УХВАЛА06 квітня 2020 рокуКиївсправа №300/1920/19адміністративне провадження №К/9901/7760/20Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:судді-доповідача - Чиркіна С. М.,суддів: Єзерова А. А., Шарапи В. М.,перевіривши касаційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 23.10.2019 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30.01.2020 у справі № 300/1920/19 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про визнання дій протиправними та зобов'язання до вчинення дій,ВСТАНОВИВ:У 2019 році ОСОБА_1 (далі - позивачка) звернулася до Івано-Франківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області (далі - відповідач), в якому просила визнати протиправними дії щодо відмови в переведенні на пенсію за віком згідно
Закону України "Про державну службу" та зобов'язання перевести з 06.09.2019 на пенсію згідно
Закону України "Про державну службу", врахувавши загальний трудовий стаж державного службовця 21 рік станом на 01.05.2016, виходячи із заробітної плати позивача як працюючого державного службовця, до якої включаються всі види оплати праці (надбавки, доплати та премії), з яких було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування згідно довідок про складові заробітної плати від 06.09.2019 № 41/24.06-23 та № 40/24.06-23.Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 23.10.2019, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від30.01.2020, позов задоволено частково:- визнано протиправними дії відповідача щодо відмови у переведенні позивачки на пенсію за віком відповідно до
Закону України "Про державну службу";- зобов'язано відповідача здійснити переведення позивачки на пенсію за віком відповідно до
Закону України "Про державну службу", з дня звернення з заявою від06.09.2019;- в задоволенні решти позовних вимог відмовлено.18.03.2020 на адресу Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду надійшла касаційна скарга відповідача, в якій скаржник просить скасувати рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 23.10.2019 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30.01.2020 і ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.Перевіривши матеріали касаційної скарги, суд встановив, що у відкритті касаційного провадження слід відмовити, з огляду на таке.Відповідно до частини
20 статті
4 Кодексу адміністративного судочинства України (далі -
КАС України) адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) - адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин.Згідно із пунктом
3 частини
6 статті
12 КАС України для цілей пунктом
3 частини
6 статті
12 КАС України справами незначної складності є справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.Отже, в контексті вимог частини
20 статті
4, пункту
3 частини
6 статті
12 та статті
262 КАС України справа відноситься до справ незначної складності.Відповідно до пункту
2 частини
5 статті
328 КАС України судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до пункту
2 частини
5 статті
328 КАС України розглядаються за правилами загального позовного провадження), крім випадків, якщо а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики; б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до пункту
2 частини
5 статті
328 КАС України позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи; в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу; г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.Доведення вищезазначених обставин та, відповідно, права на касаційне оскарження судових рішень у справах незначної складності, покладається на особу, яка подає касаційну скаргу.У касаційній скарзі скаржник не навів обставин, передбачених у пункті
2 частини
5 статті
328 КАС України.Таким чином, касаційною скаргою оскаржуються судові рішення, які не підлягають касаційному оскарженню.Згідно з пунктом
1 частини
1 статті
333 КАС України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.Враховуючи, що оскаржувані судові рішення прийнято у справі незначної складності, передбачені пунктом
2 частини
5 статті
328 КАС України випадки відсутні, у відкритті касаційного провадження у цій справі необхідно відмовити.Цей висновок відповідає Рекомендаціям № R (95) 5 Комітету Міністрів Ради Європи від 07.02.1995, якими рекомендовано державам-членам вживати заходи щодо визначення кола питань, які виключаються з права на апеляцію та касацію, щодо попередження будь-яких зловживань системою оскарження. Відповідно до частини "с" статті 7 цієї Рекомендації скарги в суд третьої інстанції повинні подаватися в першу чергу у рамках таких справ, які заслуговують третього судового розгляду, наприклад справи, які будуть розвивати право або які будуть сприяти однаковості тлумаченню закону. Їх коло може бути також обмежене скаргами по тих справах, які стосуються питань права, які мають значення для всього суспільства в цілому. Від особи, яка подає скаргу, слід вимагати обґрунтування того, чому її справа буде сприяти досягненню таких цілей.Відповідно до прецедентної практики Європейського суду з прав людини, яка є джерелом права (статті
17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини"), враховуючи особливий характер функції Верховного Суду як суду касаційної інстанції, Суд може визнати, що процедура, яка застосовується у Верховному Суді, може бути більш формальною (рішення від 19.12.1997 у справі "Бруалья Ґомес де ла Торре проти Іспанії").Керуючись статтями
328,
333,
359 КАС України, судУХВАЛИВ:Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 23.10.2019 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30.01.2020 у справі № 300/1920/19 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про визнання дій протиправними та зобов'язання до вчинення дій.Надіслати скаржнику копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами.Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання, є остаточною та оскарженню не підлягає.Суддя - доповідач: С. М. ЧиркінСудді: А. А. ЄзеровВ. М. Шарапа