Наближається момент, коли Верховна Рада України може розглянути Проєкт Закону «Про рієлтерську діяльність в Україні». На думку авторів законопроєкту він нарешті виведе з тіні ринок посередницьких послуг у сфері нерухомості.
Натомість, більшість положень законопроєкту викликає бурхливу негативну реакцію не лише професійної спільноти фахівців з нерухомості, а й профільних об’єднань та установ.
Головні положення законопроєкту:
Позиції профільних органів щодо законопроєкту:
Фактично єдиним суб’єктом, який рекомендував включити цей законопроєкт у порядок денний сесії Верховної Ради України, був Комітет з питань економічного розвитку. Всі інші профільні суб’єкти негативно оцінили його.
Як бачимо, професійна спільнота вкрай негативно сприймає не тільки конкретні новели законопроєкту, а й взагалі саму ідею необхідності законодавчого регулювання даної сфери.
На практиці часто модна почути історії, коли недобросовісний фахівець з нерухомості обманув покупця і не попередив про якісь недоліки об’єкту. Ці історії, на жаль, накладають на фахівців у цій галузі клеймо непорядних суб’єктів. Фактично в самому законопроєкті сказано, що з метою уникнення випадків введення в оману споживачів та захисту їх прав слова «агент з нерухомості», «брокер з нерухомості», «рієлтер» та утворені на їх основі похідні слова та/або словосполучення дозволяється використовувати у найменуванні лише тим особам, які включені до спеціального реєстру.
Однак чи потрібно у зв’язку з цим законодавчо регулювати дану сферу? Навряд чи. Тут питання скоріше полягає у площинні юридичної обачності самих власників та орендарів нерухомого майна. Тому погодьтеся, дана сфера не належить до найбільш пріоритетних, які потребують негайного законодавчого регулювання на сьогодні.
Нагадаємо, що свого часу існувала система обов’язкової оцінки нерухомості перед її відчуженням, яка працювала абсолютно в ручному режимі, а в результаті жодних наслідків, окрім здорожчання вартості послуг з продажу нерухомості, не створила. Пізніше ця корупційна схема була ліквідована, що нібито виглядає як спрощення процедури відчуження майна. Але з іншого боку ми бачимо законопроєкт «Про рієлтерську діяльність в Україні», яким пропонується увести новий штучний фільтр, який до того ж містить корупціогенні ризики.
Як висновок можна сказати, що законопроєкт «Про рієлтерську діяльність в Україні» містить набагато більше ризиків ніж позитивних змін, які він міг би потенційно привнести у сферу операцій з нерухомістю.
На мою особисту думку прийняття цього законопроєкту просто паралізує ринок нерухомості на період часу поки почне функціонувати система, передбачена законом. А коли вона почне функціонувати, то нічого не зміниться. Тому можна спрогнозувати, що Парламент не повинен (і не буде) голосувати за цей законопроєкт.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.