Про затвердження Порядку здійснення дисциплінарного провадження стосовно міністрів та їх заступників, керівників інших центральних органів виконавчої влади та їх заступників, керівників місцевих органів виконавчої влади та їх заступників, на яких не поширюється законодавство про державну службу
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок здійснення дисциплінарного провадження стосовно міністрів та їх заступників, керівників інших центральних органів виконавчої влади та їх заступників, керівників місцевих органів виконавчої влади та їх заступників, на яких не поширюється законодавство про державну службу, що додається.
ПОРЯДОК
здійснення дисциплінарного провадження стосовно міністрів та їх заступників, керівників інших центральних органів виконавчої влади та їх заступників, керівників місцевих органів виконавчої влади та їх заступників, на яких не поширюється законодавство про державну службу
1. Цей Порядок визначає механізм здійснення дисциплінарного провадження стосовно міністрів та їх заступників, керівників інших центральних органів виконавчої влади та їх заступників, керівників місцевих органів виконавчої влади та їх заступників, на яких не поширюється законодавство про державну службу (далі - керівники органів виконавчої влади).
2. Дисциплінарне провадження стосовно керівника органу виконавчої влади порушується за дорученням Прем’єр-міністра України.
3. У дорученні Прем’єр-міністра України зазначається підстава для порушення дисциплінарного провадження, прізвище, ім’я та по батькові, найменування посади керівника органу виконавчої влади, стосовно якого порушується дисциплінарне провадження, строк здійснення дисциплінарного провадження та перелік органів виконавчої влади, представники яких входять до складу дисциплінарної комісії.
Строк здійснення дисциплінарного провадження визначається з урахуванням строку притягнення до дисциплінарної відповідальності, встановленого законодавством.
4. Дисциплінарне провадження здійснюється дисциплінарною комісією.
Дисциплінарна комісія складається з голови та членів комісії.
Персональний склад дисциплінарної комісії затверджується розпорядчим актом керівника органу, визначеного головним виконавцем доручення Прем’єр-міністра України.
Члени дисциплінарної комісії здійснюють свої повноваження на громадських засадах.
Засідання дисциплінарної комісії є правоможним, якщо в ньому бере участь не менше двох третин її складу.
Дисциплінарна комісія у межах наданих повноважень приймає рішення більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні.
Рішення дисциплінарної комісії оформлюються протоколами.
Дисциплінарна комісія за результатами дисциплінарного провадження надає пропозиції Прем’єр-міністру України.
5. У разі потреби до здійснення дисциплінарного провадження можуть залучатися експерти (за згодою), працівники державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками).
До участі у здійсненні дисциплінарного провадження не повинні залучатися особи, які особисто заінтересовані у результатах такого провадження.
6. Дисциплінарне провадження здійснюється з метою повного, всебічного та об’єктивного з’ясування обставин вчинення дисциплінарного проступку, виявлення причин та умов, що сприяли його вчиненню, встановлення наявності (відсутності) вини, її ступеня, а також інших обставин, що потребують з’ясування.
7. У разі коли дисциплінарне провадження стосується інформації з обмеженим доступом, таке провадження здійснюється з урахуванням положень Законів України “Про державну таємницю”, “Про інформацію”, “Про захист персональних даних” і “Про доступ до публічної інформації” за відповідними правилами діловодства.
Члени дисциплінарної комісії несуть персональну відповідальність згідно із законом за неповноту і необ’єктивність висновків за результатами дисциплінарного провадження та розголошення інформації, що стосується такого провадження.
На членів дисциплінарної комісії поширюються норми Закону України “Про запобігання корупції” в частині запобігання корупційним та пов’язаним з корупцією правопорушенням, врегулювання конфлікту інтересів та правил етичної поведінки.
8. Членам дисциплінарної комісії надається право:
отримувати від керівника органу виконавчої влади, стосовно якого здійснюється дисциплінарне провадження, інших осіб, яким можуть бути відомі обставини, що стали підставою для порушення дисциплінарного провадження, пояснення, консультації, зокрема шляхом їх запрошення на засідання дисциплінарної комісії;
ознайомлюватися і вивчати відповідні документи та долучати їх до матеріалів дисциплінарного провадження;
отримувати та збирати згідно із законодавством інформацію, пов’язану з дисциплінарним провадженням, від інших юридичних та фізичних осіб.
9. Керівник органу виконавчої влади, стосовно якого здійснюється дисциплінарне провадження, має право:
отримувати інформацію про підстави для здійснення такого провадження;
надавати усні або письмові пояснення, робити заяви, подавати скарги, клопотання про долучення до матеріалів дисциплінарного провадження документів, які стосуються здійснення дисциплінарного провадження, про опитування інших осіб, яким відомі обставини, що стали підставою для порушення дисциплінарного провадження;
отримувати правову допомогу адвоката або іншого уповноваженого ним представника;