00.00.0000
Присоединяйтесь к нам в социальных сетях: telegram viber youtube

Стаття 48-1. Порядок та розмір надання громадянам грошової компенсації за належні їм для отримання жилі приміщення

Порядок та розмір надання громадянам грошової компенсації за належні їм для отримання жилі приміщення ( 719-2016-п, 214-2018-п, 280-2018-п ) визначаються Кабінетом Міністрів України. { Закон доповнено статтею 48-1 згідно із Законом N 1510-VI ( 1510-17 ) від 11.06.2009 }

КОММЕНТАРИЙ от ресурса "ПРОТОКОЛ": 

Аналізуйте судовий акт: Правом на грошову компенсацію за житло користуються військовослужбовці (в т.ч. звільнені), що перебувають на відповідному квартирному обліку у військових частинах, а у випадку їх розформування - у військоматах та КЕУ (№ К/800/21695/16, 23.03.17)

Ця справа за позовом колишнього військовослужбовця до Міністерства оборони України про визнання протиправними дій та зобов'язання здійснити виплату грошової компенсації за належне для отримання житлове приміщення фактично в повній мірі окреслює правову базу з цього питання.

Позов мотивовано позивачем тим, що він підпадає під дію постанови Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 року № 728 «Порядку визначення розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення» як військовослужбовець, який має вислугу на військовій службі 20 і більше років, звільнений з військової служби в запас або у відставку за станом здоров'я, та який відповідно до законодавства потребує поліпшення житлових умов і не використав право на безоплатну приватизацію житла, та подав перелік необхідних документів для отримання грошової компенсації. Суму компенсації компенсації за належне для отримання жиле приміщення позивач оцінив в розмірі 506 820,60 грн.

З огляду на те, що позивч перебуває на квартирному обліку для позачергового отримання житла як звільнений в запас військовослужбовець в органі місцевого самоврядування, він підтвердив своє право на компенсацію також і судовим рішенням, відповідно до якого в його випадку органи місцевого самоврядування, на відміну від центрального органу виконавчої влади, не уповноважені державою надавати компенсацію військовослужбовцям та особам, звільненим з військової служби.

ВАСУ залишив без змін постанову апеляційного адміністративного, якою скасоване позитивне для позивача рішення суду першої інстанції, оскільки це рішення не узгоджується з встановленою чинним законодавством процедурою, за умови дотримання якої позивач мав би право на отримання спірної грошової компенсації. Зазначена процедура, зокрема, включає надходження черги для отримання житла; прийняття житловою комісією відповідного рішення, що мало б бути затверджене керівником визначеної в пункті 12 вказаного Порядку № 728 установи (Міністрові оборони, тощо); затвердження Міністерством оборони України списків осіб, що мають право на компенсацію, яка надається шляхом перерахування коштів на поточний рахунок особи.

Аналіз зазначеного нормативно-правового документу в сукупності із нормами ст. 12 Закону України «Про соціальний та правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» та ст. 48-1 Житлового кодексу України дає підстави стверджувати, що він не поширюється на колишніх військовослужбовців, які не перебувають на обліку громадян, що потребують поліпшення житлових умов, який ведеться у військових частинах, органах, підрозділах, загонах, військових навчальних закладах, установах, а у разі їх розформування - у військових комісаріатах та квартирно-експлуатаційних установах (організаціях).

У зв’язку з проблемою, що стала предметом виріщення цієї судового справи, доречно нагадати, що відповідно до Інструкції про організацію забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями (Наказ Міністерства оборони України 30.11.2011 № 737), облік військовослужбовців, осіб, звільнених з військової служби, та членів їх сімей, які потребують поліпшення житлових умов, ведеться у квартирно-експлуатаційних органах, військових частинах та гарнізонах.

Довідка: з огляду на викладені ніжче позиції не можна виключати, що цей спір повинен був розглядатись в порядку цивільного судочинства.

0
Комментариев
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.


1
Популярные судебные решения
Популярные события
ЕСПЧ
Название события
Загрузка основного изображения
Выбрать изображение
Текст описание события: