Главная Блог ... Аналитические статьи Интервью ЯК ПІДГОТУВАТИ СВІДКА ДО ДАВАННЯ ПОКАЗАНЬ: ПОРАДИ АДВОКАТА ЯК ПІДГОТУВАТИ СВІДКА ДО ДАВАННЯ ПОКАЗАНЬ: ПОРАДИ ...

ЯК ПІДГОТУВАТИ СВІДКА ДО ДАВАННЯ ПОКАЗАНЬ: ПОРАДИ АДВОКАТА

Отключить рекламу
 - tn1_0_19334900_1552311998_5c8666be2f3a4.jpg

Показання бувають важливі в різних справах: кримінальних, податкових, антимонопольних, цивільних. Тому, хто відповідає, потрібно обійти всі юридичні пастки і підходити до ситуації з холодним розумом. Психологічно ця процедура складна навіть для самих “досвідчених”.

Адвокат чи навіть звичайний юрист може підготувати свідка, але не варто диктувати надто багато “правил”: людина не зможе їх запам’ятати і тільки більше нервуватиметься.

4 простих правила для допиту

Побачивши, як легко топ-менеджер однієї корпорації пройшов опитування, Една Селан Епштейн сформулювала чотири простих правила, які можна дати кожному свідкові.

Довідково: в праві США є таке поняття як “depositions”, – що означає давання свідчень заочно (зазвичай під камеру і стенографічний протокол), до судових слухань. Такі свідчення дає свідок однієї сторони, будучи перехресно допитуваним адвокатом протилежної сторони (але в присутності свого адвоката, роль якого в основному полягає в тому, щоб періодично протестувати: “оbjection!” :)).

Як зауважила американський адвокат, свідкам нелегко запам’ятати поради юристів. Їх, зазвичай, так багато і вони настільки складні, що люди тільки більше нервують і дають небажані відповіді.

“Ось мої чотири простих правила:

  • Послухайте питання.
  • Обміркуйте відповідь перед тим, як почнете говорити.
  • Відповідайте коротко або розгорнуто, в залежності від того, яку стратегію ви обрали зі своїм юристом.
  • Замовкайте або продовжуйте, знову-таки, виходячи з вашої стратегії.

Ви, мабуть, думаєте: це занадто легко і просто. Насправді слідувати цим крокам набагато важче, ніж здається. Ви, і що важливіше, ваш клієнт, відчуєте труднощі при “репетиції” давання показань. У той же час свідкові набагато простіше запам’ятати (а отже, і дотриматися) ці чотири правила, ніж 30 сторінок вказівок, які йому вручають юрфірми перед підготовкою. На всі ці думки мене наштовхнула поведінка того самого топ-менеджера”, – розповіла Една Селан Епштейн.

Коли питання адвоката ставали все складніше, менеджер дотримувався свого зваженого підходу. Він виглядав абсолютно невимушеним. Зі слів адвоката, ця людина давала зрозуміти, що його не залякати і він не має наміру зі страху говорити те, чого не хотів.

Плюс чотирьох простих правил в тому, що вони не вимагають великого розуму. Навіть дитина може їм слідувати. Втім, вони можуть бути корисними і тому, хто добре розбирається в юридичних тонкощах.

“Спробуйте їх в наступний раз, коли будете готувати свідка. Вам легше буде у нього питати, чи дійсно він подумав перед тим, як відповісти”, – радить адвокат.

Чотири правила можна уточнювати і розвивати, якщо вам так більше подобається. Наприклад:

Послухати питання – значить переконатися, що ви його зрозуміли. Ніхто вас не примушує відповідати на питання, якщо ви не впевнені, що зрозуміли його. Немає нічого поганого в тому, щоб визнати, що вам незрозуміло. Або попросити юриста прояснити сенс слів. Навпаки, небезпечно, якщо ви з “опонентом” розійдеться, як у морі кораблі. А ще ви не зобов’язані відповідати на погано сформульовані складові питання.

Обміркувати відповідь перед тим, як почнете говорити, – мається на увазі, що багато хто спочатку говорять, а потім думають. Не треба так

Автор консультації: honcharuk & partners law firm

  • 6431

    Просмотров

  • 1

    Коментарии

  • 6431

    Просмотров

  • 1

    Коментарии


  • Поблагодарить Отключить рекламу

    Одразу вимушений висловити незгоду. "Обміркуйте відповідь перед тим, як почнете говорити" - це порада адвоката своєму клієнту ? Я перепрошую, але я впевнений, що єдине, що має сказати МІЙ клієнт на допиті - це привітатись, назвати анкетні даті та попрощатись. І то, перше і останнє - в залежності від особистоїх вічливості клієнта. А анкетні дані - просто не бачу необхідності сперечатись зі слідчим. Жодного спілкування вголос. Тільки власноручні показання ! І тільки декілька слів ! Рівно стільки, скільки необхідно, щоб відповідсти на питання дитини. 40 % наведених запитань - відповідь "не пам"ятаю"; 50% наведених запитань - відповідь "згідно статутних/розпорядчих документів підприємства" або "згідно діючого законодавства"; Решта 10% запитань - відмова по ст.63 Конституції. Єдине, про що має пам"ятати клієнт - у разі складнощів у формулюванні відповіді треба звернутись за допомогою до адвоката з проханням допомогти сформулювати відповідь. Це надасть адвокату можливість повернути клієнта на правильний шлях (обрати один з запропонованих варіантів відповіді). Не вигадуйте зайвого, прошу вас...

    09.05.2019 18:12

    Оставьте Ваш комментарий:

    Добавить

    Другие наши сервисы:

    • Бесплатная консультация

      Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях

    • ВИДЕОЗВОНОК ЮРИСТУ

      Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис

    • ОБЪЯВИТЕ СОБСТВЕННЫЙ ТЕНДЕР

      На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение

    • КАТАЛОГ ЮРИСТОВ

      Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу

    Популярные аналитические статьи

    Смотреть все статьи
    Смотреть все статьи
    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст