Главная Юридический мир ... События ТЕНДЕРИ! Зміни в дії з 19.4.2020р. Уповноважена особа. ДЕРЖАВНІ ЗАКУПІВЛІ: Спрощені, Допорогові, PROZORRO. Організація та проведення. Нецінові критерії оцінки. Відхилення. Договір. Штрафи 34.000-170.000 грн. Оскарження. АМКУ, ДАСУ ТЕНДЕРИ! Зміни в дії з 19.4.2020р. Уповноважена ос...

ТЕНДЕРИ! Зміни в дії з 19.4.2020р. Уповноважена особа. ДЕРЖАВНІ ЗАКУПІВЛІ: Спрощені, Допорогові, PROZORRO. Організація та проведення. Нецінові критерії оцінки. Відхилення. Договір. Штрафи 34.000-170.000 грн. Оскарження. АМКУ, ДАСУ

13.05.2020
Просмотров : 3289
 - 0_62418400_1589373518_5ebbea4e986a6.jpg
Дата события
2020-05-22
Время проведения: 10:00-16:00
Записаться на семинар
Задать вопрос автору
Стоимость участия
1000грн
Локация : Вебінар онлайн. Вся Україна
Показать на карте

ДЕРЖАВНІ ЗАКУПІВЛІ! ТЕНДЕРИ 2020!

Зміни діють з 19 квітня 2020р.! / Для Замовників та Учасників /

22 травня, ВЕБІНАР
Детально: www.dku.in.ua/TENDERS
Реєстрація:
(044) 537-70-10

Реєстрація

ЗАКОН "Про публічні закупівлі" ДІЄ з 19 квітня 2020р.! PROZORRO. СПРОЩЕНІ закупівлі. Допорогові.
НОВІ ПРАВИЛА ОРГАНІЗАЦІЇ та ПРОВЕДЕННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ в 2020!
Аномально низькі цінові пропозиції - автоматичне відхилення.
Не виконали раніше умови договору - можливість відхилення.
«Оскаржувальний тролінг». Неможливість відкликати скаргу. Зміни розгляду скарг АМКУ.
Оцінка ТП та кваліфікаційних вимог. Нецінові критерії оцінки. "Вартість життєвого циклу"
• Виправлення помилок в інформації та/або документаху тендерних пропозиціях.
Prozorro від 50.000 грн. «Онлайн-магазин» для бюджетних установ. • Аналіз ринку. Консультації з бізнесом.
Уповноважена особа та Тендерний комітет.
Персональна відповідальність ПОСАДОВИХ ОСІБ (керівників). • Штрафи 34.000-170.000 грн.
Моніторинг. Контроль та перевірки. АМКУ. Державна аудиторська служба України (ДАСУ)!

СПІКЕРИ ТА КОНСУЛЬТАНТИ:

МАКСИМЕНКО Зінаїда Володимирівна,

Експерт з питань держзакупівель з 15-м досвідом в наданні консалтингових послуг.
Один з розробників законодавства і нормативно-правових актів у сфері державних та публічних закупівель.
Екс-ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ МІНЕКОНОМРОЗВИТКУ УКРАЇНИ.
Екс-НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛУ АНАЛІЗУ ТА МІЖВІДОМЧОЇ КООРДИНАЦІЇ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ ДЕПАРТАМЕНТУ КООРДИНАЦІЇ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ МІНЕКОНОМРОЗВИТКУ УКРАЇНИ.
Автор методичних рекомендацій та посібників в системі державних закупівель товарів, робіт і послуг.
Сертифікати з правил і Свідоцтво про підвищення кваліфікації The World Bank Group, "Державні закупівлі".
ОДИН З НАЙКРАЩИХ ЛЕКТОРІВ-КОНСУЛЬТАНТІВ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ (за відгуками замовників).

БОРОВИК Максим,

Тренер по продукту YouControl. YOUCONTROL - Повне досьє на кожну компанію України.
Перевірка замовника на платоспроможність.
Перевірка постачальника на відповідність кваліфікаційним вимогам згідно Закону "Про публічні закупівлі".

ПРОГРАМА ВЕБІНАРУ:

Розділ І. НОВИЙ ЗАКОН "Про публічні закупівлі"! Аналіз змін! Покращення ProZorro. Друга закупівельна революція!
1. Нові терміни в новому Законі. Категоризація замовників.
• Аномально низька ціна тендерної пропозиції. • Вартість життєвого циклу.
• Електронний каталог. • Спрощені (допорогові) закупівлі. • Тощо.
2. Обов’язковість використання Prozorro при закупівлях від 50.000 грн.
• Нова спрощена процедура. Виводить з тіні понад 250 тис. закупівель.
3. Аномально низькі цінові пропозиції - автоматичне відхилення.
Як визначити правильно? Критерії.
• На понад 40% відрізняються від середньої ціни пропозиції для боротьби з «демпінгом цін», який призводить до закупівель неякісних товарів і послуг, або змушує бюджетні установи погоджуватись на менший об’єм закупівлі.
• Як працюватиме? Аргументи підтвердження аномально низької ціни. Подача підтверджуючих документів.
• Захист конфіденційності, наприклад, технологій, що дають можливість пропонувати більш низьку ціну...
Обґрунтування. Оцінка достатності обґрунтування аномально низької ціни. Порядок та строк подачі.
• Як запобігти безпідставному відхиленню тендерної пропозиції учасника?
4. Не виконали раніше умови договору - можливість відхилення пропозиції постачальників!
5. АМКУ. Боротьба з «оскаржувальним тролінгом».
• Можливість впровадження диференційованої плати за оскарження тендеру в АМКУ постановою Уряду (% від вартості предмета закупівлі).
• Неможливість відкликати скаргу.
• Для протидії тролінгу та блокуванню тендера до розгляду будуть прийматися тільки проплачені скарги, а відкликати їх буде неможливо.
6. Prozorro market (електронні каталоги) – «онлайн-магазин» для бюджетних установ.
• Електронні каталоги поширених товарів. Адміністрування централізованими закупівельними організаціями.
• Межі сум. Чи є альтернативою спрощеним закупівлям?
7. Аналіз ринку. Можливість консультацій з бізнесом з боку бюджетних установ.
• Мета. Як проводити?
• Як не порушити вимоги Закону та зберегти недискримінаційний підхід до потенційних учасників закупівлі?
8. Виправлення помилок у тендерних пропозиціях.
• Можливість виправити невідповідність в інформації та/або документах, поданих у складі тендерної прпопозиції, протягом 24 годин.
• Дозволить переможцю не втратити тендер, а держзамовнику зберегти найбільш вигідну пропозицію.
9. "Нецінові критерії оцінки" тендерних пропозицій.
Запровадження. Новий підхід щодо оцінювання пропозицій. Чи залишається ціна основним критерієм оцінки тендерної пропозиції?
• Доповнений перелік товарів та послуг для визначення переможців. Розширення сфери застосування нецінових критеріїв.
• Наслідки неврахування нецінових критеріїв при визначенні переможця.
10. "Вартість життєвого циклу" предмету закупівлі.
• Що таке? За якою методикою розраховується вартість життєвого циклу?
Застосування методики оцінки пропозицій - нові норми Закону.
• Порядок підтвердження учасником процедури закупівлі обґрунтованості розрахунку вартості життєвого циклу?
• Чи визначені чіткі критерії, за якими можуть обґрунтовувати вартість життєвого циклу?
11. ПЕРСОНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ПОСАДОВИХ ОСІБ (зокрема, керівників, уповноважених осіб).
• За порушення у сфері публічних закупівель для службових (посадових), уповноважених осіб: штраф 34.000-170.000 грн.
Ризики учасників та замовників. Можливості їх мінімізації.
Підстави складання протоколу.
Строк притягнення до адміністративної відповідальності.
• Які порушення про закупівлі передбачені у прикінцевих положеннях?
Практичні рекомендації щодо процесу перевірок.
Стаття 164 прим. 14 КУАП “Порушення законодавства про закупівлі”. Практика її застосування.
Ст. 38 КУАП. Відповідальність. Не суттєві порушення/штрафи: стягуються ДАСУ. Суттєві порушення/штрафи: стягуються в судовому порядку.
• Накладення відповідних штрафів за рішенням суду.
12. Перехідний період.

• Закупівлі за «старим» Законом: як завершуємо?
• Закупівлі за «новим» Законом: коли розпочинаємо.
13. Багато інших змін та доповнень!

Розділ ІІ. ПРОВЕДЕННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ ВИНИКНЕННЮ ТА ПОШИРЕННЮ ЕПІДЕМІЇ КОРОНОВІРУСНОЇ ХВОРОБИ.
• Загальні умови здійснення закупівель за постановою КМУ від 20.03.2020р. № 225 та Із змінами згідно Постанови КМУ № 248 від 29.03.2020р.
Порядок, організація та проведення закупівель Уповноваженою особою замовника.
Складання протоколів закупівель, обгрунтування закупівель, проведення переговорів при здійсненні закупівель та оприлюднення звітних документів.
• Особливості укладання договорів.
Як опублікувати звіт про укладений договір та опублікувати його згідно вимог статті 10 Закону: до 19 квітня 2020 року та після 19 квітня 2020 року. Строки оприлюднення інформації та звітних документів на майданчику для закупівлі товарів для боротьби з COVID-19.

Розділ ІІІ. ОСКАРЖЕННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ. Особливості розгляду скарг.
Нові зміни щодо розгляду скарг АМКУ (Проект Закону № 2652 щодо вдосконалення процедур оскарження).

14. ЗМІНИ в оскарженні за Законом.
• Бізнес може оскаржувати відміну процедури та відхилення всіх пропозицій.
Заборонено відміняти процедуру під час оскарження.
• За невиконання рішення АМКУ передбачена відповідальність керівника замовника та штраф у 85.000 грн.
15. Поширені види ПОРУШЕНЬ!
16.
Порядок оскарження процедур закупівлі. Способи оскарження.
Функції Колегії АМКУ.
Перегляд механізму розгляду скарг запропонований в новому занопроекті № 2652 (Комісія з рогляду скарг).
Зміни запропоновані щодо оптимізації процесів процедури оскарження в ел. системі закупівель.
Уніфікація рішень органу оскарження.
Дискримінаційні вимоги. Їх приклади.
• Основні вимоги стосовно підстав для подання скарги.
17. ОСКАРЖЕННЯ:
Умов тендерної документації. Вимоги.
Порушень і дискримінації в проекті договору. Вимоги.
Технічних, якісних та кількісних характеристик закупівель.
Рішення замовника за результатами розгдяду процедур закупівель.
• Особливості оскарження в "євро торгах".
• Практика АМКУ щодо оскаржень понять "еквівалент" та "аналогічгий договір".
• Особливості застосування статті 17 Закону та практика АМКУ оскарження щодо "пов'язаних осіб".
18. Скарга.

• Неможливо відкликати скаргу! Чому?
• Вартість подання скарги. Чи можливо повернути сплачені кошти?
• Строки розгляду скарги.
19. Чи може замовник усунути порушення самостійно?
20. Наслідки підписання договору під час оскарження процедури.
21. Участь в засіданні органу оскарження.
22. Оскарження в суді.
• АМКУ або суд?
• До якого суду звертатись?
23. Оскарження в АМКУ.
• Популярні види порушень.
• Скарга. Строки подання та зміст скарги. Оплата.
• Порядок розгляду скарги про антиконкурентні узгоджені дії
• Деталі, які впливають на прийняття та розгляд скарги.
• Участь в засіданні АМКУ.
• Практика АМКУ при розгляді справ.
• Портал DoZorro як інструмент оскарження допорогових закупівель та інструмент впливу на замовників і результати торгів.
24. Антиконкурентні узгоджені дії у вигляді спотворення результатів торгів.
• Порядок розгляду даних справ.
• Відповідальність.
• Як оскаржити рішення АМКУ з таким порушенням.
25. Відповідальність Замовника у разі оскарження закупівлі.
• Розмір штрафів для замовника за невиконання рішення АМКУ як органу оскарження.

Розділ ІV. ЗМІНИ ЗАКОНОДАВСТВА 2020! Процедури закупівель з урахуванням нових вимог: правові та організаційні аспекти.

СПРОЩЕНІ (ДОПОРОГОВІ) ЗАКУПІВЛІ.
Чим замінили Наказ №35 "Про затвердження порядку здійснення допорогових закупівель"?
26. Цінові межі.
• При якій вартості предмету закупівлі обов’язкове застосування спрощеної процедури.
27. Нововведення! Особливості спрощених «допорогових» закупівель.
• Як правильно визначити вимоги до предмету спрощеної закупівлі?
Відсутність тендерної документації.
Скорочений строк подання учасниками пропозицій та їх розгляду замовником.
• Можливість визначення переможця за наявності тільки 1 учасника тощо.
• У яких випадках замовник може здійснити допорогову закупівлю без застосування спрощеної процедури закупівлі?
28. Обмеження закупівлі додаткового обсягу товару / додаткових аналогічних робіт (послуг) в учасника після укладення з ним договору.
29. Види процедур закупівель.
30. Уточнення до процедур закупівель.
31. Склад документів в пропозиції.
32. Етапи участі в аукціоні.
33. Кваліфікація учасників.
34. Складання договору.
35. Електронні каталоги товарів, послуг
для закупівлі при допорогах в ProZorro.
• Новий спосіб придбання товарів робіт та послуг? Новий механізм 2020!
• Закупівлі в електронних каталогах та їх особливості.
Вартісні межі. Принцип проведення спрощеної закупівлі.
• Особливості оцінки пропозицій.
• Чи обов'язково проводити спрощену закупівлю через електронну систему?
Умови придбання товарів, робіт та послуг без застосування спрощеної процедури закупівлі.
• Нові строки звітування в допорогах та спрощених закупівлях.

ПЛАНУВАННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ за новими правилами! Зміни з 19 квітня 2020р.!
Порядок. Основні умови планування. Ризики при визначенні предмета закупівлі. Очікувана вартість.

36. Планування: аналіз новацій. Ефективна організація закупівель протягом року.
37. Річний план держ закупівель.
• Формування. Коли публікувати.
• Строки оприлюднення Річного плану закупівель.
Очікувана вартість предмета закупівлі. Як визначати? Застосування методики HK 024 визначення очікуваної вартості.
38. ПРЕДМЕТ ЗАКУПІВЕЛЬ.
• Новий порядок визначення. Особливості визначення окремих предметів закупівель.
• Можливості ділення та об’єднання предмета закупівлі: порушення або правомірне рішення.
Національний класифікатор України «Єдиний закупівельний словник» (CPV:2015, IDT) ДК 021:2015. Особливості роботи.
• Відшкодування, законні варіанти уникнення проведення відповідних процедур закупівель.
• Технічна специфікація до предмету закупівлі.
38. Вибір процедури закупівлі.
• Проведення закупівель наприкінці та на початку року.
40.
Порядок оприлюднення інформації про закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу: строки, витрати.
• Рекомендації щодо роботи з веб-порталом з питань державних закупівель щодо оприлюднення інформації.
• Розміщення інформації англійською мовою.
41. Строки проведення процедур закупівель.
42. Окремі етапи організації та проведення процедур закупівель.
• Вибір строку подання пропозицій конкурсних торгів.
• Окремі аспекти складання оголошення про заплановану закупівлю.
43. Рамкові угоди. Здійснення закупівель.
• Порядок визначення генеральних замовників та їх взаємодія з замовниками за рамковими угодами.
• Особливості виконання рамкових угод.
• Перелік товарів і послуг, які можуть закуповуватися за рамковими угодами.

ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ ПРОЦЕДУР ЗАКУПІВЕЛЬ.
44. Окремі етапи.
45. Спрощені закупівлі!

46. Торги з обмеженою участю!
• Нова процедура. Умови застосування. Строки проведення.
• Етапи проведення торгів з обмеженою участю.
• Кількість учасників. Кваліфікаційний відбір учасників.
• Особливості застосування процедури закупівлі.
• Можливість зміни ціни та інших характеристик предмету закупівлі на другому етапі торгів з обмеженою участю?
47. Відкриті торги (українських та європейських). Особливості проведення.
• Нові умови проведення відкритих торгів та євро торгів.
48. Переговорна процедура.
• Особливості застосування.
Нові підстави, Порядок та Умови застосування переговорної процедури закупівлі.
Обґрунтування підстави для застосування процедури закупівлі.

• Які документи вимагати від учасника?
• Стаття 17 Закону: випадки в яких вимагаємо.
• Випадки в яких відміняємо переговорну процедури закупівлі.
• Наслідки проведення переговорної процедури закупівлі для замовника.
• Закупівля енергоносіїв, водо-, теплопостачання, водовідведення тощо.
• Нове при здійсненні закупівлі природного газу.
49. Зміни до статті 17 Закону.

Нові підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі.
• Коли замовник приймає рішення про відмову учасникові в участі у закупівлі та зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника?
• Строки подання документів переможцем.
50. Конкурентний діалог.
• Процедура. Організація та проведення.
51. Порядок отримання тендерних пропозицій.
• Нововведення при проведенні аукціону: необхідність встановлення розміру мінімального кроку аукціону для пропозиції учасника.
52. ОЦІНКА тендерних пропозицій та кваліфікаційних вимог учасників.
• Особливості здійснення вибору переможця.
• Виправлення арифметичних помилок.
"Нецінові критерії оцінки".
• Застосування методики оцінки пропозицій як "Вартість життєвого циклу".
53. Порядок ВІДХИЛЕННЯ тендерних пропозицій.
• Причини відхилення пропозицій конкурсних торгів.
54. Відміна торгів чи визнання їх такими, що не відбулися.
• Повідомлення про намір укласти договір.
• Інформування учасників про результати проведення процедури закупівлі.
55. Визначення ПЕРЕМОЖЦЯ.
• Вимоги до переможця для укладання договору про закупівлю.
56. Анулювання переможця. Відхилення пропозиції потенційного переможця.
57. Звітування за процедурами закупівлі.
• Строки рахуємо по-новому.
Звіт про результати проведення процедури закупівлі: випадки в яких система публікує автоматично.
• Коли необхідно розміщувати повідомлення про внесення змін до договору.
Звіт про виконання договору. Що змінилось?

УПОВНОВАЖЕНА ОСОБА! ТЕНДЕРНИЙ КОМІТЕТ. КОМІТЕТ З КОНКУРСНИХ ТОРГІВ. Що змінилося?
58. Новели організації закупівельної діяльності замовника за новим Законом "Про публічні закупівлі".
59. Перехід від тендерних комітетів до Уповноважених осіб.
• Перехід від колективної до персональної відповідальності за організацію та проведення закупівель?
60. Хто займається організацією та проведенням закупівель?
61. Організація діяльності комітету з конкурсних торгів.
62. Уповноважена особа
в організації щодо проведення запівель.
• Правовий статус. Вимоги до уповноваженої особи замовника. Вимоги щодо уникнення конфлікту інтересів.
• Призначення (визначення). На підставі яких документів здійснює повноваження.
• Положення про Уповноважену особу.
Як оформлювати рішення Уповноваженої особи?
• Основні питання функціонування.
63. Нова посада - Фахівець з публічних закупівель.
64. Хто приймає рішення та їх легітимність.
65. Хто входить до складу.
66. Проблемні питання.
77. Законодавчі колізії та шляхи їх вирішення.
68. Корупційні ризики та складові.
69. Новела! Виключення з поняття "пов'язаності осіб" членів тендерного комітету замовника.

ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.

70. Примірна тендерна документація та особливості її розроблення.
Наказ Мінекономрозвитку.
Роз’яснення та зміна тендерної документації.
71. Кваліфікаційні критерії відбору учасників або Вартість життєвого циклу.
• Зміни за новим Законом!
• Кваліфікація учасників. Акцепт / відхилення. Нові кваліфікаційні критерії та умови їй встановлення.
• Як вимагати підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям? Нові можливості підтвердження.
72. Виконання аналогічних договорів – правомірна вимога чи дискримінація.
73. Технічна специфікація. Особливості складання. Особливості формування.
74. Забезпечення. Оптимальний вибір способу і розміру забезпечення.
• Забезпечення тендерної пропозиції.
• Забезпечення виконання договору про закупівлю.
75. Критерії оцінки: ціна чи ціна з урахуванням інших показників. Варіанти методик оцінки.
76. Встановлення, виконання та перевірка окремих вимог тендерної документації (кваліфікаційної документації).

ДОГОВІР ПРО ЗАКУПІВЛЮ.

77. Проблемні питання складання договору.
78. Строки на укладання договору за результатами процедури закупівлі. Дотримання. Відповідальність сторін.
• Публікація договору. Моніторинг і статистика.
79. Умови договору про закупівлю.
• Можливість внесення змін в умови договору. Внесення змін до істотних умов договору. Підстави.
Коливання ціни, як причина змінити договір.
Коливання курсу: захист від фінансових втрат.
Краща якість товару або заміна аналогами.
• Можливість застосування попередньої оплати.
• Оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору, звіту про виконання договору. Строки для оприлюднення.
80. Забезпечення виконання договору про закупівлю.
81. Пролонгування договору на наступний період.
82. Зміна статусу платника податків.
83. Недійсність договору про закупівлю.
84. Підстави визнання договору нікчемним.
85. Форс-мажор. КАРАНТИН ТА ФОРС-МАЖОР.
86. Штрафи в договорі.

Розділ V. ОКРЕМІ ПИТАННЯ ЩОДО УЧАСНИКІВ ТОРГІВ.
87. Участь у закупівлях згідно Закону України «Про публічні закупівлі»:
• Джерела інформації про торги.
Запити на отримання роз’яснень щодо тендерної документації.
• Порядок внесення змін до тендерної документації та проекту договору про закупівлю.
• Необхідність подовження строку подання пропозицій (перенесення торгів на пізнішу дату);
Підготовка пропозиції.
88. Участь у Спрощених закупівлях. Допорогові закупівлі.
• Порядок проведення. Правомірність встановлення з боку замовників окремих вимог. Механізми оскарження дій та рішень замовників.
89. Виконання окремих вимог тендерної документації.
• Виписка/Витяг з Єдиного державного реєстру юр.осіб, ФОП в електронному вигляді. Інформація з ЄДРПОУ. Інформація про платника податків.
Можливість отримання інформації про відсутність банкрутства юридичної особи та фізичної особи-підприємця через Інтернет.
Використання даних відкритих баз та реєстрів при підготовці пропозиції.
• Можливість забезпечувати собі «конкурента» на торгах в рамках Закону України «Про публічні закупівлі».
Тендерне забезпечення та забезпечення виконання умов договору.
Відмова в участі у процедурі закупівлі, у разі не виконання вимог статті 17 Закону України;
Подання тендерної пропозиції.
• Процедура розкриття пропозицій: аукціон, оцінка тендерних пропозицій.
Розгляд пропозицій. Визначення переможця.
Строки та способи надання документів, після наміру замовника укласти договір з переможцем.
90. Коригування умов договору:
Зміна ціни, номенклатури, обсягу.

Інші питання, актуальні на день семінару +
Очікувані та актуальні зміни, огляд документів:
законодавчі акти, постанови тощо.

Вартість участі: Вебінар: 1000 грн. (без ПДВ). Є можливість оплати з ПДВ.
Знижки: за 2-х учасників - 5%; за 3-х та більше - 10%!

До вартості входить

  • участь у вебінарі онлайн;
  • консультації кваліфікованих експертів;
  • відповіді на питання, що Вас цікавлять (в т.ч. індивідуальні);
  • ЕКСКЛЮЗИВНІ добірки матеріалів та презентацій,
  • сертификат про підвищення кваліфікації (електронна версія).

Розклад:
9.00-10.00 Вхід на сторінку вебінару
10.00-12.00 Блок 1
12.00-12.10 Перерва
12.10-14.10 Блок 2
14.15-16.00 Відповіді на індивідуальні запитання учасників.
Кількість запитань НЕ ЛІМІТОВАНА!

! Отримати більш детальну інформацію та зареєструватись Ви можете за тел.:
+38 (044) 537-70-10
(багатоканальний), 235.78.05
Київстар (067) 506 80 61, МТС (095) 271 45 90
www.dku.in.ua
або km@dk.ua

3289
Просмотров
0
Коментарии

Оставьте Ваш комментарий:

Добавить
logo

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст