5
0
5471
Кожна третя скарга споживачів фінансових послуг до Національного банку стосується кредитних відносин із банками, йдеться на сайті bank.gov.ua
Однією з поширених проблем щодо вирішення яких звертаються до НБУ є така:
клієнт у банку отримав карту, щомісячний платіж за її обслуговування складає умовно 20 грн. Упродовж тривалого часу – 2-3 років – він не користувався картою, а потім виявив, що має заборгованість перед банком на суму умовно 20 тис. грн (або й значно більшу).
Справа в тому, що банк самостійно відкрив кредитний ліміт, щоб за рахунок нього списувати кошти за обслуговування картки. Водночас споживач не підписував із банком кредитного договору, а також не отримував від банку інформації про реальну річну процентну ставку за відкритим кредитом та про платежі у випадку прострочення.
Згадайте новину: КГС ВС роз’яснив умови та підстави вжиття заходів забезпечення вимог кредиторів у справі про банкрутство
Як вирішити таку ситуацію?
Вам варто спочатку звернутися безпосередньо до банку і вказати на відсутність кредитного договору з установою. Поясніть працівникам банку, що вам не надавалась інформація про реальну річну процентну ставку, загальну вартість кредиту, платежі у випадку прострочення.
Наголосіть, що вимоги банку про погашення боргу за кредитом є безпідставними, адже банк списав борг та відсотки за рахунок кредиту, на який ви навіть не погоджувалися.
Упродовж місяця банк має надати вам відповідь. Якщо вона вас не задовольнила, звертайтеся до Національного банку. Профільний підрозділ – Управління захисту прав споживачів фінансових послуг – розгляне скаргу і звернеться до банку за поясненнями, якщо ваші права справді були порушені.
Практика свідчить, що після звернень Національного банку до банків у таких ситуаціях банки переважно погоджуються з аргументами регулятора та споживача і в результаті списують нарахований борг.
Зокрема, у ситуаціях щодо звернень, які надходили до НБУ, регулятор використовував такі аргументи:
Вспомните новость: Банкам приказали правдиво высчитать кредиты. Клиентам будет сложнее оспорить их в судах
Довідково
У рубриці "Питання дня" ми аналізуємо конкретні звернення до Національного банку. Споживачам це має допомогти ліпше орієнтуватися, в яких випадках є ознаки порушення їх прав та як варто діяти. А банкам – розуміти, як побудувати свою роботу, аби споживачі справді розуміли умови отримання послуги та могли сумлінно виконувати свої зобов’язання.
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
8108
Коментарі:
0
Переглядів:
197
Коментарі:
0
Переглядів:
224
Коментарі:
0
Переглядів:
409
Коментарі:
0
Переглядів:
324
Коментарі:
1
Переглядів:
250
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.