Главная Блог ... Аналитические статьи Статьи Нові штрафи для водіїв у січні-лютому 2025 року – уявна загроза, реальні погрози. Інформаційний тиск на українців триває. Нові штрафи для водіїв у січні-лютому 2025 року – ...

Нові штрафи для водіїв у січні-лютому 2025 року – уявна загроза, реальні погрози. Інформаційний тиск на українців триває.

Отключить рекламу
 - dca136b8b724482d79876c1fcfccbbe6.jpg

Останнім часом в інформаційному просторі спостерігається зростання кількості маніпуляцій щодо запровадження нових штрафів за різні правопорушення. Такий інформаційний тиск викликає хвилю незадоволення серед населення, тому варто не лише роз’яснити, які саме зміни в законодавстві набрали чинності з початку поточного року, а й спростувати деякі з останніх подібних інформаційних вкидів. Сергій Клюца, адвокат, партнер Crowe Mikhailenko, керівник практики адвокатів в цій статті розгляне кілька таких інформаційних вкидів.

1. Камери автоматичної фіксації тепер будуть штрафувати водіїв за відсутність поліса ОСЦПВ.

Дійсно, з 01 січня 2025 року набула чинності нова редакція Закону України «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.», згідно із п. 1 ст.9 якого перевірку наявності чинних договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності здійснюють відповідні підрозділи Національної поліції України під час здійснення регулювання дорожнього руху та здійснення контролю за дотриманням Правил дорожнього руху його учасниками та за правомірністю експлуатації транспортних засобів на вулично-дорожній мережі (у тому числі з використанням працюючих в автоматичному режимі спеціальних технічних засобів та в режимі фотозйомки, відеозапису), а також під час оформлення документів щодо порушення Правил дорожнього руху та оформлення матеріалів дорожньо-транспортної пригоди.

Тобто мова йде не про новий штраф, а про можливість застосування іншого механізму фіксації правопорушення, передбаченого ч.1 ст.126 КУПАП – що передбачає відповідальність за керування транспортним засобом особою, яка не має при собі або не пред’явила у спосіб, який дає можливість поліцейському прочитати та зафіксувати дані, що містяться в полісі (договорі) обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката "Зелена картка"), або не пред’явила чинний внутрішній електронний договір зазначеного виду обов’язкового страхування у візуальній формі страхового поліса.Висновок про те, що з набранням чинності наведеної норми п.1 ст.9 Закону України «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» поліція одразу почала оформлювати матеріали про адміністративні правопорушення та накладати відповідні стягнення – є передчасним.

Про це повідомляло і керівництво Департаменту патрульної поліції Національної поліції України у їх коментарях для ЗМІ, і це очевидно усім, хто розуміє технічну сторону питання.

Перш за все, запровадження такої системи потребує організації автоматичного обміну інформацією між системою фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі та сервісами МТСБУ, які ведуть облік договорів страхування відповідальності власників транспортних засобів.

З огляду на досвід нещодавнього зламу державних реєстрів, будь-який автоматичний обмін інформацією приналежних державі реєстрів та систем стає предметом пильної уваги та підлягає погодженню з Держспецзв’язку, що перевіряє комплексну систему захисту інформації в них.

Крім того, безпечний автоматичний обмін інформацією між інформаційними системами, хоча б одна з яких належить державі, потребує від держави немалих витрат на його розроблення та впровадження, або залучення приватних грантів на цю справу – чого наразі не спостерігається.

Тож набрання чинності п.1 ст.9 Закону України «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» дало правову підставу розробляти таку систему обміну інформацією – і аж ніяк не свідчить про її завершення.

Більш того, застосування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі для оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення за ч.1 ст.126 КУПАП, що передбачає відповідальність за керування транспортним засобом особою, яка не має при собі поліс (договір) обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката "Зелена картка") – наразі неможливе до внесення змін до нормативних документів, які регулюють використання такої системи.

Постанова Кабінету Міністрів України від 10 листопада 2017 р. № 833 затвердила Порядок функціонування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі, який наразі в пункті 7 дає вичерпний перелік порушень, для фіксації яких застосовується ця система, і наразі не дозволяє застосовувати її для притягнення осіб до відповідальності за ч.1 ст.126 КУПАП, що передбачає відповідальність за керування транспортним засобом особою, яка не має при собі поліс (договір) обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

І хоч п.15 Прикінцевих положень Закону України «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» зобов’язував Кабінет Міністрів України привести свої нормативні документи у відповідність з цим законом до 01 січня 2025 року - Порядок функціонування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі і досі залишається без змін.

2. Водіїв почнуть штрафувати за керування або експлуатацію транспортних засобів із перевищенням допустимого рівня шуму

Крім того, в 2025 році знову згадали про законопроект 9564 про запровадження штрафів за керування або експлуатацію транспортних засобів із перевищенням допустимого рівня шуму – штрафів в сумі 17 000 за експлуатацію транспортних засобів із перевищенням встановленого законодавством допустимого рівня шуму, та 34 000 грн, за повторне протягом року таке порушення.

Втім, як включили його до порядку денного Верховної Ради в вересні 2024 року, так ніяких змін по цьому проекту закону не було.

3. Водіїв почали штрафувати за недотримання заборони на рух транспортних засобів під час хвилини мовчання

Указом Президента України від 16 березня ще 2022 року №143/2022 започатковано проведення щоденно о 9 годині 00 хвилин загальнонаціональної хвилини мовчання за співвітчизниками, загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України, яку зобов’язано оголошувати у всіх засобах масової інформації незалежно від форми власності.

Жодних заборон здійснювати рух під час тривання загальнонаціональної хвилини мовчання закони України не містять.

Таку заборону можуть накласти працівники патрульної поліції – які в межах виконання обов’язків з регулювання дорожнього руху вправі зупинити дорожній рух.

Саме за невиконання вимог регулювальника зупинити рух під час загальнонаціональної хвилини мовчання водій у місті Рівному був притягнутий до відповідальності за ч.2 ст.122 КУПАП, адже ця стаття передбачає відповідальність за проїзд на заборонний жест регулювальника – а зовсім не за рух під час хвилини мовчання.

Україна і надалі залишається державою з досить ліберальним законодавством, що залишає громадянам чимало свобод і обмежує сваволю органів державної влади та правоохоронців. Втім, не завжди викладені на папері правила без жодних труднощів застосовуються в житті. У разі зіткнення з такими ситуаціями – боріться за свої права, а ще краще – залучайте для такої боротьби професійних адвокатів.

Не піддавайтеся на спроби інформаційних маніпуляцій, вірте в перемогу і продовжуйте допомагати Силам оборони України. Разом до перемоги!

Автор: Сергій КЛЮЦА — адвокат, партнер Crowe Mikhailenko, керівник практики адвокатів

Crowe Mikhailenko

  • 739

    Просмотров

  • 0

    Коментарии

  • 739

    Просмотров

  • 0

    Коментарии


  • Поблагодарить Отключить рекламу

    Оставьте Ваш комментарий:

    Добавить

    Другие наши сервисы:

    • Бесплатная консультация

      Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях

    • ВИДЕОЗВОНОК ЮРИСТУ

      Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис

    • ОБЪЯВИТЕ СОБСТВЕННЫЙ ТЕНДЕР

      На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение

    • КАТАЛОГ ЮРИСТОВ

      Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу

    Популярные аналитические статьи

    Смотреть все статьи
    Смотреть все статьи
    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст

    Приймаємо до оплати