Про затвердження Типового положення про центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф
Відповідно до частини третьої статті 7 Закону України “Про екстрену медичну допомогу” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Типове положення про центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, що додається.
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 8 лютого 2012 р. № 84 “Про затвердження Примірного положення про Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф” (Офіційний вісник України, 2012 р., № 12, ст. 452).
3. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2013 року.
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф
1. Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф (далі - центр) - заклад охорони здоров'я, що забезпечує на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (Автономна Республіка Крим, область, мм. Київ та Севастополь) організацію та надання екстреної медичної допомоги пацієнтам і постраждалим, які перебувають у невідкладному стані (далі - пацієнти і постраждалі), у повсякденних умовах, особливий період та під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
2. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами МОЗ, іншими нормативно-правовими актами і статутом, розробленим на підставі цього Типового положення.
3. Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, відповідні рахунки в територіальних органах Казначейства, печатку та бланк із своїм найменуванням. За своєю організаційно-правовою формою центр може бути унітарним комунальним підприємством або територіальним медичним об'єднанням, до складу якого входять юридичні особи та підрозділи, які не мають статусу юридичної особи.
4. Основними завданнями Центру є:
1) забезпечення організації та надання:
екстреної медичної допомоги на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці пацієнтам і постраждалим у повсякденних умовах, особливий період та під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
консультаційної медичної допомоги з виїздом на місце;
виконання нормативу прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги (далі - бригади) до місця події;
медико-санітарного забезпечення під час проведення масових заходів та заходів за участю осіб, щодо яких здійснюється державна охорона;
взаємодії з аварійно-рятувальними службами та підрозділами міністерств та інших органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування під час виникнення надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків;
транспортування пацієнтів і постраждалих, які потребують медичного супроводу, а також медичної евакуації постраждалих під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
організаційно-методичної допомоги Міністерству охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, структурним підрозділам з питань охорони здоров'я, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій під час розроблення плану медико-санітарного забезпечення населення у разі виникнення або загрози виникнення надзвичайної ситуації;
інформаційно-аналітичного забезпечення Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій;
контролю за своєчасністю, повнотою та якістю надання екстреної медичної допомоги бригадами.
5. Відповідно до покладених на нього завдань центр:
приймання від населення викликів щодо надання екстреної медичної допомоги, надісланих за допомогою усіх засобів зв'язку;
надання екстреної медичної допомоги відповідно до затверджених МОЗ протоколів і стандартів;
- приймальними відділеннями (відділеннями екстреної (невідкладної) медичної допомоги) багатопрофільних лікарень з метою забезпечення безперервності та послідовності надання екстреної медичної допомоги бригадами і закладами охорони здоров'я;
- органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, закладами, підприємствами, установами та організаціями;