Про затвердження Положення про моніторинг риболовних суден та Порядку функціонування системи дистанційного контролю риболовних суден
Постанова Кабінету Міністрів України; Положення, Форма типового документа, Повідомлення, Порядок, Перелік від 09.02.2024153
Документ 153-2024-п, не набрав чинності, поточна редакція — Прийняття від 09.02.2024
Експортування великих файлів може зайняти більше часу!
Виберіть формат файлу для збереження:

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 9 лютого 2024 р. № 153
Київ

Про затвердження Положення про моніторинг риболовних суден та Порядку функціонування системи дистанційного контролю риболовних суден

Відповідно до абзаців восьмого та дев’ятого статті 7 Закону України “Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів” Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити такі, що додаються:

Положення про моніторинг риболовних суден;

Порядок функціонування системи дистанційного контролю риболовних суден.

2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.

3. Ця постанова набирає чинності з дня розміщення на офіційному веб-сайті Державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм повідомлення про початок роботи складової Єдиної державної електронної системи управління галуззю рибного господарства - системи дистанційного контролю риболовних суден.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 75




ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 лютого 2024 р. № 153

ПОЛОЖЕННЯ
про моніторинг риболовних суден

1. Це Положення визначає порядок проведення моніторингу риболовних суден (далі - моніторинг), що передбачає здійснення комплексу взаємопов’язаних заходів технічного, організаційного, правового характеру для отримання, проведення аналізу, зберігання та використання інформації про риболовні судна з метою охорони, відтворення та раціонального використання водних біоресурсів, у тому числі засобами системи дистанційного контролю, з використанням компонентів супутникових або інших електронних та навігаційних систем, які передають до системи дистанційного контролю риболовних суден інформацію про ідентифікацію та місцезнаходження риболовних суден.

2. Моніторингу підлягають:

1) вітчизняні риболовні судна, які здійснюють спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) (далі - риболовні судна України);

2) вітчизняні риболовні судна, які здійснюють спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах за межами юрисдикції України (далі - риболовні судна під прапором України);

3) іноземні риболовні судна, які здійснюють спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) у внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України (далі - іноземні риболовні судна).

3. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:

1) автоматична ідентифікаційна система - комплекс берегового і суднового радіообладнання дуже високих частот для ідентифікації суден та визначеного набору інформації про них;

2) включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден - комплекс заходів із забезпечення функціонування технічного засобу системи дистанційного контролю риболовних суден, які проводяться Держрибагентством, його територіальним органом та заявниками;

3) електронний кабінет - компонент Єдиної державної електронної системи управління галуззю рибного господарства, який забезпечує електронну взаємодію між фізичними та юридичними особами, фізичними особами - підприємцями, а також центральними органами виконавчої влади;

4) заявник - юридична особа (в тому числі іноземна) або фізична особа - підприємець, яка має намір експлуатувати риболовне судно для спеціального використання водних біоресурсів;

5) контрольна перевірка технічного засобу системи дистанційного контролю (далі - контрольна перевірка технічного засобу контролю) - ідентифікація з визначенням місцезнаходження риболовних суден в акваторії (поверхні) рибогосподарських водних об’єктів (їх частин), що здійснюється Держрибагентством, його територіальним органом під час проведення заходів з охорони водних біоресурсів, запобігання, виявлення та припинення порушень у галузі рибного господарства, визначених Кодексом України про адміністративні правопорушення, Законами України “Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів”, “Про тваринний світ”;

6) контрольний пристрій технічного засобу системи дистанційного контролю (далі - контрольний пристрій технічного засобу контролю) - пристрій на основі трекера GPS, за допомогою якого визначається місцезнаходження (широта, довгота) риболовного судна, на яке встановлено технічний засіб системи дистанційного контролю риболовних суден;

7) користувач - юридична особа (в тому числі іноземна) або фізична особа - підприємець, яка експлуатує риболовне судно для спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), зокрема за межами юрисдикції України;

8) перевірка працездатності технічного засобу системи дистанційного контролю під час включення риболовного судна на основі трекерів GPS до системи дистанційного контролю риболовних суден (далі - перевірка працездатності технічного засобу контролю) - огляд технічного засобу системи дистанційного контролю із застосуванням трекерів GPS, якості його установки на риболовному судні, працездатності та правильності роботи, а також складу суднової апаратури, яка забезпечує функціонування технічного засобу системи дистанційного контролю, що проводиться під час включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден;

9) технічний засіб системи дистанційного контролю (далі - технічний засіб контролю) - термінал або пристрій, який встановлюється на риболовне судно та відповідає вимогам пункту 6 цього Положення;

10) трекер GPS - приймально-передавальний пристрій, призначений для дистанційного стеження за положенням рухомого об’єкта на базі стільникового зв’язку, оснащений кнопкою подачі аварійного сигналу.

Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Кодексі торговельного мореплавства України, Законах України “Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів”, “Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг”, “Про внутрішній водний транспорт” та “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”.

4. Основною метою проведення моніторингу є отримання, проведення аналізу, зберігання та використання інформації про риболовні судна для:

1) забезпечення дотримання вимог міжнародних договорів у галузі рибного господарства;

2) забезпечення охорони, відтворення та раціонального використання водних біоресурсів;

3) запобігання незаконному, непідзвітному та нерегульованому рибальству;

4) дотримання вимог щодо регулювання та управління рибальством.

5. Проведення моніторингу риболовних суден, функціонування системи дистанційного контролю риболовних суден та організацію взаємодії Держрибагентства, його територіальних органів, користувачів, центральних органів виконавчої влади забезпечує Держрибагентство, а також державні підприємства, установи, організації.

6. Технічний засіб контролю повинен мати свідоцтво про схвалення типу суднового обладнання, видане відповідно до вимог національного та/або міжнародного законодавства, та бути здатним передавати в автономному режимі таку інформацію про риболовне судно:

1) ідентифікаційні дані технічного засобу контролю;

2) дані про місцезнаходження риболовного судна (широта, довгота) (з припустимим відхиленням не більше 50 метрів);

3) курс риболовного судна (з припустимим відхиленням не більше 0,1 градуса);

4) швидкість риболовного судна (з припустимим відхиленням не більше 0,1 вузла (0,1852 кілометра на годину);

5) дата та час визначення інформації, що передається за всесвітнім координованим часом (UTC) (з відхиленням не більше 30 секунд).

Як технічний засіб контролю залежно від району плавання на риболовних суднах може використовуватися таке обладнання:

технічний засіб контролю міжнародної супутникової системи зв’язку ІНМАРСАТ;

автоматична ідентифікаційна система;

трекер GPS.

Риболовні судна, які відповідно до суднових документів мають право плавання в морі з віддаленням від берега не більше 1 морської милі, повинні використовувати технічний засіб контролю на базі міжнародної супутникової системи зв’язку ІНМАРСАТ або автоматичної ідентифікаційної системи, або трекера GPS.

Риболовні судна, які відповідно до суднових документів мають право плавання в морі з віддаленням від берега більше 1 морської милі, повинні використовувати технічний засіб контролю на базі міжнародної супутникової системи зв’язку ІНМАРСАТ або автоматичної ідентифікаційної системи.

Риболовні судна, які відповідно до суднових документів мають право плавання з віддаленням від берега більше 20 морських миль, повинні використовувати технічний засіб контролю на базі міжнародної супутникової системи зв’язку ІНМАРСАТ.

Перелік морського обладнання для риболовних суден визначається переліком обов’язкового радіообладнання торговельних суден (за винятком риболовних суден та суден, для яких радіообладнання не передбачено вимогами класифікаційних товариств), які не здійснюють міжнародні рейси та не підпадають під вимоги Міжнародної конвенції СОЛАС-74/78, затвердженим наказом Мінтрансу від 30 серпня 2002 р. № 605, або переліком обов’язкового суднового навігаційного обладнання та систем для торговельних суден (за винятком риболовних суден) валовою місткістю менше 150 одиниць, які здійснюють будь-які рейси, та інших суден, що не здійснюють міжнародні рейси, затвердженим наказом Мінтрансзв’язку від 22 липня 2008 р. № 912.

7. Для включення риболовного судна України на основі трекерів GPS до системи дистанційного контролю риболовних суден заявник, який має намір експлуатувати риболовне судно України в морі з віддаленням від берега не більше 1 морської милі та/або на внутрішніх водних шляхах:

1) забезпечує встановлення на риболовне судно України технічного засобу контролю та включення його до системи дистанційного контролю риболовних суден;

2) подає через електронний кабінет оператору заяву у довільній формі, що містить:

інформацію про заявника:

- повне або скорочене найменування та код згідно з ЄДРПОУ (для юридичної особи); прізвище, власне ім’я та по батькові (у разі наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), серія (за наявності) та номер документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або паспортного документа іноземця чи документа, що посвідчує особу без громадянства (для фізичної особи - підприємця); найменування, країна резидентства, місцезнаходження та ідентифікаційний (реєстраційний, обліковий) номер (код) у країні реєстрації (для іноземної юридичної особи);

- місцезнаходження (для юридичної особи) або місце проживання (для фізичної особи - підприємця);

- номер телефону;

- адреса електронної пошти;

інформацію про встановлений технічний засіб контролю:

- ідентифікаційний номер (ІMEI) технічного засобу контролю;

- вид, модель та серійний номер технічного засобу контролю;

інформацію про риболовне судно України:

- бортовий реєстраційний номер риболовного судна/назва;

- ідентифікатор морської рухомої служби (MMSI) (у разі присвоєння);

- ідентифікаційний номер (ІМО) (у разі присвоєння);

- номер суднового білета/свідоцтва про право плавання під Державним Прапором України (судновий патент);

- район плавання (внутрішні водні шляхи та/або море з віддаленням від берега не більше 1 морської милі, море з віддаленням від берега від 1 до 20 морських миль, море з віддаленням від берега більше 20 морських миль);

- тип та призначення риболовного судна;

- довжина, ширина та висота борту риболовного судна;

- модель та потужність двигуна, кВт;

- прізвище, власне ім’я та по батькові (у разі наявності) капітана риболовного судна (судноводія) або особи, відповідальної за добування (вилов) водних біоресурсів, та номер мобільного телефону або іншого засобу зв’язку з риболовним судном України;

- місце базування риболовного судна/порт базування (приписки);

назву рибогосподарського водного об’єкта (його частини), в якому планується добування водних біоресурсів з використанням риболовного судна України;

інформацію про орієнтовну дату і час проведення включення риболовного судна України до системи дистанційного контролю риболовних суден, місце базування/порт базування (приписки) риболовного судна України, в якому воно проводитиметься.

До заяви обов’язково додаються:

копія документа, що підтверджує майнові права заявника на риболовне судно, зареєстровані в установленому законодавством порядку;

копія свідоцтва про схвалення типу суднового обладнання, виданого відповідно до вимог національного та/або міжнародного законодавства;

3) накладає електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа суб’єкта рибного господарства на зазначену у підпункті 2 цього пункту заяву;

4) забезпечує постійну автоматичну передачу інформації з технічного засобу контролю до системи дистанційного контролю риболовних суден про місцезнаходження судна.

8. Для включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден заявник, який має намір експлуатувати риболовне судно в морі з віддаленням від берега більше 1 морської милі, зокрема в водах поза межами територіального моря і виключної морської економічної зони України:

1) забезпечує встановлення на риболовне судно технічного засобу контролю та включення його до системи морського супутникового зв’язку або автоматичної ідентифікаційної системи;

2) подає через електронний кабінет оператору заяву у довільній формі, що містить:

інформацію про заявника:

- повне або скорочене найменування та код згідно з ЄДРПОУ (для юридичної особи); прізвище, власне ім’я та по батькові (у разі наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), серія (за наявності) та номер документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або паспортного документа іноземця чи документа, що посвідчує особу без громадянства (для фізичної особи - підприємця); найменування, країна резидентства, місцезнаходження та ідентифікаційний (реєстраційний, обліковий) номер (код) у країні реєстрації (для іноземної юридичної особи);

- місцезнаходження (для юридичної особи) або місце проживання (для фізичної особи - підприємця);

- номер телефону;

- адреса електронної пошти;

інформацію про риболовне судно:

- назва або бортовий реєстраційний номер та найменування держави, під прапором якої плаває риболовне судно;

- ідентифікатор морської рухомої служби (ММSI);

- ідентифікаційний номер (ІМО) (у разі присвоєння);

- реквізити свідоцтва про право плавання під Державним Прапором України (судновий патент);

- тип та призначення риболовного судна;

- порт базування (приписки) (за наявності);

- прізвище, власне ім’я та по батькові (у разі наявності) капітана риболовного судна;

- довжина, ширина, тоннаж, максимальна швидкість;

- потужність двигуна, кВт;

- позивний сигнал;

- район плавання (внутрішні водні шляхи та/або море з віддаленням від берега не більше 1 морської милі, море з віддаленням від берега від 1 до 20 морських миль, море з віддаленням від берега більше 20 морських миль);

- радіочастоти для ведення радіообміну згідно з переліком радіочастот, дозволених для радіообміну Регламентом радіозв’язку Міжнародного союзу електрозв’язку, або національною таблицею розподілу смуг радіочастот України;

інформацію про встановлений технічний засіб контролю:

- ідентифікаційний номер технічного засобу контролю в міжнародній супутниковій системі зв’язку ІНМАРСАТ або автоматичній ідентифікаційній системі;

- найменування виробника технічного засобу контролю;

- тип, модель та серійний номер технічного засобу контролю;

- ідентифікаційний код (ID) технічного засобу контролю;

- версія програмного забезпечення технічного засобу контролю;

- дата активації технічного засобу контролю в міжнародній системі супутникового зв’язку ІНМАРСАТ або автоматичній ідентифікаційній системі;

інформацію про орієнтовну дату і час проведення включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден та його орієнтовне місцезнаходження (широта, довгота).

До заяви обов’язково додаються:

копія документа, що підтверджує майнові права заявника на риболовне судно, зареєстровані в установленому законодавством порядку;

копія документа про відповідність, який підтверджує, що встановлене морське обладнання відповідає вимогам законодавства та/або міжнародних договорів;

3) накладає електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа суб’єкта рибного господарства на зазначену у підпункті 2 цього пункту заяву;

4) забезпечує постійну автоматичну передачу інформації з технічного засобу контролю до системи морського супутникового зв’язку або автоматичної ідентифікаційної системи про місцезнаходження риболовного судна.

9. Включення риболовного судна України на основі трекерів GPS до системи дистанційного контролю риболовних суден здійснюється заявником, уповноваженою посадовою особою Держрибагентства та його територіального органу протягом десяти робочих днів.

Для включення риболовного судна України на основі трекерів GPS до системи дистанційного контролю риболовних суден:

заявник забезпечує:

- у строк, узгоджений з територіальним органом Держрибагентства, перебування риболовного судна у визначеному місці базування/порту базування (приписки), зазначеному в інформації, поданій заявником згідно з підпунктом 2 пункту 7 цього Положення. При цьому судно повинно бути придатним для експлуатації, мати документи про реєстрацію та інші необхідні суднові документи, а технічний засіб контролю повинен бути придатним для передачі в автоматичному режимі інформацію про місцезнаходження судна;

- присутність під час включення риболовного судна України на основі трекерів GPS до системи дистанційного контролю риболовних суден капітана риболовного судна або особи, відповідальної за добування (вилов) водних біоресурсів;

- пред’явлення уповноваженій посадовій особі територіального органу Держрибагентства документів, зазначених у пункті 7 цього Положення;

територіальний орган Держрибагентства, який здійснює підключення риболовного судна України на основі трекерів GPS до системи дистанційного контролю риболовних суден, забезпечує:

- в узгоджений із заявником строк направлення уповноваженої посадової особи територіального органу Держрибагентства у визначені місце базування/порт базування (приписки), зазначені в інформації, поданій заявником відповідно до пункту 7 цього Положення;

- наявність в уповноваженої посадової особи територіального органу Держрибагентства, яка здійснює включення риболовного судна України на основі трекерів GPS до системи дистанційного контролю риболовних суден, контрольного пристрою технічного засобу контролю;

уповноважена посадова особа територіального органу Держрибагентства, яка здійснює включення риболовного судна України на основі трекерів GPS до системи дистанційного контролю риболовних суден:

- проводить перевірку технічного засобу контролю, зокрема щодо відповідності вимогам, визначеним пунктом 6 цього Положення;

- проводить перевірку поданих та пред’явлених заявником документів щодо відповідності вимогам, визначеним пунктом 7 цього Положення;

- подає Держрибагентству інформацію про початок та закінчення перевірки технічного засобу контролю, а також про можливість включення риболовного судна України на основі трекерів GPS до системи дистанційного контролю риболовних суден або відсутність такої можливості;

уповноважена посадова особа Держрибагентства забезпечує:

- проведення перевірки інформації, поданої уповноваженою посадовою особою територіального органу, а також документів, поданих заявником, щодо відповідності вимогам, визначеним пунктом 7 цього Положення;

- проведення перевірки працездатності технічного засобу контролю відповідно до вимог, визначених пунктом 6 цього Положення;

- формування та надсилання протягом трьох робочих днів з дня подання уповноваженою посадовою особою територіального органу Держрибагентства інформації до електронного кабінету заявника повідомлення про включення риболовного судна України на основі трекерів GPS до системи дистанційного контролю риболовних суден за формою згідно з додатком 1 або про неможливість включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден за формою згідно з додатком 2 із зазначенням причин;

включення риболовного судна України на основі трекерів GPS до системи дистанційного контролю риболовних суден.

Включення риболовного судна України на основі трекерів GPS до системи дистанційного контролю риболовних суден здійснюється на безоплатній основі безстроково або на строк дії документа, що підтверджує майнові права користувача на таке риболовне судно, зареєстровані в установленому законодавством порядку.

10. Включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден, визначених пунктом 8 цього Положення, здійснюється заявником та уповноваженою посадовою особою Держрибагентства дистанційно протягом десяти робочих днів після надходження заяви у строк, узгоджений заявником з Держрибагентством.

Для включення риболовного судна, визначеного пунктом 8 цього Положення, до системи дистанційного контролю риболовних суден:

заявник забезпечує в строк, узгоджений з Держрибагентством, перебування риболовного судна у визначеному місці базування/порту базування (приписки), зазначеному в інформації, поданій заявником згідно з підпунктом 2 пункту 8 цього Положення. При цьому судно повинно перебувати в технічно справному стані, придатному для експлуатації, а технічний засіб контролю повинен бути придатним для передачі в автоматичному режимі інформації про місцезнаходження судна;

капітан риболовного судна забезпечує подання Держрибагентству фактичних географічних координат місцезнаходження риболовного судна (широта, довгота);

Держрибагентство забезпечує:

- проведення перевірки інформації та документів, поданих заявником згідно з підпунктом 2 пункту 8 цього Положення;

- проведення дистанційної перевірки працездатності технічного засобу контролю та відповідності його роботи, вимогам, визначеним пунктом 6 цього Положення;

- формування та надсилання протягом двох робочих днів з дня включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден через електронний кабінет заявника повідомлення про включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден за формою згідно з додатком 3 або про неможливість включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден за формою згідно з додатком 2 із зазначенням причин;

- включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден.

Включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден здійснюється на безоплатній основі безстроково або на строк дії документа, що підтверджує майнові права користувача на таке риболовне судно, зареєстровані в установленому законодавством порядку.

11. Підставами для неможливості включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден є:

невідповідність технічного засобу контролю вимогам, встановленим пунктом 6 цього Положення;

недотримання заявником вимог, передбачених пунктами 7-10 цього Положення;

невиконання капітаном риболовного судна вимог, передбачених пунктом 10 цього Положення.

Для включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден після усунення недоліків, зазначених у повідомленні про неможливість включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден, заявник має право повторно звернутися до Держрибагентства у порядку, передбаченому пунктом 7 або 8 цього Положення, та здійснити заходи, визначені пунктом 9 або 10 цього Положення.

12. На риболовних суднах під час здійснення (прямування з/до місця здійснення) спеціального використання водних біоресурсів проводиться контрольна перевірка технічного засобу контролю.

Під час проведення контрольної перевірки технічного засобу контролю посадова особа Держрибагентства або його територіального органу надсилає до електронного кабінету Держрибагентства сповіщення про проведення контрольної перевірки технічного засобу контролю риболовних суден за формою згідно з додатком 4.

Держрибагентство протягом п’яти робочих днів здійснює звірку даних, надісланих посадовою особою Держрибагентства або його територіального органу з контрольного пристрою технічного засобу контролю, з даними із системи дистанційного контролю риболовних суден про місцезнаходження риболовного судна (широта, довгота) у момент проведення контрольної перевірки технічного засобу контролю.

У разі виявлення посадовою особою Держрибагентства або його територіального органу за результатами контрольної перевірки технічного засобу контролю порушень вимог, передбачених пунктами 6 і 15 цього Положення, посадова особа Держрибагентства або його територіального органу протягом одного робочого дня повідомляє користувачу про виключення риболовного судна із системи дистанційного контролю риболовних суден за формою згідно з додатком 5.

Повторне включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден здійснюється Держрибагентством протягом трьох днів з дня отримання від користувача інформації про усунення обставин, які стали підставою для виключення риболовного судна із системи дистанційного контролю риболовних суден.

13. У разі зміни інформації, зазначеної у заяві, що подавалася для включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден, користувач зобов’язаний протягом одного календарного дня з дня зміни такої інформації подати Держрибагентству через електронний кабінет заяву в довільній формі про зміну даних та повторно звернутися до Держрибагентства або його територіального органу у порядку, передбаченому пунктом 7 або 8 цього Положення, та здійснити заходи, визначені пунктом 9 або 10 цього Положення.

14. Підставами для виключення риболовного судна із системи дистанційного контролю риболовних суден є:

1) відповідна заява користувача в довільній формі;

2) припинення користувача (для юридичної особи); припинення провадження підприємницької діяльності користувача (для фізичної особи - підприємця);

3) рішення суду, що набрало законної сили;

4) припинення або тимчасове припинення дії документа, що підтверджує майнові права користувача на риболовне судно, зареєстровані в установленому законодавством порядку;

5) анулювання дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) або дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів за межами юрисдикції України;

6) у випадку, визначеному абзацом четвертим пункту 12 цього Положення;

7) недотримання вимог, визначених пунктом 13 цього Положення.

Держрибагентство протягом двох робочих днів з дня виявлення підстав для виключення риболовного судна із системи дистанційного контролю риболовних суден надсилає до електронного кабінету користувача повідомлення про виключення риболовного судна із системи дистанційного контролю риболовних суден.

15. Під час здійснення спеціального використання водних біоресурсів користувач, капітан риболовного судна (судноводій та/або особа, відповідальна за добування (вилов) водних біоресурсів) забезпечує:

1) постійне перебування технічного засобу контролю на риболовному судні у ввімкненому стані;

2) безперебійну роботу технічного засобу контролю та суднової апаратури, що забезпечує роботу такого засобу;

3) цілісність та своєчасне технічне обслуговування технічного засобу контролю;

4) недопущення створення перешкод у роботі технічного засобу контролю;

5) недопущення встановлення технічного засобу контролю із риболовного судна, яке включене до системи дистанційного контролю риболовних суден, на риболовне судно, не включене до такої системи.

16. Капітан іноземного риболовного судна за допомогою технічних засобів електронних комунікацій або через електронний кабінет не пізніше ніж за 24 години до входу такого судна у територіальні води або виключну морську економічну зону України надсилає Держрибагентству таку інформацію:

прізвище, власне ім’я та по батькові капітана (у разі наявності);

найменування та місцезнаходження юридичної особи - користувача, номер телефону, адреса електронної пошти;

дані про іноземне риболовне судно:

- назва риболовного судна;

- бортовий реєстраційний номер;

- ідентифікаційний номер технічного засобу контролю;

- ідентифікатор морської рухомої служби (ММSI);

- позивний сигнал;

- ідентифікаційний номер (ІМО);

орієнтовний строк входу у територіальні води або виключну морську економічну зону України.

17. У разі коли користувачем отримано повідомлення про виключення риболовного судна із системи дистанційного контролю риболовних суден, користувач протягом однієї години повідомляє про це капітану риболовного судна (судноводію) або особі, відповідальній за добування (вилов) водних біоресурсів.

18. Капітан риболовного судна (судноводій) або особа, відповідальна за добування (вилов) водних біоресурсів, у разі отримання від користувача інформації, зазначеної у пункті 17 цього Положення, а також виявлення технічної несправності в роботі технічного засобу контролю під час здійснення спеціального використання водних біоресурсів або прямування риболовного судна з/до місця базування риболовного судна/порту базування (приписки) зобов’язані:

1) на риболовному судні України:

припинити здійснення спеціального використання водних біоресурсів;

за допомогою технічних засобів електронних комунікацій повідомити користувачу та територіальному органу Держрибагентства, в районі діяльності якого здійснюється спеціальне використання водних біоресурсів, про місцезнаходження риболовного судна (широта, довгота) та прямування до місця базування риболовного судна/порту базування (приписки), внести відповідні відомості до журналу обліку рибогосподарської діяльності;

спрямувати риболовне судно до місця базування риболовного судна/порту базування (приписки);

2) на риболовному судні під прапором України:

повідомити користувачу та Держрибагентству або його територіальному органу про місцезнаходження риболовного судна (широта, довгота);

керуватися правилами, встановленими міжнародними договорами та/або прибережною державою, у водах якої здійснюється спеціальне використання водних біоресурсів;

3) на іноземному риболовному судні:

припинити здійснення спеціального використання водних біоресурсів;

за допомогою технічних засобів електронних комунікацій повідомити користувачу та Держрибагентству про місцезнаходження іноземного риболовного судна (широта, довгота);

спрямувати іноземне риболовне судно до найближчого порту.

19. Після заходження риболовного судна з технічно несправним технічним засобом контролю до місця базування риболовного судна/порту базування (приписки) капітан риболовного судна (судноводій) або особа, відповідальна за добування (вилов) водних біоресурсів, повідомляють за допомогою технічних засобів електронних комунікацій про це Держрибагентству або його територіальному органу, в районі діяльності якого здійснюється спеціальне використання водних біоресурсів, із внесенням відповідної інформації до журналу обліку рибогосподарської діяльності.




Додаток 1
до Положення

ПОВІДОМЛЕННЯ
про включення вітчизняного риболовного судна, яке здійснює спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), на основі трекерів GPS до системи дистанційного контролю риболовних суден


Додаток 2
до Положення

ПОВІДОМЛЕННЯ/NOTIFICATION
про неможливість включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден/on the impossibility of including a fishing vessel to the system of remote control of fishing vessels


Додаток 3
до Положення

ПОВІДОМЛЕННЯ/NOTIFICATION
про включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден/on the inclusion of a fishing vessel to the system of remote control of fishing vessels


Додаток 4
до Положення

СПОВІЩЕННЯ
про проведення контрольної перевірки технічного засобу дистанційного контролю риболовного судна


Додаток 5
до Положення

ПОВІДОМЛЕННЯ/NOTIFICATION
про виключення риболовного судна із системи дистанційного контролю риболовних суден/on the exclusion of a fishing vessel from the system of remote control of fishing vessels




ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 лютого 2024 р. № 153

ПОРЯДОК
функціонування системи дистанційного контролю риболовних суден

1. Цей Порядок визначає механізм роботи, основні завдання та функціональні можливості системи дистанційного контролю риболовних суден (далі - система), яка є складовою Єдиної державної електронної системи управління галуззю рибного господарства.

Інформація до системи вноситься через програмний модуль, який є компонентом Єдиної державної електронної системи управління галуззю рибного господарства “Реєстр рибогосподарських водних об’єктів (їх частин), видів водних біоресурсів, знарядь лову, риболовних суден та рибоприймальних пунктів”.

2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:

користувач електронного кабінету - фізична та юридична особа, фізична особа - підприємець, яким відповідно до цього Порядку надається доступ до системи та які пройшли процедуру електронної ідентифікації та автентифікації;

суб’єкти моніторингу риболовних суден - Держрибагентство, територіальні органи Держрибагентства, юридична особа (в тому числі іноземна) або фізична особа - підприємець, яка експлуатує риболовне судно для спеціального використання водних біоресурсів, центральні органи виконавчої влади, а також державні підприємства, установи, організації;

технічний адміністратор системи (далі - технічний адміністратор) - юридична особа, яка здійснює організаційні, технічні та інші заходи, необхідні для забезпечення роботи системи.

Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів”, “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”, “Про захист персональних даних”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”, “Про основні засади забезпечення кібербезпеки України”, “Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг”.

3. Держателем системи є Держрибагентство, яке забезпечує її функціонування та адміністрування, зокрема:

1) здійснення організаційних заходів, пов’язаних із створенням, функціонуванням та модернізацією системи, а також нормативно-правове, методологічне та інформаційне забезпечення функціонування системи;

2) інформування технічного адміністратора про виявлені недоліки у роботі системи, внесення пропозицій щодо їх усунення та вдосконалення роботи системи;

3) надання роз’яснень з питань застосування законодавства, що стосується функціонування системи (крім питань, що стосуються технічного та технологічного забезпечення функціонування системи);

4) затвердження технічних вимог та технічних завдань з розроблення та модернізації програмного забезпечення, а також погодження пропозицій щодо розроблення та модернізації такого програмного забезпечення, що пропонується технічним адміністратором;

5) здійснення контролю за функціонуванням системи, зокрема шляхом проведення моніторингу процесів її функціонування.

4. Технічний адміністратор забезпечує:

1) здійснення заходів із створення, функціонування та модернізації програмного забезпечення системи;

2) технічного та технологічного забезпечення системи, збереження, захист інформації/відомостей та документів (у тому числі електронних), що міститься в системі;

3) проведення технічних та профілактичних робіт з підтримки системи;

4) надання, блокування та анулювання доступу користувачів електронного кабінету до електронного кабінету;

5) проведення навчання щодо роботи із системою.

5. Система функціонує цілодобово сім днів на тиждень, крім випадків проведення планових та позапланових профілактичних та/або технічних робіт, пов’язаних з усуненням технічних та/або методологічних помилок чи технічного збою в роботі, тривалість проведення яких визначається технічним адміністратором.

Інформація про проведення профілактичних та/або технічних робіт розміщується на офіційному веб-сайті Держрибагентства не раніше ніж за 12 годин та не пізніше ніж за одну годину до початку проведення таких робіт, крім неможливості доведення інформації через терміновість проведення таких робіт у зазначений строк.

6. Створення, функціонування та модернізація системи здійснюються за рахунок коштів технічного адміністратора або інших джерел, не заборонених законодавством.

7. Система створюється з метою оптимізації процесів інформаційної взаємодії суб’єктів моніторингу риболовних суден.

8. Завданнями системи, зокрема, є:

1) автоматизація та спрощення процедури обміну між суб’єктами моніторингу риболовних суден інформацією про ідентифікацію та місцезнаходження риболовних суден;

2) електронна інформаційна взаємодія системи з електронними інформаційними ресурсами інших державних органів, у тому числі з електронними інформаційними системами органів влади іноземних держав;

3) збирання, оброблення, зберігання інформації про ідентифікацію та місцезнаходження риболовних суден, зокрема з використанням компонентів супутникових або інших електронних та навігаційних систем, у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, прилеглій зоні, виключній (морській) економічній зоні, на континентальному шельфі України, у відкритому морі, в зоні дії міжнародних угод з рибальства та виключних економічних зонах іноземних держав;

4) інші завдання, визначені законодавством.

9. Функціональні можливості системи відповідно до її завдань забезпечують:

1) сумісність та електронну інформаційну взаємодію з іншими електронними інформаційними ресурсами;

2) обробку інформації, що формується у процесі діяльності суб’єктів моніторингу риболовних суден;

3) систематизацію та узагальнення інформації для проведення подальшого аналізу та забезпечення роботи з нею;

4) автоматизацію та верифікацію процесів інформаційної діяльності суб’єктів моніторингу риболовних суден в інтерактивному режимі реального часу;

5) надання суб’єктам моніторингу риболовних суден доступу до системи та управління їх правами доступу;

6) захист інформації, що обробляється в системі відповідно до законодавства;

7) надсилання до електронного кабінету користувача:

повідомлення про включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден;

повідомлення про неможливість включення риболовного судна до системи дистанційного контролю риболовних суден;

сповіщення про проведення контрольної перевірки технічного засобу дистанційного контролю риболовних суден;

повідомлення про виключення риболовного судна із системи дистанційного контролю риболовних суден.

Інші питання функціонування системи, не врегульовані цим Порядком, врегульовуються засобами Єдиної державної електронної системи управління галуззю рибного господарства.

10. Електронна інформаційна взаємодія системи з електронними інформаційними ресурсами інших державних органів здійснюється на підставі та відповідно до меморандумів, укладених Держрибагентством з іншими державними органами.

Порядок обміну інформацією з іншими державними органами здійснюється на підставі двосторонніх договорів про інформаційну взаємодію між Держрибагентством та відповідними органами виконавчої влади.

Електронна взаємодія системи з електронними інформаційними системами органів влади іноземних держав, що містять інформацію щодо моніторингу риболовних суден, здійснюється відповідно до міжнародних договорів, укладених відповідно до Закону України “Про міжнародні договори України” та інших актів законодавства.




ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 лютого 2024 р. № 153

ПЕРЕЛІК
постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність

1. Постанова Кабінету Міністрів України від 28 липня 2004 р. № 963 “Про створення системи моніторингу риболовних суден” (Офіційний вісник України, 2004 р., № 30, ст. 2016).

2. Пункт 8 змін, що вносяться до актів Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 р. № 1221 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 93, ст. 3374).

3. Постанова Кабінету Міністрів України від 1 березня 2017 р. № 101 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2004 р. № 963” (Офіційний вісник України, 2017 р., № 22, ст. 607).

4. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 лютого 2020 р. № 93 “Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2004 р. № 963” (Офіційний вісник України, 2020 р., № 17, ст. 672).

5. Пункт 6 змін, що вносяться до актів Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2021 р. № 1299 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 98, ст. 6399).

6. Пункт 3 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 р. № 212 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1296).

7. Пункт 3 змін, що вносяться до актів Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 6 жовтня 2023 р. № 1057 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 94, ст. 5567).



вгору