендної плати, а є лише її передумовою; в порушення статей 15, 30 Закону України "Про оренду землі" суди не врахували, що зміна ціни, як істотної умови договору, здійснюється за взаємною згодою сторін за умов, встановлених договором або законом, а договором оренди не передбачено такої підстави для внесення змін до договору, як зміна нормативної грошової оцінки.

Сторони не скористались процесуальним правом на участь у судовому засіданні касаційної інстанції своїх представників; відзиву на касаційну скаргу не надходило.

Заслухавши доповідь судді - доповідача, перевіривши наявні матеріали справи на предмет правильності юридичної оцінки обставин справи та повноти їх встановлення в рішенні та постанові, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Як встановлено господарськими судами попередніх інстанцій та вбачається з матеріалів справи, на підставі рішення XXV сесії Харківської міської ради IV скликання від 06.10.2004 № 153/04 "Про припинення та надання в користування земельних ділянок юридичним та фізичним особам", 27.04.2005 Харківська міська рада, м. Харків (позивач, Орендодавець) та Товариство з обмеженою відповідальністю "БОНС", м. Харків (відповідач, Орендар) уклали Договір оренди землі, який зареєстровано 27.04.2005 у Харківській регіональній філії ДП "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" за № 7597/05. Пунктом 1 договору оренди землі сторони обумовили, що Орендодавець на підставі рішення XXV сесії Харківської міської ради IV скликання від 06.10.2004 № 153/04 "Про припинення та надання в користування земельних ділянок юридичним та фізичним особам" надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі промисловості та громадської забудови, яка знаходиться м. Харків, пр. Тракторобудівників, 69-Б.

Відповідно до пунктів 2 та 3 договору оренди землі в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,2179 га, у тому числі: під забудовою 0,0448 га, інших угідь 0,1731 га. На земельній ділянці знаходяться об'єкт нерухомого майна: нежитлова будівля, які належать Орендарю на праві колективної власності, а також інші об'єкти інфраструктури. Відповідно до пункту 5 вказаного договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно з довідкою № 3075/04 від 24.12.2004 становить 1802888,00 грн.

В пункті 8 договору оренди землі сторони погодили, що договір укладено строком до 01.10.2054. Після закінчення строку договору Орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію.

У пункті 9 договору оренди землі сторони обумовили, що орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем у грошовій формі на рахунок Державного казначейства у Харківській області у розмірі (в місяць): 2005 рік - 2112,38 грн., 2006 рік - 2426,39 грн.; з 2007 року - 2854,57 грн.

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції (пункт 10 договору).Пунктом 11 договору сторонами визначено, що орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем (відповідачем) рівними частками щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця.

Згідно з пунктом 13 договору оренди землі розмір орендної плати переглядається у разі: а) зміни умов господарювання, передбачених договором; б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; в) внаслідок інфляції щорічно; г) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; д) в інших випадках передбачених законом.

За пунктом 15 договору земельна ділянка була передана відповідачеві в оренду для експлуатації та обслуговування кафе з магазином продовольчих товарів та літнім майданчиком; пунктом 16 договору сторони обумовили цільове призначення земельної ділянки - землі житлової та громадської забудови.

Пунктом 36 Договору сторони передбачили, що зміна умов цього Договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін, а у разі недосягнення згоди щодо зміни умов Договору, спір вирішується в судовому порядку.

Актом приймання-передачі земельної ділянки від 27.04.2005, підписаним уповноваженими представниками обох сторін і скріпленим їх печатками, який в силу пункту 43 договору є його невід'ємною частиною, підтверджується факт передачі позивачем відповідачу в оренду вищезазначеної земельної ділянки за адресою: м. Харків, пр. Тракторобудівників, 69-Б.

Суди також встановили, що відповідно до рішення Харківської міської ради від 03.07.2013 № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013, пунктом 1.1. якого закріплено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., отриманої на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013, що підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України. Згідно з пунктом 2 вказане вище рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 застосовується з 01.01.2014.

Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013" також визначено, що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01.01.2014; Порядком передбачено внесення змін до договорів оренди землі у зв'язку зі збільшенням нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 шляхом укладення додаткових угод згідно із Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові, який є додатком до рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання "Про затвердження Порядку оформлення договорів оренди землі у місті Харкові" від 19.12.2012 № 960/12. Пунктом 5 рішення Харківської міської ради від 25.09.2013 № 1269/13 Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.

Рішенням № 41/08 від 27.02.2008 Харківська міська рада затвердила Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м. Харкові; це Положення розроблено з метою створення єдиних організаційно-правових та економічних засад визначення та справляння орендної плати за земельні ділянки, орендодавцями яких згідно із земельним законодавством виступає Харківська міська рада.

Суди встановили, що для приведення розміру орендної плати у відповідність до вимог чинного законодавства щодо нормативної грошової оцінки земель та укладення додаткової угоди до договору оренди землі, Департамент земельних відносин Харківської міської ради з листом-пропозицією від 13.12.2013 № 4936/0/225-13 направив відповідачу на розгляд та погодження по три примірники додаткової угоди до договору оренди землі та розрахунку орендної плати, в зв'язку із зміною її розміру, з пропозицією повернути у двадцятиденний строк після одержання листа-пропозиції до Департаменту земельних відносин підписані та скріплені печаткою три примірника додаткової угоди для проведення державної реєстрації в установленому законодавством порядку. Департамент земельних відносин Харківської міської ради листом від 13.12.2013 № 4943/0/225-13 "Про державну реєстрацію договору оренди земельної ділянки та додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки" запропонував відповідачу сплатити державне мито за проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень в сумі 51,00 грн., сплатити плату за надання витягу з Державного реєстру прав та внесення змін до Державного реєстру прав в сумі 120,00 грн., надати у 20-денний строк після одержання листа-пропозиції до Департаменту земельних відносин оригінали платіжних доручень щодо сплати зазначених платежів.

Одержання вказаних листів відповідачем підтверджується копією відповідного поштового відправлення, що додано до матеріалів справи. Проте, вказані пропозиції позивача залишені відповідачем без задоволення; запропоновані зміни до Договору оренди землі сторонами не внесені; додаткова угода до договору оренди землі між сторонами не укладена.

Судами встановлено та підтверджено матеріалами справи, що предметом спору у даній справі є вимога Харківської міської ради внести зміни до Договору оренди землі від 27.04.2005 № 7597/05 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до зазначеного Договору в редакції, наведеній у позовній заяві, на підставі вищезазначених рішень Харківської міської ради.

Місцевий господарський суд, задовольняючи позовні вимоги в повному обсязі, виходив з того, що викладеними вище обставинами справи доведено наявність у позивача права вимагати від відповідача приведення договору оренди землі у відповідність до вимог законодавства шляхом внесення відповідних змін з метою усунення таких порушень сторонами договору.

Переглядаючи справу в повному обсязі за приписами статті 101 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд погодився з висновками місцевого господарського суду щодо наявних та обґрунтованих підстав для задоволення позову щодо внесення змін до договору в частині, шляхом викладення пунктів 5, 9 додаткової угоди в редакції позивача, та щодо зміни в пункті 2 кадастрового номеру земельної ділянки з підстав, передбачених частиною першою статті 15 Закону України "Про оренду землі".

Водночас, суд апеляційної інстанції дійшов висновку щодо відсутності правових підстав для задоволення решти позову, оскільки позивач не довів наявності передбачених договором чи законодавством підстав для внесення змін до інших запропонованих позивачем пунктів договору, які не пов'язані із зміною розміру орендної плати.

Судова колегія зазначає, що згідно зі статтею 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі; за статтями 525, 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких вимог та умов - відповідно до звичаїв ділового обороту або до вимог, що звичайно ставляться, а одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до статті 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства. Згідно з абзацом другим частини першої статті 15 цього Закону істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки). Розмір орендної плати за землю визначається сторонами у договорі, в тому числі може визначатися шляхом встановлення відсоткового відношення до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що відповідає чинному законодавству України, зокрема, приписам частини першої статті 15, статті 21 Закону України "Про оренду землі".

За підпунктом 9.1.10 статті 9, підпункту 14.1.147 статті 14 Податкового Кодексу України плата за землю це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Відповідно земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі податок для цілей розділу ХІІІ цього Кодексу); орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (підпункт 14.1.136 статті 14 Податкового кодексу України).

За положеннями статті 21 Закону України "Про оренду землі" розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Згідно з пунктами 288.1, 288.4 статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Згідно з пунктом 288.5., підпунктами 288.5.1., 288.5.2. статті 288 Податкового кодексу України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки, не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

За змістом статті 1 та абзацу п'ятого статті 5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок являє собою капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та, зокрема, орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Виходячи з аналізу зазначених законодавчих приписів, орендна плата за користування земельними ділянками державної та комунальної власності є регульованою ціною, яка розраховується від нормативної грошової оцінки земель, а її розмір, визначений відповідно до наведених вище приписів законодавства, встановлюється в договорі.

Згідно зі статтею 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. У відповідності до положень статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території; згідно з пунктами 34, 35 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин; затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.

Таким чином, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

За статтею 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Статтею 651 Цивільного кодексу України встановлено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Відповідно до статті 654 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту; умови та порядок внесення змін до договору оренди землі врегульовано статтею 30 Закону України "Про оренду землі".

Відповідно до наведених положень чинного законодавства нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який не може бути меншим, ніж встановлено положеннями статті 288 Податкового кодексу України (відповідна правова позиція Верховного Суду України викладена в постанові від 02.03.2016 у справі № 922/538/14).

Частиною першою статті 15 Закону України "Про оренду землі" віднесено кадастровий номер земельної ділянки до істотних умов договору оренди як ідентифікуючої ознаки об'єкту оренди, відтак, визначення в умовах додаткової угоди дійсного кадастрового номеру є необхідним для відповідності додаткової угоди вимогам чинного законодавства.

Отже, висновки суду апеляційної інстанції про наявність визначених частиною другою статті 651 Цивільного кодексу України підстав для часткового задоволення позовних вимог про визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі та шляхом викладення пунктів 2, 5, 9 договору у запропонованій позивачем редакції стосовно внесення кадастрового номеру земельної ділянки та зміни нормативної грошової оцінки, яка є базою для визначення розміру орендної плати та, відповідно, і самого розміру орендної плати є цілком обґрунтованими та не спростовані скаржником, викладеними в касаційній скарзі доводами. Також вірним та обґрунтованим є висновок, що зміна нормативної грошової оцінки землі не може бути підставою для внесення змін до договору оренди в частині укладення пунктів 13, 14, 28 додаткової угоди у запропонованій позивачем редакції.

Рішення є законним тоді, коли суд, виконавши всі вимоги процесуального законодавства і всебічно перевіривши обставини, вирішив справу у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин. Обґрунтованим визнається рішення, в якому повно відображені обставини, які мають значення для даної справи, висновки суду про встановлені обставини і правові наслідки є вичерпними, відповідають дійсності і підтверджуються достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні.

Перевіривши у відповідності до частини 2 статті 1115 Господарського процесуального кодексу України юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення у постанові апеляційного господарського суду, колегія суддів дійшла висновків про те, що суд апеляційної інстанції в порядку статей 43, 99, 101 Господарського процесуального кодексу України всебічно, повно та об'єктивно розглянув у судовому процесі всі обставини справи в їх сукупності; дослідив подані сторонами в обґрунтування своїх вимог та заперечень докази; належним чином проаналізував спірні правовідносини, вірно та обґрунтовано змінив рішення місцевого господарського суду.

У касаційній скарзі відповідач не врахував правової природи орендної плати за оренду землі державної чи комунальної власності як регульованої ціни, визначення розміру якої здійснюється відповідно до законодавчих приписів, а не за вільним волевиявленням сторін договору; його доводи щодо відсутності правових підстав для внесення змін до договору у відповідній частині не ґрунтуються на вірному застосуванні норм процесуального права, суперечать матеріалам справи та положенням матеріального права; підстав для скасування судових рішень з мотивів, наведених у касаційній скарзі, не вбачається.

На підставі викладеного, керуючись статтями 1115, 1117, пунктом 1 статті 1119 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України,

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Бонс" залишити без задоволення.

Постанову Харківського апеляційного господарського суду від 21.06.2016 у справі № 922/2829/15 Господарського суду Харківської області залишити без змін.

Головуючий Л. Рогач

Судді І. Алєєва

Т. Дроботова

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст