В Україні повинна працювати служба гарячої лінії з питань мобілізації та обліку військовозобов'язаних. Але вона не працює. Жоден номер якій "рекламували" Сухопутні війська, для підтримки громадян і можливості подати скаргу на дії ТЦК — не відповідає.
Бусифікація відбувається в Україні щодня. Хтось це називає боротьбою з ухилянтами, але закон не передбачає заштовхувати силою людину в бус, якщо не оновлені дані в ТЦК.
Законна мобілізація має відбуватися так: військовозобов'язаний приходить за повісткою оновити дані, проходить військово-лікарську комісію, після чого йому видають нову повістку. Мобілізація одразу "з вулиці" без проходження ВЛК законною не є, пояснював ветеран російсько-української війни, адвокат Масі Найєм.
"Я не пам'ятаю норму закону, яка б дозволяла поліцейському, представнику державної влади торкатися взагалі мене. Тільки той випадок, коли я починаю певне правопорушення і таким чином мене зупиняють", — розповідав Найєм.
Працівникам ТЦК байдуже на якість призовників, їм головне набрати відповідну кількість. І якби прибрали кількісний показник і оцінювали показник мобілізації за якістю, то ТЦК не намагалися б мобілізувати людей насильницьки, вважає Найєм.
Але українці стикаються с попущенням норми закону навіть коли добровільно з'являються в ТЦК для оновлення даних або при проходженні ВЛК.
Киянин зараз проходить ВЛК. В 2017 році він встав на облік в Святошинський РТЦК та СП і отримав категорію обмежено придатного за статтею 30 — у чоловіка поганий зір, мінус 9 та ще й астигматизм. Пісня оновлення даних, отримав повістку на проходження ВЛК. За його словами, лікар-окуліст з комісії, після надання відповідних медичних документів, поставив в його обхідному листі — 30Б (категорія Б — придатні до служби у військових частинах забезпечення, ТЦК та СП, ВВНЗ, навчальних центрах, закладах (установах), медичних підрозділах, підрозділах логістики, зв’язку, оперативного забезпечення, охорони — ред.). Але головний лікар ВЛК відмовилась підписувати обхідний лист і погоджувати цю категорію. За словами чоловіка, вона вибірково дивилась меддокументи які він надав, і наполягала на тому, що його стан зору не є підставою для категорії Б.
Чоловік звернувся до головного лікаря ТЦК (ВЛК він проходив в лікарні, але в Святошинському РТЦК є ВЛК ще і на території комісаріату). Тут йому також відмовили, бо не повірили що його зір і справді такій поганий. На прохання чоловіка підняти з архіву його минулу справу з обліку за 2017 рік, і переконатися що і тоді в нього була стаття 30Б, головний лікар лише відповів: "Тобі треба ти і шукай справу".
Киянин розповів Фокусу, що намагався звернутися на "гарячу лінію" для скарг на ТЦК, яку представили Сухопутні війська, але всі спроби додзвонитися були марними.
"Громадяни можуть проконсультуватися щодо своїх прав та обов’язків під час мобілізації, а також звернутися у випадку проблем та наявності скарг на роботу ТЦК та СП", — таке повідомлення опубліковано на сторінці командування Сухопутних військ від 12 листопада.
За їх даними, з 4 по 10 листопада фахівці гарячої лінії з питань мобілізації та обліку військовозобов'язаних та Call-центру командування Сухопутних військ опрацювали 258 звернень українців, більшість з яких вирішені телефоном. З усіх звернень 133 не стосувалися роботи ТЦК, а чотири були перенаправлені до Нацполіції.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2025 «Протокол». Все права защищены.