Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Ухвала КАС ВП від 04.08.2019 року у справі №420/5761/18

Ухвала КАС ВП від 04.08.2019 року у справі №420/5761/18

07.07.2022
Автор:
Переглядів : 149



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 травня 2021 року

м. Київ

справа № 420/5761/18

провадження № К/9901/21508/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Коваленко Н. В., суддів: Берназюка Я. О., Желєзного І. В., розглянувши у порядку письмового провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ХАНБЕР" до управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про скасування наказу, постанови та припису, за касаційною скаргою управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради на постанову П'ятого апеляційного адміністративного суду у складі колегії суддів: Крусяна А. В., Градовського Ю. М., Яковлєва О. В. від 13 червня 2019 року,

УСТАНОВИЛ:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. ТОВ "ХАНБЕР" звернулось до суду з позовом до управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про скасування наказу, постанови та припису, у якому просило:

- скасувати наказ управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради № 01-13/180ДАБК від 16 липня 2018 року про проведення позапланової перевірки на будівництві багатоповерхового житлового будинку з підземним паркінгом та вбудованими громадськими приміщеннями" за адресою: м.

Одеса, Приморський район, вул. Віце-Адмірала Азарова 6/вул. Морська 8;

- скасувати припис управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 09 жовтня 2018 року, виданий ТОВ "ХАНБЕР";

- скасувати постанову управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради № 055/18 від 22 жовтня 2018 року про визнання ТОВ "ХАНБЕР" винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 2 пункту 3 частини 2 статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладення штрафу.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

2. Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 21 березня 2019 року у задоволенні позовних вимог ТОВ "ХАНБЕР" було відмовлено.

3. Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив із того, що твердження позивача, про протиправність винесення наказу на підставі звернення фізичної особи та відсутність повноважень заступника начальника управління-начальника інспекційного відділу № 1 управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_1 накладати штраф за правопорушення у сфері містобудівної діяльності не знайшли законодавчого підтвердження.

4. Суд указав на те, що позивач мав передбачити наслідки власних дій відносно недопущення посадових осіб управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради для проведення перевірки, оскільки Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" вказує на такі наслідки (пункт 5 частини 6 статті 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності").

5. Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради лист № 01-8/193вх від 25 вересня 2018 року про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт № ОД114163562986 від 21 грудня 2016 року та скасування повідомлення про зміну даних у дозволі на будівельні роботи № ОД122181641899 від 13 червня 2018 року, направлено ТОВ "ХАНБЕР" простою кореспонденцією, на адресу яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Надсилання вищевказаних типів листів рекомендованим або цінним листом законодавчо не передбачено.

6. Постановою П'ятого апеляційного адміністративного суду від 13 червня 2019 року рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21 березня 2019 року скасовано у частині відмови у задоволенні позовних вимог про визнання протиправною та скасування постанови № 055/18/516 від 22 жовтня 2018 року про накладення на ТОВ "ХАНБЕР" штрафу у розмірі 681 170,00 гр. за скоєння правопорушення, передбаченого абзацом 2 пункту 3 частини 2 статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та ухвалено в цій частині нове рішення, яким визнано протиправною та скасовано постанову № 055/18/516 від 22 жовтня 2018 року про накладення на ТОВ "ХАНБЕР" штрафу у розмірі 681 170,00 грн за скоєння правопорушення, передбаченого абзацом 2 пункту 3 частини 2 статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".

В іншій частині рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21 березня 2019 року залишено без змін.

7. Задовольняючи частково позовні вимоги, суд апеляційної інстанції, виходив із того, що накладаючи штраф на ТОВ "ХАНБЕР" за виконання будівельних робіт без права на проведення таких робіт, у зв'язку з анулюванням відповідного дозволу, відповідач повинен був встановити, що ТОВ "ХАНБЕР" обізнано про факт анулювання дозволу та встановити наявність свідомих дій спрямованих на скоєння правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

8. Відповідачем не надано суду належних доказів щодо направлення позивачу повідомлення про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт № ОД114163562986 від 21 грудня 2016 року та скасування повідомлення про зміну даних у дозволі на будівельні роботи № ОД122181641899 від 13 червня 2018 року, а також щодо обізнаності позивача про відповідні дії органу державного архітектурно-будівельного контролю на момент початку проведення перевірки.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

9. Не погоджуючись із рішенням суду апеляційної інстанції, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального права та порушення норм процесуального права, управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради звернулось із касаційною скаргою, у якій просить скасувати постанову П'ятого апеляційного адміністративного суду від 13 червня 2019 року та залишити в силі рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21 березня 2019 року.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, УСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

10. Судами попередніх інстанцій установлено, що ТОВ "ХАНБЕР", на підставі дозволу на виконання будівельних робіт від 21 грудня 2016 року № ОД 114163562986, здійснюється нове будівництво за адресою: м. Одеса, вул.

Віце-адмірала Азарова, 6 / вул. Морська, 8.

11. Наказом управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради № 01-13/260ДАБК від 12 липня 2017 року призначено проведення позапланової перевірки на об'єкті будівництва: "Нове будівництво (корегування) будівництва багатоповерхового житлового будинку за адресою: м. Одеса, вул.

Віце-Адмірала Азарова, 6 / вул. Морська, 8", замовник - ТОВ "ХАНБЕР" щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. На підставі вищезазначеного наказу головному спеціалісту інспекційного відділу №1 видано направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 13 липня 2017 року № 000673.

12.26 липня 2017 року ТОВ "ХАНБЕР" не допустило посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю для проведення позапланової перевірки, про що складено акт про недопущення посадових осіб державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій від 26 липня 2017 року.

13. Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 26 липня 2017 року, з якого убачається, що ТОВ "ХАНБЕР" не допустило посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкт будівництва: "Нове будівництво (корегування) будівництва багатоповерхового житлового будинку за адресою: м. Одеса, вул. Віце-Адмірала Азарова, 6 / вул. Морська, 8", для проведення позапланової перевірки.

14. Постановою про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 09 серпня 2017 року № 075/17/114 ТОВ "ХАНБЕР" визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого пунктом 2 частини 6 статті 2 Закону України "Про відповідальність у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у розмірі 50 520,00 грн.

15. Наказом управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради № 01-13/74ДАБК від 02 квітня 2018 року повторно призначено проведення позапланової перевірки на об'єкті будівництва: "Нове будівництво (корегування) будівництва багатоповерхового житлового будинку за адресою: м.

Одеса, вул. Віце-Адмірала Азарова, 6 / вул. Морська, 8", замовник - ТОВ "ХАНБЕР" щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. На підставі вищезазначеного наказу головному спеціалісту інспекційного відділу №1 та заступнику начальника Управління-начальнику інспекційного відділу № 1 видано направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 02 квітня 2018 року № 000397.

16.06 квітня 2018 року ТОВ "ХАНБЕР" повторно не допустило посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю для проведення позапланової перевірки, про що складено акт про недопущення посадових осіб державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій від 06 квітня 2018 року.

17. Протоколом про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 06 квітня 2018 року виявлено, що ТОВ "ХАНБЕР" не допустило посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкт будівництва: "Нове будівництво (корегування) будівництва багатоповерхового житлового будинку за адресою: м. Одеса, вул. Віце-Адмірала Азарова, 6 /вул. Морська, 8", для проведення позапланової перевірки.

18. Приписом про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил № 182/18 від 06 квітня 2018 року зобов'язано ТОВ "ХАНБЕР" усунути порушення вимог містобудівного законодавства, а саме допустити головного спеціаліста інспекційного відділу № 1 та заступника начальника управління-начальника інспекційного відділу № 1 на об'єкт будівництва: "Нове будівництво (корегування) будівництва багатоповерхового житлового будинку за адресою: м. Одеса, вул. Віце-Адмірала Азарова, 6 /вул. Морська, 8" у термін до 23 квітня 2018 року.

19. Постановою про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 20 квітня 2018 року № 011/18/200 визнано ТОВ "ХАНБЕР" винним у вчиненні правопорушення, передбаченого пунктом 2 частини 6 статті 2 Закону України "Про відповідальність у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у розмірі 52860,00 грн.

20. Наказом управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради № 01-13/180ДАБК від 16 липня 2018 року призначено проведення позапланової перевірки на об'єкті будівництва: "Нове будівництво (корегування) будівництва багатоповерхового житлового будинку за адресою: м. Одеса, вул.

Віце-Адмірала Азарова, 6 / вул. Морська, 8", замовник - ТОВ "ХАНБЕР" щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт на підставі необхідності проведення перевірки виконання вимог припису № 182/18 від 06 квітня 2018 року. На підставі вищезазначеного наказу головному спеціалісту інспекційного відділу № 1 та заступнику начальника Управління-начальнику інспекційного відділу № 1 видано направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 16 липня 2018 року № 000888.

21. Наказом управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради № 01-13/296ДАБК від 25 вересня 2018 року анульовано дозвіл на виконання будівельних робіт № ОД114163562986 від 21 грудня 2016 року на здійснення нового будівництва багатоповерхового житлового будинку з підземним паркінгом та вбудованими громадськими приміщеннями та скасовано повідомлення про зміну даних у дозволі на будівельні роботи № ОД122181641899 від 13 червня 2018 року.

22.03 жовтня 2018 року, на виконання вимоги припису № 182/18 від 06 квітня 2018 року, ТОВ "ХАНБЕР" допущено посадових осіб відповідача на вищезазначений об'єкт будівництва для проведення позапланової перевірки.

23. За результатом перевірки складено акт від 09 жовтня 2018 року № 000888, яким установлено, що ТОВ "ХАНБЕР" виконуються будівельно-монтажні роботи з будівництва багатоповерхового житлового будинку з підземним паркінгом та вбудованими громадськими приміщеннями за адресою: м. Одеса, вул. Віце-адмірала Азарова, 6 / вул. Морська, 8 без права на виконання будівельних робіт.

24. Приписом про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил № 625/18 від 09 жовтня 2018 року зобов'язано ТОВ "ХАНБЕР" усунути порушення вимог містобудівного законодавства у термін до 09 грудня 2018 року шляхом одержання права на виконання будівельних робіт та зупинено виконання будівельних робіт на об'єкті з 09 жовтня 2018 року до усунення порушень.

25. Постановою про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22 жовтня 2018 року № 055/18/516 визнано ТОВ "ХАНБЕР" винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 2 пункту 3 частини 2 статті 2 Закону України "Про відповідальність у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у розмірі 681 170,00 грн.

26. Не погоджуючись із діями управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, уважаючи наказ про проведення позапланової перевірки, припис та постанову про накладення штрафу протиправними, ТОВ "ХАНБЕР" звернулось до суду із позовом.

ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

27. Касаційна скарга обґрунтована тим, що управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради повідомило ТОВ "ХАНБЕР" про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт № ОД114163562986 від 21 грудня 2016 року на здійснення нового будівництва багатоповерхового житлового будинку з підземним паркінгом та вбудованими громадськими приміщеннями та скасовано повідомлення про зміну даних у дозволі на будівельні роботи № ОД122181641899 від 13 червня 2018 року, шляхом направлення листа № 01-8/193вх від 25 вересня 2018 року поштовим відправленням.

28. Також скаржник зазначає, що 28 вересня 2018 року на офіційному веб-сайт центрального органу виконавчої влади вже оприлюднені данні про їх скасування.

29. Відповідач зазначає, що чинне законодавство не зобов'язує управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради здійснювати надсилання таких листів рекомендованим поштовим відправленням, або ж встановлювати обізнаність суб'єкта містобудування з таким рішенням.

30. Крім того, відповідач вказує на те, що позивач мав усвідомлювати наслідки власних дій, а саме дій щодо систематичного недопущення посадових осіб Управління на об'єкт будівництва для здійснення владних-управлінських функцій.

Позивач, як суб'єкт господарської діяльності у сфері будівництва зобов'язаний знати та розуміти норми чинного містобудівного законодавства, а також усвідомлювати настання певних наслідків, у разі порушення цих норм.

31. ТОВ "ХАНБЕР" подано відзив на касаційну скаргу управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради на постанову П'ятого апеляційного адміністративного суду від 13 червня 2019 року, у якому воно просить залишити касаційну скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін.

ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

32. Відповідно до частини 1 статті 341 Кодекс адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги.

33. Відповідно до статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об'єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом. Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

34. Пунктом 2 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553 (далі - Порядок № 553) державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції.

35. Згідно із пунктом 5 Порядку № 553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

36. Відповідно до пункту 14 Порядку № 553 суб'єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, зобов'язаний:

допускати посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки за умови дотримання ними порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю;

одержувати примірник припису органу державного архітектурно-будівельного контролю за результатами здійсненого планового чи позапланового заходу;

виконувати вимоги органу державного архітектурно-будівельного контролю щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності;

надавати документи, пояснення в обсязі, який він вважає необхідним, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.

37. Згідно приписів пунктів 16,17 Порядку № 553 за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком.

У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, крім акта перевірки, складається протокол, видається припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил або припис про зупинення підготовчих та/або будівельних робіт.

38. Пунктами 20,22 Порядку № 553 визначено, що протокол разом з усіма матеріалами перевірки протягом трьох днів після його складення подається посадовій особі органу державного архітектурно-будівельного контролю, до повноважень якої належить розгляд справ про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Постанова про накладення штрафу складається у трьох примірниках. Перший примірник постанови у триденний строк після її прийняття вручається під розписку суб'єкту містобудування (керівнику або уповноваженому представнику суб'єкта містобудування) або надсилається рекомендованим листом з повідомленням, про що робиться запис у справі. Два примірники залишаються в органі державного архітектурно-будівельного контролю, який наклав штраф.

39. Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" замовник має право на виконання будівельних робіт після видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

40. Пунктом 5 частини 6 статті 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що дозвіл на виконання будівельних робіт може бути анульовано органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі систематичного (два і більше разів підряд) перешкоджання проведенню перевірки посадовими особами органу державного архітектурно-будівельного контролю.

41. Абзацом 2 пункту 3 частини 2 статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" передбачено, що суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за виконання будівельних робіт без отримання дозволу на їх виконання на об'єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми наслідками (СС2), - у розмірі трьохсот сімдесяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Оцінка доводів учасників справи і висновків судів першої та апеляційної інстанцій

42. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок.

43. Суб'єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, зобов'язаний, зокрема, допускати посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки за умови дотримання ними порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.

44. У разі систематичного (два і більше разів підряд) перешкоджання проведенню перевірки посадовими особами органу державного архітектурно-будівельного контролю, дозвіл на виконання будівельних робіт може бути анульовано органом державного архітектурно-будівельного контролю.

45. За виконання будівельних робіт без отримання дозволу на їх виконання на об'єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми наслідками (СС2) суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу, - у розмірі трьохсот сімдесяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

46. Висновки суду апеляційної інстанції щодо ненадання відповідачем суду належних доказів щодо направлення позивачу повідомлення про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт № ОД114163562986 від 21 грудня 2016 року та скасування повідомлення про зміну даних у дозволі на будівельні роботи № ОД122181641899 від 13 червня 2018 року, а також щодо обізнаності позивача про відповідні дії органу державного архітектурно-будівельного контролю на момент початку проведення перевірки є помилковими та такими, що не відповідають приписам законодавства, оскільки чинне на час проведення перевірки законодавство не передбачало обов'язку органу державного архітектурно-будівельного контролю направляти суб'єкту містобудування документи рекомендованим поштовим відправленням.

47. Як установлено судом, за систематичне перешкоджання проведенню перевірки, наказом управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради № 01-13/296ДАБК від 25 вересня 2018 року анульовано ТОВ "ХАНБЕР" дозвіл на виконання будівельних робіт № ОД114163562986 від 21 грудня 2016 року на здійснення нового будівництва багатоповерхового житлового будинку з підземним паркінгом та вбудованими громадськими приміщеннями та повідомлення про зміну даних у дозволі на будівельні роботи № ОД122181641899 від 13 червня 2018 року.

48. Відповідачем вжито заходів для повідомлення позивача про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт № ОД114163562986 від 21 грудня 2016 року та скасування повідомлення про зміну даних у дозволі на будівельні роботи № ОД122181641899 від 13 червня 2018 року, зокрема, як встановлено судом першої інстанції, управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради на адресу позивача направлено листом № 01-8/193вх від 25 вересня 2018 року, яким повідомлено про анулювання ТОВ "ХАНБЕР" дозволу на виконання будівельних робіт № ОД114163562986 від 21 грудня 2016 року на здійснення нового будівництва багатоповерхового житлового будинку з підземним паркінгом та вбудованими громадськими приміщеннями та повідомлення про зміну даних у дозволі на будівельні роботи № ОД122181641899 від 13 червня 2018 року.

49. Під час перевірки 03 жовтня 2018 року установлено, що ТОВ "ХАНБЕР" виконуються будівельно-монтажні роботи з будівництва багатоповерхового житлового будинку з підземним паркінгом та вбудованими громадськими приміщеннями за адресою: м. Одеса, вул. Віце-адмірала Азарова, 6 / вул. Морська, 8 без права на виконання будівельних робіт.

50. Позивач, як суб'єкт містобудування, мав усвідомлювати наслідки своїх дій щодо систематичного недопущення посадових осіб на об'єкт будівництва для здійснення владних-управлінських функцій, а також знати та розуміти норми чинного містобудівного законодавства та усвідомлювати настання наслідків, у разі їх порушення.

51. Ураховуючи, що ТОВ "ХАНБЕР" виконувались будівельно-монтажні роботи з будівництва багатоповерхового житлового будинку з підземним паркінгом та вбудованими громадськими приміщеннями за адресою: м. Одеса, вул. Віце-адмірала Азарова, 6 / вул. Морська, 8 без права на виконання будівельних робіт, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що постанова управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради № 055/18 від 22 жовтня 2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою ТОВ "ХАНБЕР" визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 2 пункту 3 частини 2 статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штрафу у розмірі 681170,00 грн, прийнята на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначений законами України.

Висновки за результатами розгляду касаційної скарги

52. Відповідно до статті 352 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції скасовує постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково і залишає в силі судове рішення суду першої інстанції у відповідній частині, якщо встановить, що судом апеляційної інстанції скасовано судове рішення, яке відповідає закону.

53. З огляду на вищевикладене та враховуючи встановлені у справі обставини, колегія суддів дійшла висновку, що у зв'язку із неправильним застосуванням судом апеляційної інстанції норм матеріального права постанова П'ятого апеляційного адміністративного суду від 13 червня 2019 року підлягає скасуванню, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21 березня 2019 року залишенню в силі.

Керуючись статтями 341, 345, 349, 352, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України,

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради задовольнити.

Постанову П'ятого апеляційного адміністративного суду від 13 червня 2019 року скасувати.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21 березня 2019 року залишити в силі.

Постанова суду касаційної інстанції є остаточною та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач Н. В. Коваленко

Судді Я. О. Берназюк

І. В. Желєзний

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст