Главная Блог ... Новости Невідповідність реформи ДАБІ українському законодавству може призвести до суттєвих проблем в будівельній сфері – опитування Невідповідність реформи ДАБІ українському законода...

Невідповідність реформи ДАБІ українському законодавству може призвести до суттєвих проблем в будівельній сфері – опитування

Отключить рекламу
Невідповідність реформи ДАБІ українському законодавству може призвести до суттєвих проблем в будівельній сфері – опитування - tn1_nevidpovidnist_reformi_dabi_ukrainskomu_zakonodavstvu_moge_prizvesti_do_suttevih_problem_v_budivelniy_sferi_opituvannya_5eecc15645acd.jpg

75,3% компаній, що працюють в будівельній сфері, вважають, що невідповідність постанов КМУ № 218 та 219 про ліквідацію та оптимізацію ДАБІ актам вищої юридичної сили (законам), може призвести до проблем в будівельній сфері.

Такі дані отримані в результаті дослідження, проведеного сектором "Будівництво" Офісу ефективного регулювання BRDO.

В галузевому опитуванні взяли участь 273 міжнародні, національні та регіональні будівельні компанії, виконавці робіт (послуг) з проектування, експертизи, технічного нагляду, девелопери та низка інших компаній.

Головною метою дослідження стала оцінка впливу ухвалених Кабінетом Міністрів України постанов № 218 та 219 від 13.03.2020 щодо ліквідації ДАБІ та створення трьох нових органів, аналіз позиції учасників ринку щодо роботи електронних сервісів у сфері будівництва, професійної атестації виконавців робіт (послуг), ринкового нагляду, а також досудового оскарження дій/бездіяльності суб’єктів надання адміністративних послуг у сфері будівництва та їх відповідальності.

Згадайте новину: Будівельний комітет Ради: Питання контролю за будівельною продукцією при реформі ДАБІ упущене

Згідно з результатами дослідження, переважна більшість респондентів (понад 63,3% опитаних) підтримують розподіл повноважень з надання адміністративних послуг та нагляду/контролю у сфері будівництва між різними органами. Проте понад 68% респондентів не підтримують зупинення заходів з проведення архітектурно-будівельного контролю на об’єктах будівництва до початку виконання повноважень Державною інспекцією містобудування.

70% опитаних вважають, що зупинення архібудконтролю призведе до збільшення випадків порушення вимог законодавства під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Відтак, майже 60% учасників опитування прогнозують збільшення кількості об’єктів-самобудів.

Децентралізацію в питанні отримання дозволів на будівництво та прийняття в об’єктів в експлуатацію підтримують 69% представників компаній. Також понад 83% опитаних підтримують доцільність професійної атестації інспекторів будівельного нагляду та інших посадових осіб, які виконують функції зі здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.

74,4% респондентів вважають, що професійна атестація державних інспекторів будівельного нагляду та інших посадових осіб, які виконують функції зі здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, призведе до покращення якості надання адміністративних послуг у сфері будівництва та удосконалення архітектурно-будівельного контролю.

Згадайте новину: После смягчения карантина проблемы со строительством остаются почти у трети объектов жилищного строительства

Майже 80% опитаних цілком підтримують необхідність ринкового нагляду за будівельною продукцією.

Близько 84% респондентів цілком підтримують необхідність запровадження механізму досудового оскарження дій або бездіяльності суб’єктів надання адміністративних послуг та здійснення нагляду/контролю у сфері будівництва.

"Загалом, учасники зазначили як негативні, так і позитивні сторони запропонованох реформи, і, що дуже важливо, відзначили й ризики, які значно вплинуть на їхню діяльність. Той факт, що майже 85% опитаних безпосередньо контактували з ДАБІ й знають проблематику «зсередини», дає змогу говорити про достовірність та важливість цих даних для врахування в подальшій діяльності щодо реформування системи держархбудконтролю", – розповів нам виконавчий директор Офісу ефективного регулювання BRDO Олексій Дорогань.

Варто відзначити, що респонденти фактично одноголосно підтримують запровадження державної електронної системи в будівництві, серед ініціаторів якої є BRDO. Крім того, учасники ринку висловлюються за запуск інших електронних сервісів у галузі, що дозволять зменшити корупційну складову та зекономити підприємцям гроші й час.

Згадайте новину: Кабмін ліквідував ДАБІ. Як будуть працювати три новостворених органи

Реформування ДАБІЯк зазначила нам заступниця голови комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Олена Шуляк, реформування ДАБІ – одна з найбільш резонансних подій в галузі. Нажаль, каже політик, ця реформа була запущена поспіхом без належного обговорення.

"Дослідження BRDO показує ставлення реальних представників ринку до запропонованих Кабміном змін. Три четверті опитаних зазначили, що за умови запровадження реформування в такому вигляді, як було запропоновано постановами Кабміну, у будівельного ринку виникнуть труднощі з роботою. І це відповіли проектанти, забудовники, будівельники, експерти. Тобто, реформа в такому вигляді може зашкодити економіці. Тому необхідно терміново розширити коло залучених до обговорення змін, і врахувати їх бачення через пошук компромісного рішення. Мова про будівельників, проектантів, забудовників. Вони готові допомагати змінити модель реформування заради розвитку галузі", – каже Олена Шуляк.

Згадайте новину: ДАБІ забезпечила доступ до інформації з Єдиного реєстру дозвільних документів у формі відкритих даних

Разом з тим, політик висловила деякі застереження стосовно результатів опитування.

"Я можу мати особисте бачення вирішення проблематики, які в опитуванні ринок підтримав. Наприклад, сертифікація виконробів. Попри те, що переважна більшість респондентів підтримує таке запровадження, я є послідовним противником розширення бар’єрів для розвитку ринку (особливо щодо створення нових робочих місць). Але це питання, думаю, повинне ще дискутуватися. особисто я готова аргументувати й чути аргументи інших. Будемо працювати й шукати вирішення.

Разом з тим, погляди заступниці голови будівельного комітету співпадають з опитуванням.

"Підтримую розподіл функцій видачі дозволів та контролю як і, майже, 95% учасників ринку. Більше того, я впевнена в необхідності повноцінного запровадження електронної системи в будівництві та електронного кабінету забудовника. За цими кроками – майбутнє не лише дозвільної системи в будівництві а й взагалі – сучасний цивілізований розвиток. І, звичайно, як більшість опитаних, я наголошую щодо необхідності повернутися до порядку денного реформи ринковий нагляд за будівельною продукцією", – зазначила Олена Шуляк.

Джерело: Юридичний ресурс Протокол

  • 8982

    Просмотров

  • 0

    Коментарии

  • 8982

    Просмотров

  • 0

    Коментарии


  • Поблагодарить Отключить рекламу

    Оставьте Ваш комментарий:

    Добавить

    Другие наши сервисы:

    • Бесплатная консультация

      Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях

    • ВИДЕОЗВОНОК ЮРИСТУ

      Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис

    • ОБЪЯВИТЕ СОБСТВЕННЫЙ ТЕНДЕР

      На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение

    • КАТАЛОГ ЮРИСТОВ

      Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу

    Популярные новости

    Смотреть все новости
    Смотреть все новости
    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст