ПОСТАНОВА
Іменем України
30 липня 2019 року
Київ
справа №5/216-АП
адміністративне провадження №К/9901/4167/18
К/9901/4170/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Хохуляка В.В.,
суддів - Бившевої Л.І., Шипуліної Т.М.,
при секретарі: Горбатюку В.С.,
за участю: представника Генеральної прокуратури України: Атаманюк І.О.,
представника Публічного акціонерного товариства «Державний експортно- імпортний банк України» Путієнка Є.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційні скарги: 1. Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Запорізької області на ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 15.05.2014 та 2. прокуратури Дніпропетровської області на постанову господарського суду Дніпропетровської області від 24.10.2013 (суддя - Проскуряков К.В.) та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 15.05.2014 (головуючий суддя - Головко О.В., судді: Суховаров А.В., Ясенова Т.І.) у справі №5/216-АП за позовом прокурора Бердянського району Запорізької області в інтересах держави в особі Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Запорізької області до 1. Сільськогосподарського приватного підприємства Агрофірма «Людмила», 2. Української аграрної біржі; треті особи: 1. Бердянське управління Державної казначейської служби України Запорізької області, 2. Міністерство фінансів України, 3.Публічне акціонерне товариство «Державний експортно-імпортний банк України» про стягнення боргу, -
встановив:
22.08.2005 до господарського суду Запорізької області звернувся прокурор Бердянського району Запорізької області в інтересах держави в особі Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Запорізької області до Сільськогосподарського приватного підприємства Агрофірми «Людмила», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Бердянське відділення Державного казначейства у Запорізькій області, в якій позивач, з урахуванням уточнень, просив стягнути з Сільськогосподарського приватного підприємства Агрофірма «Людмила» заборгованість перед бюджетом за рахунок майна в сумі 3026346,82 грн.
Постановою Господарського суду Запорізької області від 24.10.2013 позов задоволено частково.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 15.05.2014 постанову Господарського суду Запорізької області від 24.10.2013 в адміністративній справі №5/216-АП скасовано, провадження у справі закрито.
Не погодившись з висновками судів першої та апеляційної інстанцій, Прокуратура Дніпропетровської області звернулась із касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову господарського суду Дніпропетровської області від 24.10.2013, ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 15.05.2014 та направити справу на новий розгляд до господарського суду Запорізької області для її розгляду в порядку, визначеному Господарським процесуальним кодексом України.
Касаційна скарга мотивована тим, що позов прокурора пред`явлено у порядку господарського судочинства, а отже Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд України необґрунтовано закрив провадження у даній справі, а господарський суд Запорізької області всупереч пунктам 6, 7 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України, статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України розглянув дану справу у порядку адміністративного судочинства.
У додаткових поясненнях, поданих Прокуратурою Дніпропетровської області до Верховного Суду 26.07.2019, підтримано доводи, викладені у касаційній скарзі.
Не погодившись з ухвалою суду апеляційної інстанції про закриття провадження у справі, Бердянська об`єднана державна податкова інспекція у Запорізької області оскаржила її у касаційному порядку.
У касаційній скарзі податковий орган просить скасувати ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 15.05.2014 та залишити в силі постанову Господарського суду Запорізької області від 24.10.2013.
В обґрунтування своїх доводів зазначає, що правовідносини, які виникають під час виконання Міністерством доходів і зборів України та його територіальними органами покладених на них завдань, є публічно-правовими, а справи зі спорів між суб`єктами цих відносин адміністративними.
Переглядаючи оскаржувані судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіряючи дотримання судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі, заслухавши пояснення представника Генеральної прокуратури України та представника Публічного акціонерного товариства «Державний експортно-імпортний банк України», Верховний Суд дійшов висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на наступне.
Як з`ясовано судами попередніх інстанцій, 27.11.2003 між Українською аграрною біржею (продавець) та Сільськогосподарським приватним підприємством Агрофірма «Людмила» (покупець) було укладено договір купівлі-продажу № 173, відповідно до умов якого покупець зобов`язується укласти угоду про реструктурування заборгованості з Міністерством фінансів України у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1070, як поручитель на вартість цього договору.
На виконання умов договору 31.12.2003 між Міністерством фінансів України, Українською аграрною біржею та Сільськогосподарським приватним підприємством агрофірма «Людмила» було укладено угоду № 130-04/190 про реструктурування, відповідно до п. 3 якої поручитель у порядку та на умовах, визначених цією угодою, зобов`язується солідарно з боржником у повному обсязі відповідати перед Мінфіном за невиконання боржником зобов`язань, що виникли з цієї угоди.
Справа судом першої інстанції розглянута відповідно до положень Кодексу адміністративного судочинства України
Відповідно до статті 3 цього Кодексу справа адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб`єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень; суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.