17
4
7518
Цікаве рішення від 23.08.2023 року з’явилось в Єдиному державному реєстрі судових рішень і вже встигло, м’яко кажучи, здивувати висновками, які в ньому містяться. Так, голова Зіньківського районного суду Полтавської області, Должко С.Р. виклав там свої міркування стосовно, наприклад, легітимності Міністерства оборони України, Кабінету Міністрів України, тощо.
Взагалі, справа №530/337/23 стосувалась обвинувачення громадянина К. у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ст. 336 КК України. Сторона обвинувачення, інкримінувала громадянину ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, через те що будучи військовозобов`язаним і визнаним придатним до військової служби в ЗСУ йому було вручено та роз`яснено повістку (мобілізаційне розпорядження) для відправки на військову службу в ЗСУ по мобілізації. Згодом - повторно оголошено, вручено та роз`яснено ще одну повістку (мобілізаційне розпорядження). Проте, останній не з`явився за місцем призначення.
Разом із тим, суддя вирішив, що для справи необхідно дослідити правовий статус Міністерства оборони України. Він зазначив:
“...Пунктом 12 статті 92 Конституції України зазначено, що виключно законами України визначається ОРГАНІЗАЦІЯ і діяльність органів виконавчої влади, основи державної служби, організації державної статистики та інформатики…
…Аналіз вищенаведеного свідчить про те, що положення Закону України «Про Збройні Сили України» №1934-ХІІ від 06.12.1991 щодо організації діяльності Міністерства оборони України суперечить Конституції (Основному Закону) України, а Положення про Міністерство оборони України, суперечить Конституції України та Закону України «Про Збройні Сили України».
Згадайте новину: Блокування ратифікації Римського Статуту БУДЕ продовжуватися і далі - заступник голови Офісу президента Андрій Смирнов
Наразі, суб`єкт «Міністерство оборони України» не утворений Законом України, а зареєстрований як суб`єкт господарювання з кодом ЄДРПОУ 0034022 та діє не відповідно Закону України, як того вимагає Конституція України (Основний Закон), а відповідно до «Положення про Міністерство оборони України» (документ № 671-2014-п), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №671 26 листопада 2014 року, що ідентифікує суб`єкта Міністерство оборони України як суб`єкта поза правовим полем.
В Законі України «Про Збройні Сили України» повноваження Міністерства оборони України не має жодної згадки про суб`єкт права Міноборони, жодного посилання на те, що Міноборони та Міністерство оборони України тотожні суб`єкти. Скільки б разів не використовувалось посилання на Міністерство оборони України в Законі «Про Збройні Сили України» назва суб`єкта Міністерство оборони України прописується незмінно повністю, що є юридично вірним, дає змогу ідентифікувати суб`єкта, не вводить в оману. Тому твердження, що Міноборони це Міністерство оборони України юридично нікчемне, означає суб`єкта поза правовим полем…”.
Суд також встановлював правосуб'єктність Кабінету Міністрів України, вказавши, що:
“...свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи публічного права з назвою Кабінет Міністрів України та витяг з єдиного державного реєстру про вищезазначену юридичну особу у Центральному Державному Архіві Вищих Органів України не зберігається.
Відомостей про утворення Кабінету Міністрів України в переглянутих документах Верховної Ради Української РСР (України) за серпень 1991 року у ЦДАВО не виявлено. В документах Верховної Ради УРСР за 1991 рік в ЦДАВО зберігається Закон Української Радянської Соціалістичної Республіки від 18 квітня 1991 року № 980-ХІІ «Про утворення Кабінету Міністрів Української РСР».
Законом УРСР № 1554-ХІІ від 17 вересня 1991 року «Про внесення змін і доповнень до Конституції (Основного Закону) Української РСР» пунктом 16 постановлено у назві і тексті Конституції (888-09) слова «Українська Радянська Соціалістична Республіка», «Українська РСР» замінити словом «Україна». Таким чином, Кабінет Міністрів Української РСР був переіменований на Кабінет Міністрів України.
Закон України «Про Кабінет Міністрів України» № 794-VII був прийнятий лише 27.02.2014 року. Тобто лише 2014 році був виданий закон, який визначає організацію, повноваження і порядок діяльності Кабінету Міністрів України. Пунктом 12 Статті 92 Конституції України встановлено, що виключно законами України визначаються засади УТВОРЕННЯ і діяльність органів виконавчої влади.
І якщо закон про діяльність суб'єкта права Кабінет Міністрів України формально існує, то Закону України «Про створення Кабінету Міністрів України» на виконання Конституції України, не існує. Таким чином, немає утвореного відповідним Законом відповідно до Конституції України конституційного органу, суб`єкта публічно-владних повноважень з назвою Кабінет Міністрів України, але існує юридично створений Кабінет Міністрів Української РСР переіменований на Кабінет Міністрів України…”.
Згадайте новину: В Україні накопичилося майже 10 тисяч дисциплінарних скарг на суддів, які не розглядаються ВРП
Думаю, що годі і казати, що багато з висновків, м’яко кажучи є гіпотетичними та суб’єктивними, з погляду на їх практичну застосовність, в тому числі у цій справі. Недосконалість законодавства - явище, яке присутнє практично в кожній галузі, в тому числі, в основах законодавства і регулюванні системи державної влади. Це явище притаманне не тільки правовій системі України. А тому краще докладати зусиль для вирішення цієї проблем, рекомендувати шляхи корегування, а не використовувати як інструмент для породження сумнівів у суспільстві.
У підсумку, кримінальне провадження щодо громадянина К. було закрите, а особу - виправдано. Суддя зазначив, що не було надано ні оригіналу повістки чи розписки про її отримання, яку, як стверджує сторона обвинувачення, ні наказу про оголошену загальну мобілізацію, ні того, що останній перебуває на військовому обліку, ні копію висновку військо-лікарської комісії.
Просмотров
Коментарии
Просмотров
Коментарии
Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях
Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис
На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение
Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу
Просмотров:
866
Коментарии:
0
Просмотров:
514
Коментарии:
0
Просмотров:
570
Коментарии:
0
Просмотров:
284
Коментарии:
0
Просмотров:
466
Коментарии:
0
Просмотров:
926
Коментарии:
0
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2025 «Протокол». Все права защищены.
Вартість?
Респект судді за таке глибоке дослідження правового існування та діяльності органів виконавчої влади. Це вочевидь підкреслює необхідність абсолютно повної пере загрузки держави починаючи з Конституції України. Потрібен повний аудит і структури управління і правової бази функціонування України, її інститутів та їх діяльності.
Написав таке, щоб увійти в історію.. Апеляція не підтримає )..там багато ще всяких "новел"..
"не було надано ні оригіналу повістки чи розписки про її отримання, яку, як стверджує сторона обвинувачення, ні наказу про оголошену загальну мобілізацію, ні того, що останній перебуває на військовому обліку, ні копію висновку військо-лікарської комісії".