Останнім часом в інформаційному просторі спостерігається зростання кількості маніпуляцій щодо запровадження нових штрафів за різні правопорушення. Такий інформаційний тиск викликає хвилю незадоволення серед населення, тому варто не лише роз’яснити, які саме зміни в законодавстві набрали чинності з початку поточного року, а й спростувати деякі з останніх подібних інформаційних вкидів. Сергій Клюца, адвокат, партнер Crowe Mikhailenko, керівник практики адвокатів в цій статті розгляне кілька таких інформаційних вкидів.
1. Камери автоматичної фіксації тепер будуть штрафувати водіїв за відсутність поліса ОСЦПВ.
Дійсно, з 01 січня 2025 року набула чинності нова редакція Закону України «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.», згідно із п. 1 ст.9 якого перевірку наявності чинних договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності здійснюють відповідні підрозділи Національної поліції України під час здійснення регулювання дорожнього руху та здійснення контролю за дотриманням Правил дорожнього руху його учасниками та за правомірністю експлуатації транспортних засобів на вулично-дорожній мережі (у тому числі з використанням працюючих в автоматичному режимі спеціальних технічних засобів та в режимі фотозйомки, відеозапису), а також під час оформлення документів щодо порушення Правил дорожнього руху та оформлення матеріалів дорожньо-транспортної пригоди.
Тобто мова йде не про новий штраф, а про можливість застосування іншого механізму фіксації правопорушення, передбаченого ч.1 ст.126 КУПАП – що передбачає відповідальність за керування транспортним засобом особою, яка не має при собі або не пред’явила у спосіб, який дає можливість поліцейському прочитати та зафіксувати дані, що містяться в полісі (договорі) обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката "Зелена картка"), або не пред’явила чинний внутрішній електронний договір зазначеного виду обов’язкового страхування у візуальній формі страхового поліса.Висновок про те, що з набранням чинності наведеної норми п.1 ст.9 Закону України «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» поліція одразу почала оформлювати матеріали про адміністративні правопорушення та накладати відповідні стягнення – є передчасним.
Про це повідомляло і керівництво Департаменту патрульної поліції Національної поліції України у їх коментарях для ЗМІ, і це очевидно усім, хто розуміє технічну сторону питання.
Перш за все, запровадження такої системи потребує організації автоматичного обміну інформацією між системою фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі та сервісами МТСБУ, які ведуть облік договорів страхування відповідальності власників транспортних засобів.
З огляду на досвід нещодавнього зламу державних реєстрів, будь-який автоматичний обмін інформацією приналежних державі реєстрів та систем стає предметом пильної уваги та підлягає погодженню з Держспецзв’язку, що перевіряє комплексну систему захисту інформації в них.
Крім того, безпечний автоматичний обмін інформацією між інформаційними системами, хоча б одна з яких належить державі, потребує від держави немалих витрат на його розроблення та впровадження, або залучення приватних грантів на цю справу – чого наразі не спостерігається.
Тож набрання чинності п.1 ст.9 Закону України «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» дало правову підставу розробляти таку систему обміну інформацією – і аж ніяк не свідчить про її завершення.
Більш того, застосування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі для оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення за ч.1 ст.126 КУПАП, що передбачає відповідальність за керування транспортним засобом особою, яка не має при собі поліс (договір) обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката "Зелена картка") – наразі неможливе до внесення змін до нормативних документів, які регулюють використання такої системи.
Постанова Кабінету Міністрів України від 10 листопада 2017 р. № 833 затвердила Порядок функціонування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі, який наразі в пункті 7 дає вичерпний перелік порушень, для фіксації яких застосовується ця система, і наразі не дозволяє застосовувати її для притягнення осіб до відповідальності за ч.1 ст.126 КУПАП, що передбачає відповідальність за керування транспортним засобом особою, яка не має при собі поліс (договір) обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2025 «Протокол». Все права защищены.