Відкриття кафе, ресторану або іншого закладу харчування та важливі правила, які необхідно знати

07.08.2020 | Автор: Ряба Світлана Миколаївна
Задать вопрос автору
Присоединяйтесь к нам в социальных сетях: telegram viber youtube
Відкриття кафе, ресторану або іншого закладу харчування та важливі правила, які необхідно знати - 0_79610300_1596713134_5f2be8aec2629.jpg

Підприємств з харчування – це один з видів економічної діяльності, яка в наш час набула не аби якої популярності. Відноситься цей вид діяльності до малого та середнього підприємництва, який створює нові робочі місця і стає важливим засобом поповнення бюджету в країні.

Різновид підприємств з харчування, який доступний зараз налічує в собі різні типи, що дає можливість відкрити заклад на власний розсуд, орієнтуючись на фінансові можливості та потреби.

Найбільш престижним закладом є ресторан. Це заклад з високим рівнем комфорту, матеріально-технічного оснащення, кваліфікації працівників, широким асортиментом страв складного приготування та вишуканого , включаючи фірмові, винно-горілчані, тютюнові та кондитерські вироби, з підвищеним рівнем обслуговування. Існує декілька видів ресторанів, а саме: місцеві ресторани; ресторани самообслуговування; вокзальні ресторани; вагони-ресторани; ресторани на теплоходах; ресторани в літаках; ресторани-буфети та інші.

Великої популярності набуває відкриття готельно-ресторанного комплексу, де ресторан є в якості самостійної одиниці або як частина готелю, виробляє харчування з метою задоволення гастрономічних потреб поселенців та відвідувачів.

Бар – це заклад з барною стійкою, що реалізує алкогольні, безалкогольні, змішані алкогольні та безалкогольні напої, закуски, десерти, кондитерські та булочні вироби. Досить популярні серед молоді, нічних клубів, розважальних центрів.

Кафе ( кафе-бар, кафе-пекарня, кафетерій) має з обмежений асортиментом страв, напоїв, булочних, кондитерських виробів та покупних товарів. Цей вид найпопулярніший адже він може бути і презентабельний, що вражає своєю вишуканістю і мало бюджетний, що дозволяє своїм власникам орієнтуватися на відвідувачів з різним рівнем доходу.

Їдальня- загальнодоступний заклад, або такий, що обслуговує певний контингент споживачів з різноманітним асортиментом страв, булочних, кондитерських виробів та покупних товарів. Їдальні можна встановлювати у навчальних закладах, місцях роботи та просто на вулицях у людних місцях.

Кафетерій - заклад самообслуговування з асортиментом страв нескладного приготування та напоїв, торговельний зал якого обладнано торговельно-технологічним обладнанням. Досить поширений у торгівельних центрах де ніколи майже немає вільного місця, чергами люди стоять аби встигнути зайняти столик та пообідати або просто посидіти компанією. Список на цьому не закінчується, але саме ці заклади є найпоширеніші серед закладів з харчування.

Де можна та де не можна відкривати заклад з харчування, що є дуже популярним в наш час бізнесом?

Важливим документом, який нам може дати на це відповідь є Державні будівельні норми України (ДБН В.2.2-25:2009) щодо підприємств харчування.

Підприємства харчування складаються з двох функціональних груп приміщень: призначених для обслуговування відвідувачів та призначених для виготовлення кулінарної продукції. Відповідно до цього величина підприємств харчування характеризується місткістю (кількістю місць в обідній залі) і продуктивністю (кількістю страв, що випускаються в зміну). Згідно вищевказаних норм п. 4.1.2 оптимальні величини кількості місць в залі загальнодоступних підприємств харчування такі: ресторан – від 50 до 200 кількості місць в залі, бар- від 25 до 100 кількості місць в залі, кафе, якщо загального типу- від 50-200 місць якщо спеціалізоване (молодіжне, дитяче, кондитерська, морозиво, молочне тощо)- 25-100 місць, їдальня залежить від виду: загальнодоступні – 50-200 місць в залі, дієтична – 50-100 місць та роздавальна – 25-50 місць в залі.

Згідно розділу 5 (ДБН В.2.2-25:2009), розміщення загальнодоступних підприємств харчування їх місткість і тип слід передбачати, керуючись перспективними схемами розвитку генеральних планів районів з урахуванням як нового будівництва, так і реконструкції підприємств, що діють, з можливою зміною їх спеціалізації, виходячи з інвестиційних переваг замовників та недопущення створення негативних факторів впливу на умови проживання населення, оточуюче середовище.

Підприємства харчування місткістю 100 і більше місць ((ресторани, бари, кафе, як правило, великої місткості) доцільно розміщувати в громадських і торгових центрах, на магістралях і площах, поблизу зупинок міського транспорту, станцій метрополітену, вокзалів і аналогічних місцях жвавого руху населення, а також на рекреаційних територіях. Підприємства харчування повсякденного обслуговування місткістю, як правило, від 25 до 75 місць (кафе і закусочні спеціалізовані, бари, магазини кулінарії, їдальні загальнодоступні, дієтичні і роздавальні - зокрема для пенсіонерів, інвалідів і добродійні слід орієнтувати на наближене обслуговування і розміщувати на території житлових районів з урахуванням обслуговування працівників підприємств і установ (закладів), що розміщуються на цих територіях.

Відповідно до п. 5.1.7 та 5.1.8 (ДБН В.2.2-25:2009), не допускається розміщувати підприємства харчування на прибудинкових територіях житлових будинків. Тому це повинен бути не житловий фонд і трохи подалі від житлових будинків. Вдалим буде в людних місцях, біля офісних приміщень. Заборонено також розміщення загальнодоступного підприємства харчування в екологічно несприятливій зоні (з перевищенням ГДК і допустимих рівнів шкідливих впливів) без відповідних компенсаційних заходів не допускається. У такому випадку санітарні норми порушуються і жодного дозволу на відкриття кафе, бару чи ресторану Ви не отримаєте тому необхідно звертати велику увагу на місце розташування майбутнього закладу і ці пункти є найважливіші аби не допустити помилки під час відкриття кафе, бару чи ресторану.

Деякі важливі правила про які необхідно пам’ятати!

При облаштуванні закладу з харчування, необхідно аби заклад відповідав вимогам санітарним правил. Крім того, згідно до п. 3.10 Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства у закладах (підприємствах) харчового господарства для осіб, які не курять, відводиться не менше ніж половина площі громадських місць цих закладів, розміщеної так, щоб тютюновий дим не поширювався на цю територію. На території для осіб, які не курять, персоналу та споживачам забороняється куріння будь-яких тютюнових виробів, а також розміщення попільничок. У разі відведення суб'єктом господарської діяльності спеціальних місць для куріння ці місця мають бути обладнані витяжною вентиляцією або іншими засобами для видалення тютюнового диму, а також розміщена в куточку споживача наочна інформація про розташування таких місць та про шкоду, яку завдає здоров'ю людини куріння тютюнових виробів.

Згідно п. 10 Порядку провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, суб'єкти господарювання повинні забезпечити: відповідність приміщення (місця) для провадження діяльності у сфері торгівлі і ресторанного господарства необхідним санітарним нормам, а технічного стану приміщення (місця), будівлі та устаткування - вимогам нормативно-правових актів щодо зберігання, виробництва та продажу відповідних товарів, а також охорони праці; наявність на видному та доступному місці куточка покупця, в якому розміщується інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів; розміщення ліцензії відповідно до встановлених законодавством вимог;продаж товарів та їх обмін згідно з установленими правилами і нормами.

На вимогу споживача (покупця) відповідальний працівник суб'єкта господарювання повинен надати йому цей Порядок, Закон України «Про захист прав споживачів», санітарні норми, правила продажу окремих видів товарів відповідно до спеціалізації суб'єкта господарювання.

Згідно з п. 1.9 Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства працівники, які займаються виробництвом, зберіганням та продажам харчових продуктів у закладі, зобов’язані мати професійну спеціальну освіту чи підготовку та медичні книжки, які зберігаються у роботодавця, оскільки санепідемстанція може вимагати їх для перевірки відповідно до Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам.

Також власник, об’єкта ресторанного господарства, в якому реалізовуватимуться продовольчі товари, зобов’язаний забезпечити кожного працівника форменим чи іншим одягом, що відповідає санітарним вимогам п. 9 Правил роздрібної торгівлі продовольчими товарами.

Також відвідувачу видається розрахунковий документ після оплати вартості продукції.

Як бачимо, розвиток ринкової економіки призвів до такого різноманітного напряму послуг у сфері харчування. Цей напрям діяльності є важливим та необхідним для кожної країни, який безупинно розвивається та удосконалюється.

Автор консультації: Юрист Ряба Світлана

1995
Просмотров
0
Комментариев
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.


Популярные судебные решения
ЕСПЧ
1