5
0
5374
Кожна третя скарга споживачів фінансових послуг до Національного банку стосується кредитних відносин із банками, йдеться на сайті bank.gov.ua
Однією з поширених проблем щодо вирішення яких звертаються до НБУ є така:
клієнт у банку отримав карту, щомісячний платіж за її обслуговування складає умовно 20 грн. Упродовж тривалого часу – 2-3 років – він не користувався картою, а потім виявив, що має заборгованість перед банком на суму умовно 20 тис. грн (або й значно більшу).
Справа в тому, що банк самостійно відкрив кредитний ліміт, щоб за рахунок нього списувати кошти за обслуговування картки. Водночас споживач не підписував із банком кредитного договору, а також не отримував від банку інформації про реальну річну процентну ставку за відкритим кредитом та про платежі у випадку прострочення.
Згадайте новину: КГС ВС роз’яснив умови та підстави вжиття заходів забезпечення вимог кредиторів у справі про банкрутство
Як вирішити таку ситуацію?
Вам варто спочатку звернутися безпосередньо до банку і вказати на відсутність кредитного договору з установою. Поясніть працівникам банку, що вам не надавалась інформація про реальну річну процентну ставку, загальну вартість кредиту, платежі у випадку прострочення.
Наголосіть, що вимоги банку про погашення боргу за кредитом є безпідставними, адже банк списав борг та відсотки за рахунок кредиту, на який ви навіть не погоджувалися.
Упродовж місяця банк має надати вам відповідь. Якщо вона вас не задовольнила, звертайтеся до Національного банку. Профільний підрозділ – Управління захисту прав споживачів фінансових послуг – розгляне скаргу і звернеться до банку за поясненнями, якщо ваші права справді були порушені.
Практика свідчить, що після звернень Національного банку до банків у таких ситуаціях банки переважно погоджуються з аргументами регулятора та споживача і в результаті списують нарахований борг.
Зокрема, у ситуаціях щодо звернень, які надходили до НБУ, регулятор використовував такі аргументи:
Вспомните новость: Банкам приказали правдиво высчитать кредиты. Клиентам будет сложнее оспорить их в судах
Довідково
У рубриці "Питання дня" ми аналізуємо конкретні звернення до Національного банку. Споживачам це має допомогти ліпше орієнтуватися, в яких випадках є ознаки порушення їх прав та як варто діяти. А банкам – розуміти, як побудувати свою роботу, аби споживачі справді розуміли умови отримання послуги та могли сумлінно виконувати свої зобов’язання.
Просмотров
Коментарии
Просмотров
Коментарии
Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях
Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис
На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение
Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу
Просмотров:
573
Коментарии:
0
Просмотров:
266
Коментарии:
0
Просмотров:
345
Коментарии:
0
Просмотров:
992
Коментарии:
0
Просмотров:
2030
Коментарии:
0
Просмотров:
381
Коментарии:
0
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2023 «Протокол». Все права защищены.