Суд скасував Постанову КМУ №89, якою раніше будо розширене коло перевірок, які мають право проводити податківці під час коронавірусного карантину. Карантин все ще триває. А що з перевірками?
05.07.2022 р. Шостий апеляційний адміністративний суд постановою у справі №640/18314/21 скасував постанову КМУ від 03.02.2021 р. №89. Які наслідки це матиме для платників податків?
Коротко нагадаємо, що Постанова КМУ №89 скоротила строк дії обмежень, встановлених п. 52-2 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, в частині дії карантинного мораторію на проведення деяких видів перевірок, дозволивши проведення таких видів перевірок юридичних осіб. І всі дозволені перевірки стосуються саме окремих документальних та фактичних перевірок за правилами ПКУ.
Чому ця постанова була оскаржена?
Так, в суді наголосили, що до основних завдань КМУ належать, зокрема, забезпечення проведення бюджетної, фінансової, цінової, інвестиційної, податкової, структурно-галузевої політики, політики у сферах праці та зайнятості населення, соціального захисту, охорони здоров`я, освіти, науки і культури, охорони природи, екологічної безпеки і природокористування; організація і забезпечення провадження зовнішньоекономічної діяльності, митної справи; спрямування та координація роботи міністерств, інших органів виконавчої влади, здійснення контролю за їх діяльністю.
І хоча Постанова №89 й була прийнята відповідно до п. 4 розділу II «Прикінцеві положення» Закону №909, яка надає Кабміну право скорочувати строк дії обмежень, заборон, пільг та гарантій, встановлених відповідними законами України, крім випадків, коли зазначене може призвести до обмеження конституційних прав чи свобод особи, все ж судді вирішили скасувати цю постанову.
Адже мораторій встановлено нормативно-правовим актом, який має вищу юридичну силу, ніж постанова, і зміни до якого вносяться виключно (!) законами (ст. 2 ПКУ). Що зрештою й було зроблено – законом були внесені зміни до ПКУ, а саме доданий п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ.
Втім, головне, що сказали суди, можна окреслити наступним:
1. Право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб`єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт.
2. Конституційний Суд України неодноразово роз`яснював, що:
Таким чином, Кабмін не може вносити зміни до інших законів України, зупиняти їх дію чи скасовувати їх, а також встановлювати інше (додаткове) законодавче регулювання відносин.
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2025 «Протокол». Всі права захищені.