Главная Блог ... Аналитические статьи Статьи Сплата транспортного податку: аналіз питання та судова практика Сплата транспортного податку: аналіз питання та су...

Сплата транспортного податку: аналіз питання та судова практика

Отключить рекламу
 - tn1_0_86630300_1510508333_5a08872dd38a8.png

СУДОВА ПРАКТИКА З ДАНОГО ПИТАННЯ!!!

У правовій позиції Вищого адміністративного суду України від 30.08.2016 року №К/800/8077/16 та ухвалі від 19.04.2016 року №К/800/2667/16, від 12.09.2017 року № К/800/29249/16.

Сплата транспортного податку (постанова ОАС м. Києва від 03.11.2017 у справі 826/12869/17).

З 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28.12.2014 № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі по тексту - Закон № 71-VIII), яким шляхом викладення в новій редакції статті 267 Податкового кодексу України було введено новий податок - транспортний податок.

Так, згідно зі ст.ст. 10717/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10717" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">10 та 18918/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#18918" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">265 ПК України (у редакції Закон № 71-VIII) транспортний податок віднесено до місцевих податків у складі податку на майно.

Відповідно до пп. 12214/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#12214" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">54.3.3 п. 12211/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#12211" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">54.3 ст. 12208/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#12208" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">54 Податкового кодексу України (далі по тексту - № 2755-VI від 02.12.2010">ПК України) контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Нормами пп. 19007/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#19007" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">267.1.1, 267.1.2 п. 19006/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#19006" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">267.1, п. 19014/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#19014" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">267.4, пп. 19016/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#19016" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">267.5.1 п. 19015/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#19015" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">267.5, пп. 19018/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#19018" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">267.6.1 п. 19017/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#19017" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">267.6 ст. 19005/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#19005" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">267 ПК України (у редакції Закон № 71-VIII) встановлено, що платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті є об'єктами оподаткування.

Об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об'єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.

Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року (при цьому, календарний рік - це проміжок часу з 1 січня по 31 грудня, який триває 365 або 366 (у високосному році) календарних днів).

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті.

Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку. Згідно з абз. 1 пп. 19019/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#19019" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">267.6.2 п. 19017/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#19017" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">267.6 ст. 19005/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#19005" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">267 цього 19005/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#19005" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">Кодексу, податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).

Порядок складання та направлення (вручення) таких податкових повідомлень рішень у період до 16.02.2016 року регламентовано Порядком складання та направлення (вручення) контролюючим органом податкових повідомлень-рішень платникам податків затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 28.11.2012 № 1236, що зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.12.2012 за № 2135/22447.

ВАЖЛИВО!!!

Крім того, Рішенням Київської міської ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 23.06.2011 року №242/5629 «Про встановлення місцевих податків і зборів в м. Києві» від 28.01.2015 № 58/923, відповідно до норм Податкового кодексу України було встановлено на території міста Києва податок на майно, який складається, зокрема, і з транспортного податку.

Положення п. 2 - 6 Положення про транспортний податок (додаток № 2 до рішення Київської міської ради від 28.01.2015 №58/923), що визначають платників, об'єкт та базу оподаткування транспортним податком, податковий період та порядок обчислення і сплати такого податку повністю кореспондуються з наведеними вище нормами Кодексу.

Відповідно до п. 10700/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10700" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">8.1 ст. 10699/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10699" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">8 ПК України в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори.

ВАЖЛИВО!!!

Транспортного податку немає у переліку загальнодержавних податків та зборів (10704/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10704" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">ст. 9 ПК України). Поміж тим, відповідно до п. 10715/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10715" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">9.4 ст. 10704/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10704" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">9 цього 10704/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10704" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">Кодексу установлення загальнодержавних податків та зборів, не передбачених цим Кодексом, забороняється.

У 10717/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10717" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">статті 10 ПК України, якою встановлено перелік місцевих податків, транспортний податок прямо не вказаний. Натомість є податок на майно (пп. 10.1.1 п. 10.1), який складається із 3 (трьох) різних податків, кожен із різними елементами податку, як їх визначено п. 10687/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10687" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">7.1ст. 10686/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10686" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">7 ПК України.

Так, відповідно до 18918/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#18918" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">ст. 265 ПК України (у редакції Закону України від 28.12.2014 № 71-VIII, що діє з 01.01.2015), податок на майно складається з: податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; транспортного податку; плати за землю.

Отже, транспортний податок згідно з № 2755-VI від 02.12.2010">ПК України є місцевим податком.

Водночас, особливість місцевих податків полягає в тому, що вони за законом не можуть бути встановлені безпосередньо рішенням Верховної Ради України.

Верховна Рада України може встановлювати тільки перелік дозволених до встановлення місцевими радами місцевих податків і дозволених граничних параметрів таких податків, а власне, встановлення місцевих податків, із дотриманням встановлених Верховною Радою критеріїв - є компетенцією відповідних місцевих рад.

Так, відповідно до п. 10702/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10702" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">8.3 ст. 10699/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10699" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">8 ПК України (у редакції, чинній на час прийняття оспорюваного податкового повідомлення-рішення), до місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних і міських рад у межах їх повноважень, і є обов'язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.

Водночас, відповідно п. 10675/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10675" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">4.4 ст. 10660/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10660" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">4 ПК України установлення і скасування податків та зборів, а також пільг їх платникам здійснюються відповідно до цього № 2755-VI від 02.12.2010">Кодексу Верховною Радою України, а також Верховною Радою Автономної Республіки Крим, сільськими, селищними, міськими радами у межах їх повноважень, визначених Конституцією України та законами України.

Тобто, безпосереднє встановлення місцевих податків (а, отже, і транспортного податку) віднесено № 2755-VI від 02.12.2010">Податковим кодексом до компетенції відповідних сільських, селищних, міських рад у межах їх повноважень.

Встановлення місцевих податків виключно відповідними рішеннями місцевих рад закріплено також п. 24 ч. 1 ст. 26 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР та ст. 143 Конституції України.

Таким чином, Верховна Рада не може безпосередньо своїм рішенням запровадити такі податки як місцеві на відповідних територіях.

Так, відповідно до п. 10725/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10725" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">10.3 ст. 10717/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10717" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">10 ПК України місцеві ради в межах повноважень, визначених цим Кодексом, вирішують питання відповідно до вимог цього № 2755-VI від 02.12.2010">Кодексу щодо встановлення податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) та встановлення збору за місця для паркування транспортних засобів, туристичного збору.

Згідно п. 10744/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10744" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">12.3 ст. 10734/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10734" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">12 ПК України сільські, селищні, міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Встановлення місцевих податків та зборів здійснюється у порядку, визначеному цим Кодексом (пп. 10745/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10745" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">12.3.1 п.10744/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10744" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">12.3 ст.10734/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10734" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">12 ПК України).

При прийнятті рішення про встановлення місцевих податків та зборів обов'язково визначаються об'єкт оподаткування, платник податків і зборів, розмір ставки, податковий період та інші обов'язкові елементи, визначенні 10686/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10686" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">статтею 7 цього Кодексу з дотриманням критеріїв, встановлених 18916/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#18916" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">розділом ХІІ цього Кодексу для відповідного місцевого податку чи збору (пп. 10746/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10746" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">12.3.2 п.10744/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10744" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">12.3 ст. 10734/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10734" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">12 ПК України).

При цьому, згідно з п. 10757/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10757" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">12.5 ст. 10734/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10734" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">12 ПК України офіційно оприлюднене рішення про встановлення місцевих податків та зборів є нормативно-правовим актом з питань оподаткування місцевими податками та зборами, яке набирає чинності з урахуванням строків, передбачених пп. 10748/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10748" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">12.3.4 ст. 10734/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10734" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">12 цього 10734/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10734" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">кодексу.

Відповідно пп. 10748/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10748" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">12.3.4 п.10744/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10744" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">12.3 ст. 10734/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10734" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">12 ПК України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлених місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим.

Отже, місцеві ради за приписами норм № 2755-VI від 02.12.2010">ПК України мають обов'язково встановити (відповідним рішенням місцевої ради) транспортний податок і вирішити питання (на власний розсуд), чи запроваджувати податок ( і в яких розмірах) на майно, відмінне від земельної ділянки. Таке рішення має бути оприлюдненим до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлених місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим.

Згідно зі ст. 3 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.

ВАЖЛИВО!!!

Тобто, виходячи з наведених вище норм Кодексів, нові податки практично не можуть бути визнані обов'язковими до сплати в 2015 році, адже місцеві ради не приймали і не могли прийняти і офіційно оприлюднити до 15 липня 2014 року рішення про встановлення таких податків і зборів.

У той же час, пп. 10749/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10749" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">12.3.5 п. 10744/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10744" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">12.3 ст. 10734/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#10734" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">12 ПК України надалі встановлено, що у разі якщо сільська, селищна або міська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів та акцизного податку в частині реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, що є обов'язковими згідно з нормами цього № 2755-VI від 02.12.2010">Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм цього № 2755-VI від 02.12.2010">Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.

Враховуючи значний об'єм законодавчої бази, яка регулює питання встановлення розміру, порядку адміністрування та сплати транспортного податку, зважаючи на суперечність, непослідовність та неузгодженість зазначених вище норм нормативно-правових актів, суд дійшов висновку про наявність неоднозначного (множинного) трактування прав та обов'язків платників податків у спірному випадку.

Відповідно до п. 12264/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#12264" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">56.21 ст. 12228/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#12228" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">56 ПК України у разі, коли норма цього № 2755-VI від 02.12.2010">Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього № 2755-VI від 02.12.2010">Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

ВАЖЛИВО!!!

За наведених вище обставин та особливостей правового регулювання, Окружний адміністративний суд .м Києва правомірно дійшов до висновку, що застосування контролюючим органом положень 19005/ed_2017_09_07/pravo1/T10_2755.html?pravo=1#19005" rel="nofollow" target="_blank" title="Податковий кодекс України (ред. з 01.01.2017); нормативно-правовий акт № 2755-VI від 02.12.2010">ст. 267 ПК України з метою оподаткування транспортним податком не може мати місце у 2015 році.

В іншому випадку, таке застосування не відповідало б положенням ст. 58 Конституції України, відповідно до якої закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

У рішенні Конституційного Суду України від 09.02.1999 №1-рп/99 акцентується увага на тому, що вищевказана конституційна норма допускає зворотну дію в часі лише нормативно-правових актів, які стосуються скасування чи пом'якшення відповідальності за правопорушення фізичних осіб.

У спірних правовідносинах суд застосує рішення Європейського суду з прав людини у справах «Серков проти України» (заява №39766/05), «Щокін проти України» (заяви № 23759/03 та № 37943/06), які відповідно до ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» підлягають застосуванню судами як джерела права.

Цими рішеннями було встановлено порушення ст. 1 Першого протоколу до Конвенції, оскільки органи держаної влади віддали перевагу найменш сприятливому тлумаченню національного законодавства, що призвело до накладення на заявника додаткових зобов'язань зі сплати податку.

Отже, з урахуванням практики Європейського Суду з прав людини, яка сформувалась з питань імперативності правила про прийняття рішення на користь платників податків при існуванні неоднозначності у тлумаченні прав та/чи обов'язків такого платника, а також ролі рішень Європейського Суду з прав людини як джерела права в Україні, суд погоджується з твердженнями позивача про те, що застосування контролюючим органом положень № 2755-VI від 02.12.2010">ПК України з урахуванням внесених законом змін та рішення з метою оподаткування транспортним податком, може мати місце не раніше наступного бюджетного періоду, тобто не раніше 2016 року, а тому визначення суми податкового зобов'язання з транспортного податку з фізичних осіб за 2015 рік у розмірі 25000 грн. не відповідає положенням № 2755-VI від 02.12.2010">ПК України та є протиправним.

Автор статті: Хітько Василь Миколайович

  • 5226

    Просмотров

  • 0

    Коментарии

  • 5226

    Просмотров

  • 0

    Коментарии


  • Поблагодарить Отключить рекламу

    Оставьте Ваш комментарий:

    Добавить

    Другие наши сервисы:

    • Бесплатная консультация

      Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях

    • ВИДЕОЗВОНОК ЮРИСТУ

      Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис

    • ОБЪЯВИТЕ СОБСТВЕННЫЙ ТЕНДЕР

      На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение

    • КАТАЛОГ ЮРИСТОВ

      Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу

    Популярные аналитические статьи

    Смотреть все статьи
    Смотреть все статьи
    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст