ВЕРХОВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23.01.2018 Київ К/9901/1811/18 711/6468/16-а Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого - Мороз Л.Л.,
суддів: Бучик А.Ю., Гімона М.М.,
розглянувши у порядку попереднього розгляду у касаційній інстанції адміністративну справу № 711/6468/16-а
за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в м. Черкасах Черкаської області про перерахунок пенсії, провадження по якій відкрито
за касаційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Придніпровського районного суду м. Черкаси від 07 жовтня 2016 року у складі головуючого судді Кондрацької Н.М., та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 14 листопада 2016 року у складі колегії суддів: головуючого - Кучми А.Ю., Аліменка В.О., Безименної Н.В.,
в с т а н о в и в :
Позивач у позовній заяві просив суд:
- визнати протиправними дії та зобов'язати відповідача здійснити позивачу з 01 липня 2016 року перерахунок відповідно до статті 37-1 Закону України від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ «Про державну службу» (в редакції, що діяла на дату призначення пенсії) та виплату пенсії державного службовця, призначеної в розмірі 80 відсотків заробітної плати державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі, з врахуванням підвищення з 01 грудня 2015 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2015 року № 1013 «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів», якою встановлені нові розміри посадових окладів (тарифних ставок, ставок заробітної плати) працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери та довідки Черкаського обласного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді від 23 червня 2016 року № 355/01-25 про заробітну плату, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, із збереженням проценту нарахування пенсії на момент виходу на пенсію в розмірі 80 відсотків;
- провести нарахування та здійснити виплату заборгованості, що виникне внаслідок такого перерахунку, з урахуванням раніше проведених виплат, без змін визначення індексації пенсії в результаті перерахунку (базового місяця для індексації пенсії);
- забезпечити виплату пенсії в подальшому в розмірі 80 відсотків сум заробітної плати згідно визначеної довідки про заробітну плату, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, без обмеження її максимального розміру.
Постановою Придніпровського районного суду м. Черкаси від 07 жовтня 2016 року, залишеною без зміни ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 14 листопада 2016 року, у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 відмовлено.
У касаційній скарзі ОСОБА_1 заявила вимогу про скасування судових рішень судів першої та апеляційної інстанцій, ухвалення нової постанови про задоволення позову в повному обсязі.
В обґрунтування своїх вимог заявник посилається на неправильне застосування судами норм матеріального та порушення норм процесуального права.
Зокрема, заявник зазначає, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2015 року № 1013 «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів» з 01 грудня 2015 року підвищено посадові оклади керівних працівників, спеціалістів і службовців на 25 відсотків. Посилаючись на статтю 37-1 Закону № 3723-ХІІ «Про державну службу» (в редакції, чинній станом на дату призначення пенсії) позивач стверджує, що у зв'язку з підвищенням розміру заробітної плати працюючих державних службовців у неї виникло право на перерахунок її пенсії (виходячи з розміру заробітної плати за посадою, з якої вона звільнена на пенсію).
Відповідач заперечень чи пояснень по справі до суду касаційної інстанції не подав.
Суд заслухав у попередньому судовому засіданні доповідь судді-доповідача про обставини, необхідні для ухвалення судового рішення судом касаційної інстанції, та, переглянувши судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, дійшов висновку про залишення касаційної скарги без задоволення, а оскаржених судових рішень - без змін, оскільки відсутні підстави для їх скасування.
Як встановили суди попередніх інстанцій, позивач перебуває на обліку у відповідача та отримує пенсію згідно з Законом України «Про державну службу» у розмірі 80 відсотків суми заробітної плати працюючого державного службовця.
11 липня 2016 року позивач звернувся до відповідача з заявою про перерахунок пенсії з підстав зростання заробітної плати працюючих державних службовців відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2015 року № 1013 «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів».
Листом Управління Пенсійного фонду України в м. Черкасах Черкаської області від 21 липня 2016 року № 237/Б-10 позивачу відмовлено у перерахунку пенсії, оскільки такий вид перерахунку не передбачений Законом України «Про державну службу».
Не погоджуючись із такими діями відповідача щодо відмови у перерахунку, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції та суд апеляційної інстанції, погоджуючись з таким висновком, виходили з того, що оскільки відповідно до Закону України від 28 грудня 2014 року № 76-VIIІ «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» з 01 січня 2015 року скасовано законодавчі норми, що передбачали право на перерахунок призначених пенсій державних службовців у зв'язку з підвищенням окладів, а Кабінет Міністрів України так і не визначив умов і порядку проведення такого перерахунку, у відповідача немає законних підстав для перерахунку пенсії позивача.
Суд погоджується з висновками судів попередніх інстанцій з огляду на таке.
Відповідно до частин другої та п'ятої статті 37 Закону № 3723-XII (в редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну службу» від 16 січня 2003 року № 432-IV) пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, без обмеження граничного розміру пенсії, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 80 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі.
За кожний повний рік роботи понад 10 років на державній службі пенсія збільшується на один відсоток заробітку, але не більше 90 відсотків заробітної плати, без обмеження граничного розміру пенсії.
Така редакція статті 37 Закону № 3723-XII (чинного станом на дату призначення пенсії) існувала після визнання неконституційними Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 змін, внесених підпунктами «а» та «б» підпункту 2 пункту 37 розділу II Закону України від 28 грудня 2007 року № 107-VI «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України».
Відповідно до статті 37-1 Закону № 3723-XII (в редакції, чинній до 01 січня 2015 року) у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, а також у зв'язку із набуттям особою права на пенсійне забезпечення державного службовця за цим Законом відповідно здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.