Про затвердження Порядку та умов надання у 2024 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 759 від 28.06.2024
№ 1124 від 24.09.2024}
Відповідно до частини другої статті 97 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок та умови надання у 2024 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я, що додаються.
2. Міністерству охорони здоров’я разом з обласними та Київською міською військовими адміністраціями провести до 30 червня 2024 р. аналіз за кожним напрямом спрямування субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я (далі - субвенція), визначити шляхи подальшої реорганізації та упорядкування мережі закладів охорони здоров’я і про результати поінформувати Кабінет Міністрів України та Міністерство фінансів.
3. Обласним та Київській міській військовим адміністраціям:
у разі потреби вжити заходів до планування та здійснення у 2024 році з місцевих бюджетів оплати поточних видатків закладів охорони здоров’я, які не уклали договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з Національною службою здоров’я;
забезпечити в повному обсязі продуктами лікувального харчування (100-відсотковий рівень дієтотерапії) дітей віком до трьох років, хворих на біотинідазну недостатність, галактоземію I типу, глютарову ацидурію I типу, глютарову ацидурію II типу, дефіцит середньоланцюгової ацил-КоА-дегідрогенази (MCAD), дефіцит довголанцюгової гідроксіацил-КоА-дегідрогенази (LCНAD), дефіцит дуже довголанцюгової ацил-КоА-дегідрогенази (VLCAD), дефіцит трифункціонального білка, дефіцит HMG-ліази, ізовалеріанову ацидурію, лейциноз (хвороба “кленового сиропу”), метилмалонову ацидурію, первинний карнітиновий дефіцит та пропіонову ацидурію, що включені до програми розширеного масового скринінгу новонароджених, та на фенілкетонурію.
4. Рекомендувати відповідним органам місцевого самоврядування у разі потреби:
додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату видатків, що визначені пунктом 3 Порядку та умов, затверджених цією постановою, включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих періодів, узятих на облік в органах Державної казначейської служби;
передавати субвенцію для здійснення окремих видатків у вигляді міжбюджетного трансферту до відповідного місцевого бюджету, зокрема у разі, коли на території територіальної громади недостатньо бюджетних установ, інших суб’єктів господарювання комунальної власності, які забезпечують надання публічних послуг.
5. Передача субвенції між місцевими бюджетами здійснюється на підставі рішень відповідних місцевих рад, прийнятих кожною із сторін, і укладених відповідних договорів.
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання у 2024 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я (далі - субвенція).
2. Головним розпорядником субвенції є МОЗ.
Розпорядники та одержувачі субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.
3. Субвенція спрямовується на:
1) оплату поточних видатків закладів охорони здоров’я, а саме:
будинків дитини. У разі утворення на базі будинку дитини центру медичної реабілітації та паліативної допомоги дітям, але продовження перебування в ньому дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, а також дітей з фізичними та/або інтелектуальними порушеннями від народження до трьох (для здорових дітей) та до чотирьох (для хворих дітей) років субвенція може спрямовуватися на оплату поточних видатків для покриття витрат, пов’язаних із забезпеченням заходів медико-соціального захисту таких дітей, до визначення альтернативних форм їх влаштування;
медико-соціальних експертних комісій;
2) фінансування оглядів водіїв з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції;
3) забезпечення дітей до трьох років, хворих на біотинідазну недостатність, галактоземію I типу, глютарову ацидурію I типу, глютарову ацидурію II типу, дефіцит середньоланцюгової ацил-КоА-дегідрогенази (MСAD), дефіцит довголанцюгової гідроксіацил-КоА-дегідрогенази (LCHAD), дефіцит дуже довголанцюгової ацил-КоА-дегідрогенази (VLCAD), дефіцит трифункціонального білка, дефіцит HMG-ліази, ізовалеріанову ацидурію, лейциноз (хвороба “кленового сиропу”), метилмалонову ацидурію, первинний карнітиновий дефіцит та пропіонову ацидурію, що включені до програми розширеного масового скринінгу новонароджених, та на фенілкетонурію, продуктами лікувального харчування;
4) реалізацію проектів “Реконструкція будівлі головного корпусу КП “Криворізька міська клінічна лікарня № 2” Криворізької міської ради за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, майдан 30-річчя Перемоги, 2”, “Реконструкція приміщень підвального поверху корпусу А-3 Львівського обласного клінічного перинатального центру з влаштуванням приміщень подвійного призначення для тимчасового захисту людей від небезпеки та засобів ураження”, “Капітальний ремонт частини приміщень нежитлової будівлі Ю-1, “Центр реабілітації” КП “КНП Вознесенський МЦ ПМСД” за адресою: Миколаївська область, м. Вознесенськ, вул. 228-ї стрілецької дивізії, 26”, “Капітальний ремонт та оснащення обладнанням для відділення неврологічної патології комунального некомерційного підприємства “Обласна лікарня відновного лікування” Херсонської обласної ради за адресою: вул. Нестерова, 1а м. Херсон” (Корегування)”, “Капітальний ремонт хірургічного відділення першого поверху головної будівлі та поліклінічно-діагностичного відділення комунального некомерційного підприємства “Обласна лікарня відновного лікування” Херсонської обласної ради за адресою: вул. Нестерова, 1а м. Херсон” (далі - проекти).
{Пункт 3 доповнено підпунктом 4 згідно з Постановою КМ № 759 від 28.06.2024 ; в редакції Постанови КМ № 1124 від 24.09.2024 }
3 - 1 . Фінансування реалізації проектів за рахунок субвенції здійснюється відповідно до Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1764 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 52, ст. 2374).
{Абзац перший пункту 3 - 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1124 від 24.09.2024 }
Право на виконання підготовчих та будівельних робіт під час реалізації проектів набувається відповідно до Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466 “Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт” (Офіційний вісник України, 2011 р., № 34, ст. 1404; 2015 р., № 78, ст. 2595), крім будівельних робіт, визначених переліком будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 7 червня 2017 р. № 406 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 49, ст. 1527).
{Абзац другий пункту 3 - 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1124 від 24.09.2024 }
Видатки, пов’язані з фінансуванням реалізації проектів за рахунок субвенції, здійснюються відповідно до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 р. № 668 (Офіційний вісник України, 2005 р., № 31, ст. 1867).
{Абзац третій пункту 3 - 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1124 від 24.09.2024 }
Прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта згідно з проектами здійснюється відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 “Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів” (Офіційний вісник України, 2011 р., № 32, ст. 1359; 2015 р., № 78, ст. 2599).
{Абзац четвертий пункту 3 - 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1124 від 24.09.2024 }
{Порядок та умови доповнено пунктом 3 - 1 згідно з Постановою КМ № 759 від 28.06.2024 }
3 - 2 . Закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок субвенції здійснюється в установленому законодавством порядку.
{Порядок та умови доповнено пунктом 3 - 2 згідно з Постановою КМ № 759 від 28.06.2024 }
4. Не допускається спрямування субвенції на:
оплату комунальних послуг, енергоносіїв та капітальних видатків (крім реалізації проектів);
{Абзац другий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 759 від 28.06.2024 , № 1124 від 24.09.2024 }
закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані з оплатою видатків, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов;
здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.
5. Відображення в первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття та закриття рахунків, реєстрація та облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства і проведення операцій, пов’язаних із використанням субвенції, здійснюються в установленому законодавством порядку.
перераховує субвенцію відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 96, ст. 3399; 2015 р., № 7, ст. 161), і Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Мінфіну від 24 грудня 2012 р. № 1407;
двічі на місяць перераховує субвенцію на рахунки місцевих бюджетів, відкриті в органах Казначейства, згідно з розписом державного бюджету, але не пізніше 10 і 25 числа кожного місяця;
подає щомісяця до 15 числа МОЗ і Мінфіну інформацію про обсяги перерахування субвенції та касові видатки в розрізі місцевих бюджетів.
7. Обласні та Київська міська військові адміністрації подають щомісяця до 10 числа МОЗ звіт про використання субвенції та коштів, спрямованих з місцевих бюджетів понад обсяг субвенції, в розрізі напрямів та закладів охорони здоров’я.
8. МОЗ подає щомісяця до 20 числа Мінфіну узагальнений звіт про використання субвенції та коштів, спрямованих з місцевих бюджетів понад обсяг субвенції, в розрізі місцевих бюджетів та напрямів.
9. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання субвенції, а також контроль за її цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.