Той факт, що кошти зараховано до бюджету з порушенням строку, не є порушенням термінів сплати податку, оскільки після належного ініціювання переказу відповідальність за переказ покладається на банк (ОАС м. Києва,№ 826/14563/17,11.12.17)

23.08.2019 | Автор: Олександр Б.
Задать вопрос автору
Присоединяйтесь к нам в социальных сетях: telegram viber youtube
Той факт, що кошти зараховано до бюджету з порушенням строку, не є порушенням термінів сплати податку, оскільки після належного ініціювання переказу відповідальність за переказ покладається на банк (ОАС м. Києва,№ 826/14563/17,11.12.17) - 0_31906900_1566547659_5d5f9ecb4deba.jpg

Фабула судового акта: Київський державний коледж туризму та готельного господарства (позивач) 17.05.17 р. подав до контролюючого органу (відповідач) податкову декларацію з податку на додану вартість, у якій визначив зобов'язання зі сплати податку на додану вартість у розмірі 73 601 грн. 30.05.17 р. він подав до районного управління ДКС України реєстр бюджетних зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів та платіжне доручення від 30.05.17 р. про сплату вказаного зобов'язання в розмірі 73 601 грн. Фактично кошти зараховано до бюджету 31.05.17 р. згідно відмітки органу казначейства.

На підставі пп.20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75, п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України відповідачем проведено камеральну перевірку дотримання вимог позивачем податкового законодавства в частині своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету, про що складено акт, згідно акту встановлено порушення платником граничних строків сплати узгодженої суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість, визначених п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, а саме: граничний термін сплати - 30.05.17 р., фактично сплачено 31.05.17 р., тобто, термін сплати порушено на 1 день.

На підставі цього контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення, згідно якого за порушення вимог п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України до позивача застосовано штрафні санкції в розмірі 7 134, 63 грн., що становить 10% від суми платежу, оскарження якого і стало предметом адміністративного позову, який був задоволений, судове рішення набуло законної сили.

Скасовуючи зазначене податкове повідомлення-рішення, суд виходив з наступного.

Згідно п. 22.4 ст. 22 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» під час використання розрахункового документа ініціювання переказу є завершеним: для платника - з дати надходження розрахункового документа на виконання до банку платника; для банку платника - з дати списання коштів з рахунка платника та зарахування на рахунок отримувача в разі їх обслуговування в одному банку або з дати списання коштів з рахунка платника та з кореспондентського рахунка банку платника в разі обслуговування отримувача в іншому банку.

Таким чином, обов'язок позивача як платника щодо сплати узгодженого податкового зобов'язання за податковою декларацією з податку на додану вартість від 17.05.17 р. виконано 30.05.17 р., і в даному випадку позивачем не порушено строк виконання податкового зобов'язання.

Факт подачі позивачем до органу казначейства документів на переказ коштів 30.05.17р. підтверджується матеріалами справи - саме в цей день позивачем подано до районного управління ДКС реєстр бюджетних зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 30.05.17 р. та платіжне доручення від 30.05.17 р. про сплату вказаного зобов'язання в розмірі 73 601 грн.

Той факт, що фактично кошти зараховано до бюджету на наступний день - 31.05.17р. - не свідчить про порушення позивачем термінів сплати податку, оскільки після належного ініціювання переказу відповідальність за переказ коштів покладається на банк (в даному випадку - орган казначейства).

Згідно п.129.6 ст. 129 Податкового кодексу України за порушення строку зарахування податків до бюджетів або державних цільових фондів, установлених Законом України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», з вини банку або органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, такий банк/орган сплачує пеню за кожний день прострочення, включаючи день сплати, та штрафні санкції у розмірах, встановлених цим Кодексом, а також несе іншу відповідальність, встановлену цим Кодексом, за порушення порядку своєчасного та повного внесення податків, зборів, платежів до бюджету або державного цільового фонду. При цьому платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції.

Таким чином, якщо контролюючий орган вважає порушеним термін сплати суми податкового зобов'язання, він може застосувати відповідні санкції до органу казначейства.

Аналізуйте судовий акт: Винесення ДФС України ППР після припинення ФОП є протиправним та підлягає скасуванню (Полтавський окружний адміністративного суду у справі № 440/764/19 від 15.04.2019 р.)

Помилкове зазначення неправильного рахунку отримувача коштів не є правовою підставою для висновку про несплату суми податку/єсв у визначений законом строк (ВС/КАС від 14.11.2018 у справі №805/3665/16-а)

Наслідком неповідомлення платника податку про невиїздну документальну перевірку є скасування рішень про штрафні санкції незважаючи на встановлені порушення податкового законодавства (ВС/КАС від 23.01.2018р, №804/12558/14)

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА

01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Вн . №27/38

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

11 грудня 2017 року 10:15 № 826/14563/17

За позовом Київського державного коледжу туризму та готельного господарства

До Головного управління ДФС у м. Києві

Про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0091591213 від 23.10.2017 р.

Суддя О.В.Головань

Секретар Б.О.Литвин

Представники:

Від позивача: Шеремет О.Ю. - п/к (дов. від 09.11.17 р.)

Від відповідача: Рогоза Д.В. - п/к (дов. від 19.06.17 р.)

Обставини справи:

Позовні вимоги заявлені про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві №0091591213 від 23.10.17 р.

В судовому засіданні 11.12.17 р. оголошено резолютивну частину постанови про задоволення позовних вимог.

Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Київський державний коледж туризму та готельного господарства (код ЄДРПОУ 05408295; місцезнаходження: 02192, м. Київ, вул. Жмаченка, 26) зареєстровано платником ПДВ 18.12.97 р.; перебуває на обліку як платник податків у Державній податковій інспекції у Дніпровському районі Головного управління ДФС у м. Києві.

17.05.17 р. платником подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за 04 місяць 2017 р., у якій визначено зобов'язання зі сплати податку на додану вартість у розмірі 73 601 грн. (рядок 18).

30.05.17 р. платником подано до Управління ДКС України у Дніпровському районі м. Києва реєстр бюджетних зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 30.05.17 р. №126 та платіжне доручення від 30.05.17 р. №263 про сплату вказаного зобов'язання в розмірі 73 601 грн.

Фактично кошти зараховано до бюджету 31.05.17 р. згідно відмітки органу казначейства.

На підставі пп.20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75, п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України Головним управлінням ДФС у м. Києві проведено камеральну перевірку дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету Київським державним коледжем туризму та готельного господарства (код ЄДРПОУ 05408295), про що складено акт від 28.09.17 р. №9176/26-15-12-13-20.

Згідно акту встановлено порушення платником граничних строків сплати узгодженої суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість, визначених п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, а саме: граничний термін сплати - 30.05.17 р., фактично сплачено 31.05.17 р., тобто, термін сплати порушено на 1 день.

06.10.17 р. платником подано заперечення на акт перевірки, які не враховано контролюючим органом згідно листа від 19.10.17 р. №3305/10/26-15-12-13-18.

23.10.17 р. контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0091591213, згідно якого до платника застосовано штрафні санкції в розмірі 7 134, 63 грн., що становить 10% від суми платежу, за порушення вимог п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України.

Позивач - Київський державний коледж туризму та готельного господарства - вважає вказане податкове повідомлення-рішення протиправним та просить його скасувати з таких підстав.

Позивач вважає, що контролюючим органом невірно визначено граничний строк сплати узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість за квітень 2017 р.

З посиланням на п.49.20 ст. 49 Податкового кодексу України, Європейської конвенції про обчислення строків від 16.05.72 р. позивач зазначає, що останній день подачі податкової декларації в даному випадку був не 20.05.17 р., а 22.05.17 р., оскільки останнім днем подачі декларації є перший робочий день, а не 20.05 - субота.

Якщо рахувати останній день подачі декларації 22.05.17 р., то останній день сплати податку - 01.06.17 р., який позивачем в будь-якому випадку не порушений.

Також позивач зазначив, що ним передано документи до органу казначейства 30.05.17 р., тоді як за фактичне зарахування коштів до бюджету 31.05.17 р. позивач відповідальності не несе.

Відповідач - Головне управління ДФС у м. Києві - проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.

Відповідач зазначив, що згідно п.203.1 ст. 203 Податкового кодексу України податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Сума податкового зобов'язання підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України, для подання податкової декларації.

Тобто, в даному випадку це 30.05.17 р.

Відповідачем встановлено порушення вказаного строку, оскільки фактично кошти зараховано до бюджету 31.05.17 р., що і є днем виконання узгодженого податкового зобов'язання.

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.

Згідно пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (в редакції станом на час проведення перевірки) контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Згідно пп.75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Згідно п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.

Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.

В даному випадку камеральна перевірка дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету Київським державним коледжем туризму та готельного господарства (код ЄДРПОУ 05408295), про що складено акт від 28.09.17 р. №9176/26-15-12-13-20, проведена контролюючим органом згідно вказаних положень законодавства.

Згідно загального правила пп. 49.18.1 п.49.18, п. 49.20 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

Згідно п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно спеціальної норми ст. 203 Податкового кодексу України податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Сума податкового зобов'язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

В даному випадку платником подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за 04 місяць 2017 р. 17.05.17 р., в межах встановленого граничного календарного терміну (20 травня), і подано до органу казначейства документи (в тому числі платіжне доручення) 30.05.17 р. - в останній календарний день граничного терміну сплати.

З врахуванням правила п. 49.20 ст. 49 Податкового кодексу України останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем - 22.05.17 р., оскільки 20.05.17 р. та 21.05.17 р. є вихідними днями.

Згідно п. 22.4 ст. 22 Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" під час використання розрахункового документа ініціювання переказу є завершеним: для платника - з дати надходження розрахункового документа на виконання до банку платника; для банку платника - з дати списання коштів з рахунка платника та зарахування на рахунок отримувача в разі їх обслуговування в одному банку або з дати списання коштів з рахунка платника та з кореспондентського рахунка банку платника в разі обслуговування отримувача в іншому банку.

Таким чином, обов'язок позивача як платника щодо сплати узгодженого податкового зобов'язання за податковою декларацією з податку на додану вартість за 04 місяць 2017 р. від 17.05.17 р. виконано 30.05.17 р., і в даному випадку позивачем не порушено строк виконання податкового зобов'язання незалежно від того, як його рахувати - від граничного терміну подачі декларації 20.05.17 р. чи 22.05.17 р.

Факт подачі позивачем до органу казначейства документів на переказ коштів 30.05.17р. підтверджується матеріалами справи - саме в цей день позивачем подано до Управління ДКС України у Дніпровському районі м. Києва реєстр бюджетних зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 30.05.17 р. №126 та платіжне доручення від 30.05.17 р. №263 про сплату вказаного зобов'язання в розмірі 73 601 грн.

Той факт, що фактично кошти зараховано до бюджету на наступний день - 31.05.17р. - не свідчить про порушення позивачем термінів сплати податку, оскільки після належного ініціювання переказу відповідальність за переказ коштів покладається на банк (в даному випадку - орган казначейства).

Згідно п.129.6 ст. 129 Податкового кодексу України за порушення строку зарахування податків до бюджетів або державних цільових фондів, установлених Законом України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні", з вини банку або органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, такий банк/орган сплачує пеню за кожний день прострочення, включаючи день сплати, та штрафні санкції у розмірах, встановлених цим Кодексом, а також несе іншу відповідальність, встановлену цим Кодексом, за порушення порядку своєчасного та повного внесення податків, зборів, платежів до бюджету або державного цільового фонду. При цьому платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції.

Таким чином, якщо контролюючий орган вважає порушеним термін сплати суми податкового зобов'язання, він може застосувати відповідні санкції до органу казначейства.

Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано; безсторонньо; добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно.

В даному випадку відповідачем винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення на порушення принципу обґрунтованості, що є підставою для задоволення позовних вимог.

На підставі вищевикладеного, ст. 160-163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Київського державного коледжу туризму та готельного господарства задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 23.10.17 р. №0091591213.

3. Присудити на користь Київського державного коледжу туризму та готельного господарства 1600 грн. судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві.

4. Постанова може бути оскаржена в порядку ст. 186 КАС України шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя О.В. Головань

Повний текст постанови

виготовлено і підписано 12.12.17 р.

2067
Просмотров
0
Комментариев
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.


Популярные судебные решения
ЕСПЧ
0