УХВАЛА06 серпня 2018 рокуКиївсправа №813/3998/17адміністративне провадження №К/9901/57047/18Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:судді-доповідача Пасічник С.С.,суддів: Васильєвої І.А., Юрченко В.П.,перевіривши касаційну скаргу Головного управління ДФС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 14.03.2018 та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 21.06.2018 у справі №813/3998/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Геопромсервіс" до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень,УСТАНОВИЛ:23.07.2018 до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду надійшла зазначена касаційна скарга, однак, її автоматизований розподіл не відбувся у зв'язку з недостатністю для цього потрібної кількості суддів, про що складено протокол неможливості автоматизованого розподілу судової справи між суддями.Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 27.07.2018 касаційну скаргу передано на розгляд колегії суддів у складі судді-доповідача Пасічник С.С., суддів Васильєвої І.А., Юрченко В.П.В той же час, статтею
129 Конституції України як одну з основних засад судочинства визначено забезпечення права на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.Із зазначеною правовою нормою Основного Закону України кореспондуються пункт
7 частини
3 статті
2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі -
КАС України), який відносить до основних засад (принципів) адміністративного судочинства забезпечення право на касаційне оскарження судового рішення у випадках, визначених законом, а також
КАС України, якою визначено право, зокрема, учасників справи на касаційне оскарження судового рішення у визначених законом випадках.Механізм же реалізації права на касаційне оскарження судового рішення в адміністративному судочинстві врегульовано Главою 2 Розділу ІІІ
КАС України.Так, статтею
328 КАС України унормовані питанні стосовно права на касаційне оскарження, за змістом частини першої якої учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених статтею
328 КАС України.Виходячи з аналізу наведених положень законодавства, право на касаційне оскарження судового рішення мають учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, однак, лише у визначених законом випадках.В свою чергу, відповідно до частини
3 статті
3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.За правилами пункту
2 частини
5 статті
328 КАС України в редакції, чинній на час подання цієї касаційної скарги, не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності, крім випадків, якщо: а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики; б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до пункту
2 частини
5 статті
328 КАС України позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи; в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу; г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.За визначенням пункту
20 частини
1 статті
4 КАС України адміністративною справою незначної складності (малозначною справою) є адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин.При цьому, за приписами пунктів
6 ,
10 частини
6 статті
12 КАС України для цілей пунктів
6 ,
10 частини
6 статті
12 КАС України справами незначної складності є справи щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а також справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.Водночас, згідно з положеннями частин
3 ,
4 статті
12 КАС України виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні, у спорах: 1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених частин
3 ,
4 статті
12 КАС України; 2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб'єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п'ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності; 4) щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п'ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.У
Кодексі адміністративного судочинства України термін "розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб" вживається у значенні - розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який вираховується станом на 1 січня календарного року, в якому подається відповідна заява або скарга, вичиняється процесуальна дія чи ухвалюється судове рішення (пункт
24 частини
1 статті
4 КАС України).Станом на 01.01.2018 прожитковий мінімум для працездатних осіб становив
1762гривень (стаття
7 Закону України від 07.12.2017 №2246-VIII "Про Державний бюджет України на 2018 рік").Враховуючи викладене, справи щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що не перевищує 176200 гривень віднесені чинним процесуальним законом до категорії справ незначної складності, а також справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність й судові рішення, ухвалені у таких справах, не підлягають касаційному оскарженню за винятком випадків, передбачених пунктом
2 частини
5 статті
328 КАС України.З матеріалів касаційної скарги та оскаржуваних судових рішень вбачається, що у даній справі позовна заява подана щодо визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень, якими на позивача накладено штрафні санкції (штраф) у сумі 1007,60 гривень та 1692,78 гривень відповідно.Таким чином, зважаючи на приписи наведених положень процесуального закону, з урахуванням характеру спірних правовідносин, предмета доказування та суб'єктного складу учасників справи, її складності, дану справу слід віднести до категорії справ незначної складності, а тому ухвалені у цій справі судові рішення касаційному оскарженню не підлягають.Разом з тим, підстав для застосування підпунктів "а"-"г" пункту
2 частини
5 статті
328 КАС України, у даному випадку, не вбачається.Згідно з пунктом
1 частини
1 статті
333 КАС України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного оскарження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.Ураховуючи наведене, у відкритті касаційного провадження у цій справі належить відмовити.Керуючись статтями
328,
333 КАС України, судУХВАЛИВ:Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Головного управління ДФС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 14.03.2018 та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 21.06.2018 у справі №813/3998/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Геопромсервіс" до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень.Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання й оскарженню не підлягає.Суддя - доповідач С.С. ПасічникСудді: І.А. ВасильєваВ.П. Юрченко